Facebook-mødre ignorerer nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

HoltSchmidt

Min mand brugte den til at tage billeder med (havde glemt kameraet i bilen ), efter jeg var blevet syet og vi var alene med vores dreng på fødestuen. Herefter gik han ud af rummet for at ringe til den nærmeste familie. Efter et par timer på barselsgangen, gik jeg på FB for at lave en lille opdatering med billede af guldklumpen, så vores vennekreds og familie fik nyheden. Imens lå lillemanden ved sin far  herefter gik vi i seng 

Lige da jeg havde født, tænkte jeg slet ikke på andet end af studere hvordan min lille prins så ud 

Jeg gjorde på den fejl senere, at anskaffe en app for at holde styr på amning, stor/lille bleskift og søvn, at det tog meget af den tid, som jeg burde have brugt på lillemanden. Jeg må sige at den app stressede mig mere end den gavnede  Heldigvis virker det ikke til at han har taget skade af min "fravær"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

baby012

Her gik der et døgn inden det blev "offentligt"  

Anmeld

1. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hold da op - hvad blev der lige af at nyde stjernestunderne i livet intenst og i bevidstheden om, at de aldrig kommer tilbage? 

Generelt er jeg trist over, at ALT handler om at fortælle resten af verden, hvad man laver, mens man gør det - hvorfor ikke nyde cafebesøget med veninden eller drømmekoncerten i stedet for at meddele alle, hvor man er? Men det her hører godt nok til ekstremerne. 

Anmeld

1. juli 2013

morethanperfect

Holda op .. Lyder godt nok lidt voldsomt .. Tænker bare , hvem der dog kan finde på og ligge med sin telefon lige efter man har født 

Altså , jeg lå med min mobil da jeg havde veer , men jeg havde først min telefon da Noel var faldet i søvn efter en time eller sådan noget ..

Anmeld

1. juli 2013

Benjamins'mor

Hold da op, hvem fisker også lige sin mobil frem lige efter man har presset en skøn bebs ud.

Der gik et godt stykke tid før jeg informerede folk, ellers tog min mor sig af det til familie osv.

Anmeld

1. juli 2013

miig1989

Her gik der 3 timer før vores forældre + søskende fik noget at vide
Skrev først på fb morgenen efter, og der skrev jeg i den baby gruppe jeg er med i :p og det var kun for at holde mig vågen, da tøsen ikke ville sove alene :p ellers blev det først offentliggjort på fb et par dage senere :p

Anmeld

1. juli 2013

Bebsen

Har en bekendt der informerede hele hendes fb om hendes fødsels fremskridt, time for time, og mener også at jeg lagde mærke til at 25 min efter fødsel var der Update+billede. Det syns jeg godt nok var syret, at være så tæt med på, men alligevel på sidelinien
Jeg fødte kl 00.54 og updatede min familie + faren 2 timer efter fødsel, og facebook næste morgen. (Faren og jeg var ikke kærester længere og den første time efter fødslen syede og rodede og ragede de stadig mellem mine ben

Tror såmænd tendensen er rigtig nok, som den bliver beskrevet... Sørgeligt.

Anmeld

1. juli 2013

gonefishing

Fenja09 skriver:

"Danske mødre har så travlt med at fortælle om deres lykke at de glemmer barnet"

http://nordjyske.dk/nyheder/facebook-moedre-ignorerer-nyfoedte/cec740e6-ae8d-411a-800a-a04edf767a53/112/1513

/Fenja

Det har jeg set et par gange, kender nok også et par stykker.
Godt man ikke er på FB

Anmeld

1. juli 2013

lycly

Mettefpigen skriver:

Rolig nu.... Fordi man lige skriver det på fb.. Det gjorde jeg også, og lukas har det fint :-)

Jeg sad med samme tanke

Selvfølgelig er det da overdrevet hvis man tager telefonen i hånden i det øjeblik man får baby op på maven og hvis navlestrengen ikke er klippet endnu nærmest. Men hvor mange gør lige det?
Dengang jeg fødte min datter tilbragte jeg meget tid alene på hospitalet og ja, jeg underholdte sgu mig selv med facebook og det gjorde jeg også i min barsel. Min datter har aldrig haft problemer med at holde øjenkontakt og jeg har aldrig siddet med hende i armene i flere timer og kigget hende i øjnene - hun var sød og dejlig men så sjov var hun altså heller ikke de første måneder

Anmeld

1. juli 2013

NinaNymannMadsen

hold da op.
tænkte slet ikke på min telefon lige efter fødslen.

nød bare mine børn da de kom.

det var farmand der sørgede for at ringe og skrive rundt til dem der skulle ha det afvide.

med den store var det først da vi var kommet på barselsafsnittet og hun sov jeg fik skrevet på facebook.

og den bette det var først da vi var kommet hjem, og havde fået den store afsted og slappede af mens hun sov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.