øv hvor er jeg trykket :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2013

Trine

Profilbillede for Trine

Hej Diana

Kan godt forstå at du er blevet lidt trist over den besked men som du selv og andre skriver er det også positivt at hans pædagoger er opmærksomme på ham.

Det er desværre ofte drenge der halter lidt bagud i forhold til det at sidde stille og koncentrere sig og af den grund er der også flere drenge end piger der venter et ekstra år før de starter i skole. Så det er der ingen skam i.

Jeg synes det er en vigtig pointe som Kay kommer med, nemlig at du skal tale med din søn om hvad der forventes af ham når han starter i skole. Særligt når du skriver at han er en kvik lille dreng. Og så leg skole med "opgaver" dog uden for meget "terperi" med bogstaver og tal. Også det at kræve at han fuldfører det han starter på er også en god øvelse, husk bare at start i det små, så han ikke får for mange nederlag.

En anden ting som jeg også synes er vigtig at få med, er at få han ud og rører sig. Jeg ved ikke hvilken type daginstitution han går i men hvis det er som de er flest, kommer han ikke meget ud. Den nyeste forskning viser at børn der bruger deres krop, f.eks. ved at løbe, klatre og svinge sig, udvikler bedre koncentration og opmærksomhed, endvidere får de også opbyggede en sundere krop som hjælper dem med at holde sig sund hele livet.

Til sidst skal du huske at det kun er en anbefaling fra børnehavens side, så hvis du oplever at han kan klare det, kan du bare melde ham skoleklar. Dog er det vigtigt at du er rimelig sikker i din sag så han ikke kommer i skole og får et kæmpe nederlag.

Jeg ønsker jer alt held og lykke.

Hilsen Trine

www.naturligopdragelse.dk 

Her får du hjælp når opdragelsen e r svær og du har børn der ikke hører efter, slår eller på anden vis ikke kan samarbejde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

TweenStar.dk

DianaRJS skriver:

kom op til meddelsen om Andreas (5 til august) om at de slet ikke følte han var klar til at komme i skole til næste år... og blev bare så ked af det.... hun påpegede så at det INTET havde med mig at gøre, men at det nok nærmere desværre havde noget med at gøre han er for tidligt født, så han har desværre meget koncentrations besvær....

det de mener er hvis de f.eks. beder ham tegne sin familie eller skrive sit navn, går han i panik og får faktisk aldrig gjort opgaven færdig....  skal siges jeg har en utrolig klog dreng der har kunnet skrive sit eget navn selv, siden han var knap 4 år, så det er bestemt ikke fordi han er "dum", men ork hvor gør det ondt at høre

herhjemme tegner/skriver han jo ikke under tvang, men når han har lyst, og derfor får han også altid gjort det færdig han har gang i... og øv hvor gør det bare ondt i mit moder hjerte, hvis jeg skal fortælle ham han ikke kan komme i skole sammen med de andre, når han ikke har lavet andet end at snakke om han ville i skole siden han var 3½

nu har jeg besluttet mig for at vi 2 gange i ugen tager en aften når lillebror er puttet hvor han SKAL tegne/skrive og skal gøre det færdig... og så håber jeg det kan hjælpe ham

ellers nogen der har nogle råd til at hjælpe ham på rette vej?

Øv, det er aldrig rart når sådan en meddelelse kommer bag på en. Jeg vil blot sige til dig, at du skal huske på, at det er DIT barn, og 100% dit valg om han skal i skole eller ej!

Jeg har en søn fra december, og jeg stod i sin tid med det modsatte problem - jeg synes ikke han var helt klar til skole, men børnehaven mente bestemt han skulle i skole med sin årgang. Han kom afsted, og det har ikke givet andet end problemer, han var som jeg forudså - for umoden. Han starter i 2. klasse efter sommerferien, og her hjemme bruger vi alle ferier på at terpe, træne koncentration, og generelt bare forsøge at modne ham.

Jeg synes du skal huske på, at der aldrig er børn der kommer for sent i skole, men at man ofte hører om børn der kommer for tidligt i skole.

Du er hans mor, og du ved hvad der er bedst for ham, så beslutningen er din.

Anmeld

7. juli 2013

DianaRJS

Trine skriver:

Hej Diana

Kan godt forstå at du er blevet lidt trist over den besked men som du selv og andre skriver er det også positivt at hans pædagoger er opmærksomme på ham.

