øv hvor er jeg trykket :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2013

Dot D

Uha, det kan jeg godt forstå, du bliver lidt træt af

MEN, jeg synes de tager det lidt for hurtigt, der kan ske rigtigt meget på et år, så jeg håber, at han finder en smule mere interesse, så han kan komme afsted med sine kammerater til næste år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

ja håber jeg godt nok... for ork hvor har han bare snakket længe om hvor meget han gerne ville i skole....

han er født 6 uger for tidligt, med akutkejsersnit...

jeg havde desværre meget slem svangerskabforgiftning, og meget forhøjet levertal.. så de turde ikke lade ham blive derinde længere, både af hensyn til ham, men også til hensyn af mig....

så det er ikke fordi det er slemt, men han er jo faktisk mere eller mindre blevet født i "stress" og at han så har de 6 uger der er "manglende" gør det desværre ikke bedre... vi har set mange andre ting som også hænger sammen med det... men slet ikke sådan noge ther....

Min søn kom 5 uger før tid også akut pga ssf

Håber i kan få den nødvendige hjælp så han kan få lov at starte, har heller ikke før hørt, at børn ikke måtte starte i skole fordi de ikke kunne koncentrere sig om en tegning, der er jo over et halvt år til førskolen

Anmeld

1. juli 2013

bøllen

DianaRJS skriver:

som hun forklarede det var det fordi de også kunne se hvor meget det betød for Andreas at han skulle i skole.... og også som de sagde var han jo en utrolig klog dreng... så grunden til de udtaler sig så tideligt er faktisk udelukkende for at vi kan hjælpe ham på vej i mål....

men nej har bestemt heller ikke tænkt mig at presse ham, og det skal self. også gøres rart at have de 2 dage i ugen... man ved jo også selv hvordan man blvier hvis man bliver påduttet noget

Hun har helt sikkert et grundlag for at sige det . Jeg forstår bare ikke det bliver snakket om det allerede nu . selv om det betyder meget for din dreng syntes jeg det er tidligt de ser med " skole " øjne da der som sagt kan ske meget på så lang tid .

Anmeld

1. juli 2013

trunte89

Kan han lide at spille spil? Tænker det måske kan være en god måde at øve koncentrationen. Det er hvertfald noget vi gør meget herhjemme.
Og så sker der RIGTIG meget på et år i den alder

Anmeld

1. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Der kan ske meget på et år, helt sikkert - men måske har de ønsket at forberede jer på en evt. udskydelse af skolestart, så det ikke kommer som en bombe om et lille års tid. Også i forhold til ham er det vigtigt ikke at tale om skolestart som en selvfølge, men måske at lukke op for, at nogle børn bare er så gode til at gå i børnehave, at de får lov at blive der et år til - jeg ved ikke, om den er for tyk, men det er nok godt at bringe det op. 

Der behøver ikke at være en sammenhæng mellem for tidlig fødsel og manglende skolemodenhed - det kan også være tilfældet for børn født til tiden, og det er ikke en "fejl" ikke at være klar. Hvis jeg var i tvivl, ville jeg helt sikkert vente med skolestart - det er så synd for de børn, der kommer for tidligt afsted, og nogle gange præger det hele deres skoletid. 

Anmeld

1. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker også at det er meget tidligt at de vudere at han ik er klar til at starte i skole om 14 mdr.

Der ka nå at ske meget på den tid, så lad vær med at få stress endnu!! Vh stine

Anmeld

1. juli 2013

Kay

syntes det er rigtig fedt at pædagogerne tager fat i dig i så god tid s i netop kan øve de ting han har svært ved... 

nu er jeg selv pædagog og ville gøre nøjagtig det sammen hvis det var mig... tænker om i evt kan spørge dem om de har gode ideer til hvad i kan øve med ham??

det jeg ville sige var at snakke med ham om hvad skolen er og hvad der bliver forventet... fx. at sidde stille og lytte og at få stillet opgaver osv. 

og så lege skole med ham... netop som du siger ved at give ham opgaver med tegning og skrivning... ikke for at øve tal og bogstaver... men for at øve konsentration og øve det at få stillet en opgave...

