Geocaching - en gratis ferieaktivitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.759 visninger
46 svar
31 synes godt om
30. juni 2013

kirsti

Hvis pengene er små og i ikke ved hvad i skal foretage jer med ungerne i ferien var geocaching måske noget!

Hvis i har en smartphone kan i hente det som app!

Det går ud på at der rundt om i Dk er gemt små "skatte" og ved hjælp af gps'en i app'en (eller en alm håndholdt gps) kan man finde de her skatte! Når nogen opretter en skat skal det være gratis at komme til den!
Det er en rigtig sjov måde at komme ud i naturen og få se nogle steder man ikke vidste fandtes da "skattene" tit gemmes ved forskellige seværdigheder!

Skatten består oftest af en plastik kasse indeholdende en logbog og nogle småting. Det kan være glaskugler, klistermærker, kuglepenne, hoppebolde ja alt muligt af lille værdi. Man må så tage noget fra kassen men skal ligge noget andet af samme eller større værdi tilbage.

Noah elsker det og pludselig får gåturen en mening og selv os voksne ender med at være fuldt engagerede og det bedste er at det er gratis, bortset fra de småting man ligger i kassen hvis man tager noget fra den!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

MHB

Vi har geocachet længe, og jeg var heller ikke det store skovtursmenneske før, men nu hvis jeg kan finde en madkasse i skovbunden så er det noget andet :-) Vi har dog ikke fået geocachet ret meget siden Carl blev født for knap 2 måneder siden, men det kommer nok igen når han er større. 

Anmeld

30. juni 2013

Christina74

Vi har placeret 2 i Ballerup og 1i Herlev (den i Herlev har fået rigtig mange favorit point ;-)  men vi har ikke selv været ude og cache længe. Hvorfor er jeg faktisk  ikke klar over ? 

Anmeld

30. juni 2013

MyLove E

Vi cacher meget Vi har lige fået nu Gps så Elias har fået den gamle . Han er 2 år og allerede rigtig skrap til det. Når vi kommer hen hvor skatten er skal vi bare siger " kan Elias finde den " Han finder den næsten med det samme

Jeg oprettet en tråd forleden om der var flere med børn som Geocache? Det kunne være sjovt at tage flere af sted:-D

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

MHB skriver:

Vi har geocachet længe, og jeg var heller ikke det store skovtursmenneske før, men nu hvis jeg kan finde en madkasse i skovbunden så er det noget andet :-) Vi har dog ikke fået geocachet ret meget siden Carl blev født for knap 2 måneder siden, men det kommer nok igen når han er større. 

Vi har heller ik fået gjort så meget ud af det det seneste år men mon ikke vi kommer igang igen nu det er ferie!

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

Christina 1974 skriver:

Vi har placeret 2 i Ballerup og 1i Herlev (den i Herlev har fået rigtig mange favorit point ;-)  men vi har ikke selv været ude og cache længe. Hvorfor er jeg faktisk  ikke klar over ? 

Det har vi heller ikke men regner som sagt med at komme igang her i ferien

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

Tauf skriver:

Vi cacher meget Vi har lige fået nu Gps så Elias har fået den gamle . Han er 2 år og allerede rigtig skrap til det. Når vi kommer hen hvor skatten er skal vi bare siger " kan Elias finde den " Han finder den næsten med det samme

Jeg oprettet en tråd forleden om der var flere med børn som Geocache? Det kunne være sjovt at tage flere af sted:-D

Den har jeg slet ik set!

ja det kunne! Jeg tror også Noah var omkring 2-3år da vi startede. Det fede er netop at det er noget der dur til børn (og voksne) i alle aldre!

hvor i landet er i fra?

Anmeld

30. juni 2013

kirsti

http://i39.tinypic.com/2lmo4lz.jpg

App'en ser sådan her ud.
Der er 3 "skatte" inden for 1km af hvor jeg bor så det er ik noget man skal lede langt efter

[IMG]http://i39.tinypic.com/2lmo4lz.jpg[/IMG]

Anmeld

30. juni 2013

Bebsen

Hvad hedder den app? Det ville min søn elske!

Anmeld

30. juni 2013

quindelist

Vi skal SÅ meget igang (skal bare lige have solgt ideen til min mand )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.