Det er desværre ofte drenge der halter lidt bagud i forhold til det at sidde stille og koncentrere sig og af den grund er der også flere drenge end piger der venter et ekstra år før de starter i skole. Så det er der ingen skam i.

Jeg synes det er en vigtig pointe som Kay kommer med, nemlig at du skal tale med din søn om hvad der forventes af ham når han starter i skole. Særligt når du skriver at han er en kvik lille dreng. Og så leg skole med "opgaver" dog uden for meget "terperi" med bogstaver og tal. Også det at kræve at han fuldfører det han starter på er også en god øvelse, husk bare at start i det små, så han ikke får for mange nederlag.

En anden ting som jeg også synes er vigtig at få med, er at få han ud og rører sig. Jeg ved ikke hvilken type daginstitution han går i men hvis det er som de er flest, kommer han ikke meget ud. Den nyeste forskning viser at børn der bruger deres krop, f.eks. ved at løbe, klatre og svinge sig, udvikler bedre koncentration og opmærksomhed, endvidere får de også opbyggede en sundere krop som hjælper dem med at holde sig sund hele livet.

Til sidst skal du huske at det kun er en anbefaling fra børnehavens side, så hvis du oplever at han kan klare det, kan du bare melde ham skoleklar. Dog er det vigtigt at du er rimelig sikker i din sag så han ikke kommer i skole og får et kæmpe nederlag.

Jeg ønsker jer alt held og lykke.

Hilsen Trine

hej...

tusinde mange tak

tror også vi prøver det med at lege skole herhjemme.

han går i en udendørs børnehave, så han får rørt sig hele dagen, det eneste tidspunk de er inde på er fra 6:30 - 9:00 ca. og efterfølgende igen fra 15:30-luk, dog er eftermiddagen KUN om vinteren om sommeren er de selvfølgelig ude hele dagen dog er først flyttet til den børnehave i december sidste år, så kan jo selvfølgelig også ha noget at sige

men nu prøver vi med lilleskole her hjemme og ser om det ikke kan hjælpe ham ldit på rette vej. for det der undre mig jo over han ikek kan fuldføre de opgaver de sætter til ham, for alt hvad der hedder oprydning på værelse, hjælpe med tøjet, og maden herhjemme osv. klare han uden brok og hjælper til vi faktisk er færdige

men kan self. også være det er "sjovere" i hans øjne

Anmeld

7. juli 2013

Bshizzle

Jeg kan sagtens følge dig.. Har selv en dreng som først startede i Skole i en alder af 6 år. 

De mente han var bagud med hans sprog - og Ja, det var han.. Men han var fremme med alt andet. 

Han ELSkER og tegne og lege med andre børn.. Og hører for det meste efter de voksne. 

MEN.. Han er en utrolig stille dreng som sagtens kan lege timer alene og går ikke til nogle når de andre børn slår. 

På baggrund af hans sprog kom han ikke i skole samtidig med de andre, og han var DYBT ulykkelig! 

Han var ked af det da de tog den sidste skole-start test og var ikke meget for at gøre hva der blev sagt eller tegne/skrive rigtigt. 

Efter få mdr, da sagde pædagogerne at han klarede tingene super.. Og var klar ! 

Få mdr efter?!!?.. 

Jeg var ulykkelig.. Og samtidig med kunne min søn ikke forstå hvorfår han ikke skulle i skole som de andre. 

Endte med vi flyttede til en anden By, og nu har et bedre netværk og klarer sig super i skolen 

Nok er han den ældste.. Men han nyder det heldigvis den dag idag 

Kan mindes at nogle har bedt om en NY skole- test.. 

Mon du kan nå det? 

Anmeld

7. juli 2013

DianaRJS

Bshizzle skriver:

Jeg kan sagtens følge dig.. Har selv en dreng som først startede i Skole i en alder af 6 år. 

De mente han var bagud med hans sprog - og Ja, det var han.. Men han var fremme med alt andet. 

Han ELSkER og tegne og lege med andre børn.. Og hører for det meste efter de voksne. 

MEN.. Han er en utrolig stille dreng som sagtens kan lege timer alene og går ikke til nogle når de andre børn slår. 

På baggrund af hans sprog kom han ikke i skole samtidig med de andre, og han var DYBT ulykkelig! 

Han var ked af det da de tog den sidste skole-start test og var ikke meget for at gøre hva der blev sagt eller tegne/skrive rigtigt. 

