øv hvor er jeg trykket :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.638 visninger
26 svar
10 synes godt om
1. juli 2013

DianaRJS

kom op til meddelsen om Andreas (5 til august) om at de slet ikke følte han var klar til at komme i skole til næste år... og blev bare så ked af det.... hun påpegede så at det INTET havde med mig at gøre, men at det nok nærmere desværre havde noget med at gøre han er for tidligt født, så han har desværre meget koncentrations besvær....

det de mener er hvis de f.eks. beder ham tegne sin familie eller skrive sit navn, går han i panik og får faktisk aldrig gjort opgaven færdig....  skal siges jeg har en utrolig klog dreng der har kunnet skrive sit eget navn selv, siden han var knap 4 år, så det er bestemt ikke fordi han er "dum", men ork hvor gør det ondt at høre

herhjemme tegner/skriver han jo ikke under tvang, men når han har lyst, og derfor får han også altid gjort det færdig han har gang i... og øv hvor gør det bare ondt i mit moder hjerte, hvis jeg skal fortælle ham han ikke kan komme i skole sammen med de andre, når han ikke har lavet andet end at snakke om han ville i skole siden han var 3½

nu har jeg besluttet mig for at vi 2 gange i ugen tager en aften når lillebror er puttet hvor han SKAL tegne/skrive og skal gøre det færdig... og så håber jeg det kan hjælpe ham

ellers nogen der har nogle råd til at hjælpe ham på rette vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg har ikke mange råd, men et kram skal du da have.

Anmeld

1. juli 2013

Kløver

Har du snakket med din sp, måske hun har nogle gode råd til jer

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

Maja84 skriver:

Har du snakket med din sp, måske hun har nogle gode råd til jer

har faktisk intet med sp at gøre mere, da jeg flyttede til en anden kommune, og aldrig fik en ny.... men jeg får til noget "hjælp, og vejledning" da jeg desværre da jeg og drengenes far gik fra hinanden, synes det var såååååå synd for dem at de fik lidt for frie tøjler, som har bidt mig i røven nu, og som jeg desværre måtte erkende jeg manglede lidt hjælp til at ændre på... så ved ikke om ejg kan høre dem om hvad man kan gøre?

for ORK hvor gør det altså ondt i ens hjerte....

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

AnjaM skriver:

Jeg har ikke mange råd, men et kram skal du da have.

mange tak.....

Anmeld

1. juli 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

kom op til meddelsen om Andreas (5 til august) om at de slet ikke følte han var klar til at komme i skole til næste år... og blev bare så ked af det.... hun påpegede så at det INTET havde med mig at gøre, men at det nok nærmere desværre havde noget med at gøre han er for tidligt født, så han har desværre meget koncentrations besvær....

det de mener er hvis de f.eks. beder ham tegne sin familie eller skrive sit navn, går han i panik og får faktisk aldrig gjort opgaven færdig....  skal siges jeg har en utrolig klog dreng der har kunnet skrive sit eget navn selv, siden han var knap 4 år, så det er bestemt ikke fordi han er "dum", men ork hvor gør det ondt at høre

herhjemme tegner/skriver han jo ikke under tvang, men når han har lyst, og derfor får han også altid gjort det færdig han har gang i... og øv hvor gør det bare ondt i mit moder hjerte, hvis jeg skal fortælle ham han ikke kan komme i skole sammen med de andre, når han ikke har lavet andet end at snakke om han ville i skole siden han var 3½

nu har jeg besluttet mig for at vi 2 gange i ugen tager en aften når lillebror er puttet hvor han SKAL tegne/skrive og skal gøre det færdig... og så håber jeg det kan hjælpe ham

Kan desværre ikke komme med gode råd. Men er det ikke tidligt de kommer med den udtagelse ??

Der er 14 mdr til skolestart, og der kan da nå og ske rigtig meget endnu.

Jeg ville nok tage det stille og roligt. Uden at presse ham. Men ja I kan da sidde og tegne, spille , læse bøger som han skal koncentrere sig til. Men ville ikke ligge pres på ham

Anmeld

1. juli 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

har faktisk intet med sp at gøre mere, da jeg flyttede til en anden kommune, og aldrig fik en ny.... men jeg får til noget "hjælp, og vejledning" da jeg desværre da jeg og drengenes far gik fra hinanden, synes det var såååååå synd for dem at de fik lidt for frie tøjler, som har bidt mig i røven nu, og som jeg desværre måtte erkende jeg manglede lidt hjælp til at ændre på... så ved ikke om ejg kan høre dem om hvad man kan gøre?

for ORK hvor gør det altså ondt i ens hjerte....

Forstår godt det gør ondt, og sikker på de vil hjælpe, hvis han bliver 5 kan meget da nå at ændres, ellers vil han jo være 7 når han starter i skole
Hvor meget er din søn født for tidligt

Håber det hele nok skal flaske sig alligevel

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

bøllen skriver:

Kan desværre ikke komme med gode råd. Men er det ikke tidligt de kommer med den udtagelse ??

Der er 14 mdr til skolestart, og der kan da nå og ske rigtig meget endnu.

Jeg ville nok tage det stille og roligt. Uden at presse ham. Men ja I kan da sidde og tegne, spille , læse bøger som han skal koncentrere sig til. Men ville ikke ligge pres på ham

som hun forklarede det var det fordi de også kunne se hvor meget det betød for Andreas at han skulle i skole.... og også som de sagde var han jo en utrolig klog dreng... så grunden til de udtaler sig så tideligt er faktisk udelukkende for at vi kan hjælpe ham på vej i mål....

men nej har bestemt heller ikke tænkt mig at presse ham, og det skal self. også gøres rart at have de 2 dage i ugen... man ved jo også selv hvordan man blvier hvis man bliver påduttet noget

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

Maja84 skriver:

Forstår godt det gør ondt, og sikker på de vil hjælpe, hvis han bliver 5 kan meget da nå at ændres, ellers vil han jo være 7 når han starter i skole
Hvor meget er din søn født for tidligt

Håber det hele nok skal flaske sig alligevel

ja håber jeg godt nok... for ork hvor har han bare snakket længe om hvor meget han gerne ville i skole....

han er født 6 uger for tidligt, med akutkejsersnit...

jeg havde desværre meget slem svangerskabforgiftning, og meget forhøjet levertal.. så de turde ikke lade ham blive derinde længere, både af hensyn til ham, men også til hensyn af mig....

så det er ikke fordi det er slemt, men han er jo faktisk mere eller mindre blevet født i "stress" og at han så har de 6 uger der er "manglende" gør det desværre ikke bedre... vi har set mange andre ting som også hænger sammen med det... men slet ikke sådan noge ther....

Anmeld

1. juli 2013

Lilje82

Kram til dig 

Jeg synes godt nok, at det er tidligt, at de kommer med det udspil, der kan da nå at se meget inden da.  

Min venindes søn fylder snart 5, og hvis det er det de ser på, så er han heller ikke skoleklar om 1 år, men der kan jo nå at se meget, og børn har det jo med sommetider at tage et ordentligt ryk i udviklingen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.