DianaRJS skriver:
kom op til meddelsen om Andreas (5 til august) om at de slet ikke følte han var klar til at komme i skole til næste år... og blev bare så ked af det.... hun påpegede så at det INTET havde med mig at gøre, men at det nok nærmere desværre havde noget med at gøre han er for tidligt født, så han har desværre meget koncentrations besvær....
det de mener er hvis de f.eks. beder ham tegne sin familie eller skrive sit navn, går han i panik og får faktisk aldrig gjort opgaven færdig.... skal siges jeg har en utrolig klog dreng der har kunnet skrive sit eget navn selv, siden han var knap 4 år, så det er bestemt ikke fordi han er "dum", men ork hvor gør det ondt at høre 
herhjemme tegner/skriver han jo ikke under tvang, men når han har lyst, og derfor får han også altid gjort det færdig han har gang i... og øv hvor gør det bare ondt i mit moder hjerte, hvis jeg skal fortælle ham han ikke kan komme i skole sammen med de andre, når han ikke har lavet andet end at snakke om han ville i skole siden han var 3½ 
nu har jeg besluttet mig for at vi 2 gange i ugen tager en aften når lillebror er puttet hvor han SKAL tegne/skrive og skal gøre det færdig... og så håber jeg det kan hjælpe ham 
ellers nogen der har nogle råd til at hjælpe ham på rette vej? 
Øv, det er aldrig rart når sådan en meddelelse kommer bag på en. Jeg vil blot sige til dig, at du skal huske på, at det er DIT barn, og 100% dit valg om han skal i skole eller ej!
Jeg har en søn fra december, og jeg stod i sin tid med det modsatte problem - jeg synes ikke han var helt klar til skole, men børnehaven mente bestemt han skulle i skole med sin årgang. Han kom afsted, og det har ikke givet andet end problemer, han var som jeg forudså - for umoden. Han starter i 2. klasse efter sommerferien, og her hjemme bruger vi alle ferier på at terpe, træne koncentration, og generelt bare forsøge at modne ham.
Jeg synes du skal huske på, at der aldrig er børn der kommer for sent i skole, men at man ofte hører om børn der kommer for tidligt i skole.
Du er hans mor, og du ved hvad der er bedst for ham, så beslutningen er din.