Kay skriver:
syntes det er rigtig fedt at pædagogerne tager fat i dig i så god tid s i netop kan øve de ting han har svært ved...
nu er jeg selv pædagog og ville gøre nøjagtig det sammen hvis det var mig... tænker om i evt kan spørge dem om de har gode ideer til hvad i kan øve med ham??
det jeg ville sige var at snakke med ham om hvad skolen er og hvad der bliver forventet... fx. at sidde stille og lytte og at få stillet opgaver osv.
og så lege skole med ham... netop som du siger ved at give ham opgaver med tegning og skrivning... ikke for at øve tal og bogstaver... men for at øve konsentration og øve det at få stillet en opgave...
og der er jo mange små opgaver man kan stille ham i løbet af dagen der krever koncentration... det kan jo lige så vel være at ligge perler, eller puslespil... tegne eller skrive noget bestemt, hjælpe med at tage tid på maden, ligge bestikket på plads i de rigtige skuffer... ligge tøj sammen eller bare at ligge mors rene tøj i en kurv og sit eget i en anden og lillebrors i en tredje
er også super glad for at jeg har fået det at vide i så god tid, for det får jo også mig til at føle at bh gerne vil ham det bedste, og godt kan se han allerede nu glæder sig... så er ejg også super taknemmelig for..
spurgte hende faktisk i morges, desværre er det en, ej det er nok ondt at sige
men gammel pædagog, der snart går af, og hun havde lidt svært ved at sige hvad de konkret ville gøre deroppe, og give ideer til hvad jeg kunne gøre.. hun er en af dem der er mere pædagogiske og går ind og ser på børns trivsel osv...
men vil helt sikkert prøve lige prøve at forhøre mig ved den pædagog der er kontaktperson for ham 
men også det jeg tænker, men tænker også jeg skal gøre det "sjovt" på en måde altså at han stadig skal koncentrere sig, men gøre det sjovt på den måde at han ikke bliver "skoletræt" før skolen overhovedet er igang
og så han også selv gider være med til det.... 
Anmeld