Efter få mdr, da sagde pædagogerne at han klarede tingene super.. Og var klar ! 

Få mdr efter?!!?.. 

Jeg var ulykkelig.. Og samtidig med kunne min søn ikke forstå hvorfår han ikke skulle i skole som de andre. 

Endte med vi flyttede til en anden By, og nu har et bedre netværk og klarer sig super i skolen 

Nok er han den ældste.. Men han nyder det heldigvis den dag idag 

Kan mindes at nogle har bedt om en NY skole- test.. 

Mon du kan nå det? 

han har slet ikke været til skole test endnu

som sagt blive rhan først 5 d. 5 august.... så han har lige et år endnu....

men vil jo også bare super gerne han kommer afsted med de andre, for er det han snakker om...

men som skrevet til andre, prøver vi at lege ldit skole her hjemme og prøver at gøre det sjovt for ham, så han ikke køre død i det inden han skal i skole. og så håber og krydser jeg fingre for at det kan hjælpe ham på rette vej

Anmeld

7. juli 2013

Nemesis

det er godt nok lang tid i forvejen de mener han ikke er skoleklar. Der sker HELT vildt meget på et år og din søn har meget mere end et år.

Jonas er selv 6 uger for tidligt født ved et aks, var lige på vippen da de lavede skoletest, men han var SÅ klar. Testen blev så også lavet i december og de startede jo først august.
Det er ikke kun skolefærdigheder men især det sociale der er vigtigt - resten skal nok komme.

Han startede og vi har da arbejdet en del, og der har været perioder med mange lektier, men pludselig rykkede han bare helt vildt på ALLE områder.

Han kunne ikke rigtig skrive sit navn da han startede og nu læser og skriver han.

Så jeg ville slå koldt vand i blodet og så se hvordan det går til februar næste år.

Han skal nok nå at blive klar.

Anmeld

7. juli 2013

DianaRJS

Nemesis skriver:

det er godt nok lang tid i forvejen de mener han ikke er skoleklar. Der sker HELT vildt meget på et år og din søn har meget mere end et år.

Jonas er selv 6 uger for tidligt født ved et aks, var lige på vippen da de lavede skoletest, men han var SÅ klar. Testen blev så også lavet i december og de startede jo først august.
Det er ikke kun skolefærdigheder men især det sociale der er vigtigt - resten skal nok komme.

Han startede og vi har da arbejdet en del, og der har været perioder med mange lektier, men pludselig rykkede han bare helt vildt på ALLE områder.

Han kunne ikke rigtig skrive sit navn da han startede og nu læser og skriver han.

Så jeg ville slå koldt vand i blodet og så se hvordan det går til februar næste år.

Han skal nok nå at blive klar.

tror lidt de gør det for at vi kan hjælpe ham til at blive klar

så er super taknemmelig for at de gør det allerede nu så vi også har en chance for at få ham klar

Andreas har desværre haft rigtig mange men af at være for tidligt født f.eks. hans kocentration, udover det døjer han med sine lunger da de jo slet ikke var klar til at skulle ud i verden på det tidspunkt. og så har det desværre og gjort han kan være meget "konstruktiv" ikke forstået på den måde han ødelægger alt hvad han går forbi, men det kan desværre godt falde ham ind, der er lavet diverse test på ham som desværre viser det hele er bagslag derfra... men har fået rigtig god hjælp via kommune, og sp tl hvordan man håndtere drenge der "som ham" ej lyder hårdt at sige men håber du forstår hvad jeg mener

men udover det er han utrolig snug, og utrolig klog, han har kunnet skrive sit eget navn siden han var knap 4, cyklede uden støttehjul da han var 2,7 og sådan ting, så på mange områder er han langt foran sine jævnaldrene... udover det er han mere end MEGET social...

vi flyttede BH d. 1 dec sidste år, en månede efter fik jeg beskrivelsen de havde af ham, og det var at han var så social at han faktisk havde fået splittet en børnehave med kliker, så alle børn  nu legede sammen. Netop fordi de kunne se Andreas lege med alle, så ville alle andre børn jo også lege med alle... hvilket jo er super dejlig at vide min dreng er istand til sådan noget

men håber og krydser også alt hvad jeg har for at vi kan få gjort ham skoleklar, for self. skal han da afsted med dem fra hans årgang hvis det kan lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.