Sigtet i en sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke. Ved ikke hvordan sådan noget foregår, men har vedkendt / tilstået mig det jeg er sigtet for. Eller hvad man siger.

Altså hvis politiet vælger at sende sagen til retten, og du overfor politiet kan tilstå alt det du er sigtet for, så bliver den sendt til retten som en tilståelsessag, og der vil kun være omkostninger hvis du selv vælger at få en advokat, hvilket jeg ofte synes er spild af penge i en lille tilståelsessag, i og med man jo tilstår, og derfor helt sikkert får en eller anden form for straf.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Altså hvis politiet vælger at sende sagen til retten, og du overfor politiet kan tilstå alt det du er sigtet for, så bliver den sendt til retten som en tilståelsessag, og der vil kun være omkostninger hvis du selv vælger at få en advokat, hvilket jeg ofte synes er spild af penge i en lille tilståelsessag, i og med man jo tilstår, og derfor helt sikkert får en eller anden form for straf.

Som sagt er sagen kompliceret. Og ved ikke hvor meget jeg kan skrive her uden at blive genkendt, hvilket jeg ikke ønsker. Ham politi manden der afhørte mig sidste gang, syntes bare sagen skal lukkes. Men det er ene og alene deres jurisk der bestemmer det.

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Som sagt er sagen kompliceret. Og ved ikke hvor meget jeg kan skrive her uden at blive genkendt, hvilket jeg ikke ønsker. Ham politi manden der afhørte mig sidste gang, syntes bare sagen skal lukkes. Men det er ene og alene deres jurisk der bestemmer det.

Men det er jo ikke sikkert den vil være lige så kompliceret i retten, der har anklagemyndigheden jo 'ordnet' den og gjort den klar, og de ting du er sigtet for vil tydeligt fremstå.

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Men det er jo ikke sikkert den vil være lige så kompliceret i retten, der har anklagemyndigheden jo 'ordnet' den og gjort den klar, og de ting du er sigtet for vil tydeligt fremstå.

Altså selve sigtelsen er ikke kompliceret . Men mere selve sagen syntes jeg fordi der er så mange aspekter i det. Men kan desværre ikke komme ind på det her politi manden sagde jeg skulle tage det med ro, men det kan jeg desværre ikke. Tanken om at sagen skulle ryge i retten og jeg evt hænger på en " større eller mindre " regning  Giver mig grå hår

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Altså selve sigtelsen er ikke kompliceret . Men mere selve sagen syntes jeg fordi der er så mange aspekter i det. Men kan desværre ikke komme ind på det her politi manden sagde jeg skulle tage det med ro, men det kan jeg desværre ikke. Tanken om at sagen skulle ryge i retten og jeg evt hænger på en " større eller mindre " regning  Giver mig grå hår

Hvis du vil skrive privat skal du være velkommen, det er svært at sige mere når man ikke ved mere om det, men jeg kan sagtena forstå det ikke er sjovt for dig, det er jo aldrig sjovt at have sådan noget hængende over hovedet og være uvis om hvad der skal ske.

Anmeld

29. juni 2013

Mettefpigen

Lotus86 skriver:

HHvHvis sagen kommer for retten som en tilståelsessag, så skal du selv bede om en advokat hvis du vil have en, hvis du ikke kan tilstå, bliver den fremsendt til retten som en domsmandssag, og du vil automatisk få beskikket en advokat. Hvis du bliver fundet skyldig skal du selv betale for advokaten, og hvis du bliver frifundet betaler statskassen.

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få gratis advokathjælp i en retssag, men du kan formentlig få gratis råd og vejledning.

Hvorfor kan hun ikk få gratis advokat?

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Hvis du vil skrive privat skal du være velkommen, det er svært at sige mere når man ikke ved mere om det, men jeg kan sagtena forstå det ikke er sjovt for dig, det er jo aldrig sjovt at have sådan noget hængende over hovedet og være uvis om hvad der skal ske.

Nej det er ikke nemt ved det godt , men vil bare ikke have ansigt på herinde. Men vil gerne forklare det i pb

Anmeld

29. juni 2013

pcoramt

Hvis det går galt og du skal betale sagsomkostninger vil det blive som en skattegæld, hvis du ikke har råd til det..

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Mettefpigen skriver:

Hvorfor kan hun ikk få gratis advokat?

Jeg har aldrig hørt om nogen som har fået stilet en advokat til rådighed i retten, gratis, hvem skulle så betale salæret?

Anmeld

29. juni 2013

Mettefpigen

Lotus86 skriver:

DDe

Jeg har aldrig hørt om nogen som har fået stilet en advokat til rådighed i retten, gratis, hvem skulle så betale salæret?

Det fik min mor da hun var i retten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.