og der er jo mange små opgaver man kan stille ham i løbet af dagen der krever koncentration... det kan jo lige så vel være at ligge perler, eller puslespil... tegne eller skrive noget bestemt, hjælpe med at tage tid på maden, ligge bestikket på plads i de rigtige skuffer... ligge tøj sammen eller bare at ligge mors rene tøj i en kurv og sit eget i en anden og lillebrors i en tredje  

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

Kay skriver:

syntes det er rigtig fedt at pædagogerne tager fat i dig i så god tid s i netop kan øve de ting han har svært ved... 

nu er jeg selv pædagog og ville gøre nøjagtig det sammen hvis det var mig... tænker om i evt kan spørge dem om de har gode ideer til hvad i kan øve med ham??

det jeg ville sige var at snakke med ham om hvad skolen er og hvad der bliver forventet... fx. at sidde stille og lytte og at få stillet opgaver osv. 

og så lege skole med ham... netop som du siger ved at give ham opgaver med tegning og skrivning... ikke for at øve tal og bogstaver... men for at øve konsentration og øve det at få stillet en opgave...

og der er jo mange små opgaver man kan stille ham i løbet af dagen der krever koncentration... det kan jo lige så vel være at ligge perler, eller puslespil... tegne eller skrive noget bestemt, hjælpe med at tage tid på maden, ligge bestikket på plads i de rigtige skuffer... ligge tøj sammen eller bare at ligge mors rene tøj i en kurv og sit eget i en anden og lillebrors i en tredje  

er også super glad for at jeg har fået det at vide i så god tid, for det får jo også mig til at føle at bh gerne vil ham det bedste, og godt kan se han allerede nu glæder sig... så er ejg også super taknemmelig for..

spurgte hende faktisk i morges, desværre er det en, ej det er nok ondt at sige  men gammel pædagog, der snart går af, og hun havde lidt svært ved at sige hvad de konkret ville gøre deroppe, og give ideer til hvad jeg kunne gøre.. hun er en af dem der er mere pædagogiske og går ind og ser på børns trivsel osv...

men vil helt sikkert prøve lige prøve at forhøre mig ved den pædagog der er kontaktperson for ham

men også det jeg tænker, men tænker også jeg skal gøre det "sjovt" på en måde altså at han stadig skal koncentrere sig, men gøre det sjovt på den måde at han ikke bliver "skoletræt" før skolen overhovedet er igang og så han også selv gider være med til det....

Anmeld

1. juli 2013

Kay

DianaRJS skriver:

er også super glad for at jeg har fået det at vide i så god tid, for det får jo også mig til at føle at bh gerne vil ham det bedste, og godt kan se han allerede nu glæder sig... så er ejg også super taknemmelig for..

spurgte hende faktisk i morges, desværre er det en, ej det er nok ondt at sige  men gammel pædagog, der snart går af, og hun havde lidt svært ved at sige hvad de konkret ville gøre deroppe, og give ideer til hvad jeg kunne gøre.. hun er en af dem der er mere pædagogiske og går ind og ser på børns trivsel osv...

men vil helt sikkert prøve lige prøve at forhøre mig ved den pædagog der er kontaktperson for ham

men også det jeg tænker, men tænker også jeg skal gøre det "sjovt" på en måde altså at han stadig skal koncentrere sig, men gøre det sjovt på den måde at han ikke bliver "skoletræt" før skolen overhovedet er igang og så han også selv gider være med til det....

lige netop det skal være sjovt  

og ja vil 100% gerne indrømme at pædagoger er meget forskellige og vi liger vores fokus meget forskelligt... og har meget forskellige kompetancer man kan også sagtens finde svage punkter hos mig  

Anmeld

1. juli 2013

DianaRJS

Kay skriver:

lige netop det skal være sjovt  

og ja vil 100% gerne indrømme at pædagoger er meget forskellige og vi liger vores fokus meget forskelligt... og har meget forskellige kompetancer man kan også sagtens finde svage punkter hos mig  

tror nu ikek nogen pædagoger har nogle "svage punkter" for de supplere jo hinanden men bare ikke alle der er ligeså opmærksomme på de samme ting... og er jo også super så er man jo sikker på det hele bliver opfanget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.