Facebook-mødre ignorerer nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

StudPsyk

Fenja09 skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg slet ikke tænkte på hverken tlf eller pc da jeg havde født. Manden ringede rundt til dem vi havde aftalt, han skrev på facebook dagen efter og jeg kom først på nettet 3 dage efter.

Ved ikke hvor "alarmerende" det er, men synes da det er lidt vildt at man som det første når man har født er at hive sin tlf op af lommen.

Jeg tror også det er lidt blæst op, men synes det er super at få op i folks opmærksomhed, for der skal da nok være nogle stykker, som tager telefonen frem med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Fenja09

Janne T. skriver:

Jeg tror også det er lidt blæst op, men synes det er super at få op i folks opmærksomhed, for der skal da nok være nogle stykker, som tager telefonen frem med det samme

Ja, bestemt! Der er jo også nogle kvinder der går ned og ryger mellem veerne og/ eller går på facebook, så at der også er nogle der hiver mobilen frem lige efter undre mig ikke!

Anmeld

1. juli 2013

Fenja09

VIPpigen skriver:

Der gik flere timer før jeg kom på facebook, men det var også fordi min telefon ikke var så smart...

Jeg fik vidst bare ringet rundt til de forskellige, og så skulle jeg samle kræfter til at komme på neonatal...

Jeg har endnu ikke Smartphone, så er total gammeldags hehe

Manden herhjemme sørgede for at ringe rundt til de aftalte og han skrev også på facebook dagen efter. Jeg kom først på nettet da vi kom hjem fra patienthotellet dvs. efter 3 dage

Anmeld

1. juli 2013

Fenja09

Maja84 skriver:

Ej hvor frygteligt

Synes generelt man skal passe på med de smartphones, som tager alt for meget tid, men telefonen har nu aldrig været min første tanke efter en fødsel. Med begge mine har faren fået lov at skrive til bedsterne og så har vi nydt det for resten og ville ikke undvære vores øjeblik har dog brugt telefonen til at tage billeder med ud iver kamera

Jeg har ikke engang en smart mobil hehe Men giver dig fuldstændig ret i, at de telefoner tager ENORMT meget af folks opmærksomhed, uanset om det handler om fødsel eller andet. Måske er jeg gammeldags, men det var bestemt ikke det første jeg tænkte på efter jeg havde født vores datter

Anmeld

1. juli 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke engang en smart mobil hehe Men giver dig fuldstændig ret i, at de telefoner tager ENORMT meget af folks opmærksomhed, uanset om det handler om fødsel eller andet. Måske er jeg gammeldags, men det var bestemt ikke det første jeg tænkte på efter jeg havde født vores datter

Jeg havde slet ikke en ved mon søn og da min datter kom var det ikke der mit fokus var, jeg opdaterede meget med min søn og folk var glade for billederne men har ikke tiden med to små og sidder sjældent ved computeren.

Anmeld

1. juli 2013

VIPpigen

Fenja09 skriver:

Jeg har endnu ikke Smartphone, så er total gammeldags hehe

Manden herhjemme sørgede for at ringe rundt til de aftalte og han skrev også på facebook dagen efter. Jeg kom først på nettet da vi kom hjem fra patienthotellet dvs. efter 3 dage

Haha... Jeg havde heller ikke smart telefon da jeg fødte. Jeg havde så god tid, fordi Lilje ret hurtigt blev ført til neo. Inden vi ringede rundt mente jeg bestemt jeg bare skulle på neo med det samme. Jeg prøvede virkelig, men kunne slet ikke gå, så svimmel var jeg. Så i stedet fik vi lidt mad, og jeg skulle blive i sengen til jeg var mere frisk, så kunne jeg komme på neo bagefter. Ergo mens vi spiste ringede vi til familie, og jeg skrev til et par veninder (en af Denmark smed en Update herinde) og da jeg kom til hægterne igen gik jeg på neo... Tror jeg havde lagt på hotellet et par dage da kæresten havde pc med ned, og jeg kunne komme på nettet rigtigt. Men jeg var så sjældent på, jeg sad over på neo hele tiden, og var kun på værelset for at sove.

Det er skrækkeligt hvis det er tendenserne nu til dags... Håber de har smurt lidt tykt på, og det ikke er sådan

Anmeld

1. juli 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Jeg glemmer ikke en kammerat som konstant opdaterede mens hans kone havde veer, til sidst skrev folk om han ikke skulle koncentrere sig om konen i stedet

Anmeld

1. juli 2013

Wimmie

Fenja09 skriver:

"Danske mødre har så travlt med at fortælle om deres lykke at de glemmer barnet"

http://nordjyske.dk/nyheder/facebook-moedre-ignorerer-nyfoedte/cec740e6-ae8d-411a-800a-a04edf767a53/112/1513

/Fenja

Trist hvis det virkelig er så slemt

Jeg ringende til mine forældre mens min datter lå og sov - ca. et par timer efter fødslen.

Fb blev først opdateret da jeg kom hjem fra sygehuset 2 dage efter
(og jeg har smartphone)

Anmeld

1. juli 2013

MorDk

Det er lidt vildt!

Jeg skrev det først da vi var på vej hjem.

Så vigtig er facebook heller ikke... ej men hallo!

Anmeld

1. juli 2013

Mum33

Fenja09 skriver:

"Danske mødre har så travlt med at fortælle om deres lykke at de glemmer barnet"

http://nordjyske.dk/nyheder/facebook-moedre-ignorerer-nyfoedte/cec740e6-ae8d-411a-800a-a04edf767a53/112/1513

/Fenja

Tja det tænker man nok ikke lige over hvor vigtigt det er, så måske det var noget jordemoderen bør gøre opmærksom på til en af konsultationerne, eller det skulle stå i nogle af de papirer man får med hjem.

Synes dog ikke lige jeg havde overskudet de første par timer  det blev da han sov...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.