Facebook-mødre ignorerer nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

Muffinmus

Øv da.... Men folk er generelt også forblændet Af mobil Tlf
Tror saras fødsel kom på fb da vi var kommet hjem og hun sov, ca 5 timer efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Carina:-)

Hvis man kigger sig omkring på legepladser,i bus og tog og når mødre går med barnevognen,synes jeg nu det er tydeligt at den tåbelige tlf er enormt vigtig.

Så det kommer nu ikke bag på mig,men derfor undre det mig nu alligevel hvordan man overhovedet kan tænke på facebook når man har verdens største vidunder lige foran sig.

Men det beviser jo det der bliver skrevet ,at mødrene jo går ud fra at alle andre også  sidder på facebook døgnet rundt siden de har SÅ travlt med at opdatere deres status...

Det er sgu  trist ...

Anmeld

1. juli 2013

-Sigrid-

Min svigermor skrev min datters navn på FB da hun var 16 timer gammel - og der havde vi ikke fortalt det til min farmor, som hun er opkaldt efter, endnu! 

Min far havde også travlt med at fortælle det, men det var noget i stil med "Nu har Sigrid fået en kleppert af en pige, og fødslen gik uretfærdig hurtigt og godt. De har det alle tre fint.".

Jeg syntes egentlig ikke der er nogens ret at opdatere om mit barn på nogen offentlige medier. Jeg gør det selv, men der er ingen billeder af Agnethe på FB (ud over i én lukket gruppe), og sådan skal det forblive.

Agnethe var 1 mdr gammel da jeg skrev at vi skulle giftes tre måneder efter og at hun skulle navngives samtidig med. På det tidspunkt var der mange af mine FB-venner som ikke vidste at jeg havde været gravid - og det syntes jeg engentlig var ret sigende om hvor overfladisk det medie er 

Anmeld

1. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vildt. Kan slet ikke forestille mig man vil sidde med en telefon fremfor at stirre på sit vidunder de næste mange mange timer. Jeg kunne da slet ikke sove for jeg skulle da kigge på min dejlige drebg sove. Her var det min kæreste der ringede til sine forældre. Jeg ringede til mine dagen efter. 

Jeg er ikke helt med på moden da jeg ikke har facebook. 

Anmeld

4. juli 2013

MorDk

-Sigrid- skriver:

Min svigermor skrev min datters navn på FB da hun var 16 timer gammel - og der havde vi ikke fortalt det til min farmor, som hun er opkaldt efter, endnu! 

Min far havde også travlt med at fortælle det, men det var noget i stil med "Nu har Sigrid fået en kleppert af en pige, og fødslen gik uretfærdig hurtigt og godt. De har det alle tre fint.".

Jeg syntes egentlig ikke der er nogens ret at opdatere om mit barn på nogen offentlige medier. Jeg gør det selv, men der er ingen billeder af Agnethe på FB (ud over i én lukket gruppe), og sådan skal det forblive.

Agnethe var 1 mdr gammel da jeg skrev at vi skulle giftes tre måneder efter og at hun skulle navngives samtidig med. På det tidspunkt var der mange af mine FB-venner som ikke vidste at jeg havde været gravid - og det syntes jeg engentlig var ret sigende om hvor overfladisk det medie er 

Jeg sendte en mms inden vi tog hjem fra hosp. til min stedmor og min far og ikke engang 5 min efter lå det på facebook hvor vi var tagget med tillykke hurra osv. Jeg er så ærgelig over jeg intet sagde, men jeg var så ked af det og skuffet over det! Det er da for helvede MIG som mor eller min kæreste som FAR der fortæller, opdaterer m.m Jeg er sgu stadig lidt sur over den dag idag (kan jeg godt mærke) men det er jo for sent at sige noget 9 mdr. efter. Men helt ærlig... hvad er det der gør at folk tror det er OK? Hallo!!!

Anmeld

4. juli 2013

-Sigrid-

MorDk skriver:

Jeg sendte en mms inden vi tog hjem fra hosp. til min stedmor og min far og ikke engang 5 min efter lå det på facebook hvor vi var tagget med tillykke hurra osv. Jeg er så ærgelig over jeg intet sagde, men jeg var så ked af det og skuffet over det! Det er da for helvede MIG som mor eller min kæreste som FAR der fortæller, opdaterer m.m Jeg er sgu stadig lidt sur over den dag idag (kan jeg godt mærke) men det er jo for sent at sige noget 9 mdr. efter. Men helt ærlig... hvad er det der gør at folk tror det er OK? Hallo!!!

Helt enig 

Overvejer ikke at fortælle noget næste gang, før et døgns tid efter 

Anmeld

4. juli 2013

Kildebakken

Fenja09 skriver:

"Danske mødre har så travlt med at fortælle om deres lykke at de glemmer barnet"

http://nordjyske.dk/nyheder/facebook-moedre-ignorerer-nyfoedte/cec740e6-ae8d-411a-800a-a04edf767a53/112/1513

/Fenja

Hvis spædbarnet lige frem tager skade, hvad så med alle de børn som ikke kommer i mors favn lige med det samme pga komplikationer. Lærer aldrig at elske den slags uvidenskabelige og kontroversskabende nyheder. Udover at sælge aviser bringer de intet godt med sig! 

Anmeld

4. juli 2013

Vial

Ups!

Jeg skrev det på facebook på vej til opvågning fra operationsbordet. Mine tvillinger lå i sengen sammen med mig.

Anmeld

4. juli 2013

l.kjoeller

jeg lagde det først ude 2 døgn efter og skrev kun sms til de nærmeste. var helt opslugt af den lille. MEN til gengæld tror jeg også der overdrives. Ja det er utrolig vigtigt man er 100 % fokuseret på den lille nyfødte men om man lige tager et halvt minut til at fortælle omverdenen at storken er landet, så folk heller ikke skriver hvordan det står til hele tiden, det tror jeg ikke den lille tager skade af.

Anmeld

4. juli 2013

AnthonsMor

Fenja09 skriver:

"Danske mødre har så travlt med at fortælle om deres lykke at de glemmer barnet"

http://nordjyske.dk/nyheder/facebook-moedre-ignorerer-nyfoedte/cec740e6-ae8d-411a-800a-a04edf767a53/112/1513

/Fenja

Læste den godt via FB her den anden dag.. Og jeg håber inderligt, at det kun er baseret på et fåtal!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.