Sigtet i en sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.991 visninger
43 svar
8 synes godt om
29. juni 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg står i den situation, hvor jeg er sigtet i en sag. Må indrømme jeg ikke helt er klar over hvad sigtelsen lyder på. Er blevet afhørt af politet ad flere omgange. Og den sidste ville gøre hvad han kan for sagen ikke kommer videre i retten. Men det er op til deres jurist at afgøre dette. Hvis sagen ender i retten , hva så ? Tænker på advokat, omkostninger ( hvis sagen tabes osv ) Hvordan er man stillet der ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja jeg står i den situation, hvor jeg er sigtet i en sag. Må indrømme jeg ikke helt er klar over hvad sigtelsen lyder på. Er blevet afhørt af politet ad flere omgange. Og den sidste ville gøre hvad han kan for sagen ikke kommer videre i retten. Men det er op til deres jurist at afgøre dette. Hvis sagen ender i retten , hva så ? Tænker på advokat, omkostninger ( hvis sagen tabes osv ) Hvordan er man stillet der ?

Må indrømme at jeg ikk helt forstår at du ikk ved hvad du er sigtet for.... Det burde du da vide....

Af hvad jeg ved så kan du søge/få gratisadvokat og hvis du taber sagen skal du betale sagens omkostninger + erstatning til den anden part... Men lidt svært at sige når jeg ikk ved hvad sagen drejer sig om....

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Må indrømme at jeg ikk helt forstår at du ikk ved hvad du er sigtet for.... Det burde du da vide....

Af hvad jeg ved så kan du søge/få gratisadvokat og hvis du taber sagen skal du betale sagens omkostninger + erstatning til den anden part... Men lidt svært at sige når jeg ikk ved hvad sagen drejer sig om....

Fordi den her sag er simpelthen så til grin. Og temmelig underlig samt kompliceret . Ønsker ikke mit navn frem herinde derfor anno. Ved ikke hvor meget jeg kan skrive uden at blive genkendt. Men forstå godt hvad du mener. Først blev jeg sigtet for ulovlig indtrængning ( mener jeg han sagde ) grunden til jeg ikke ved det 100 % er jeg var rimelig chokkeret da politiet stod og bankede på min dør. Så er jeg sigtet for tyveri, at min fars sager som vi har kvitteringer på.

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Hvis sagen kommer for retten som en tilståelsessag, så skal du selv bede om en advokat hvis du vil have en, hvis du ikke kan tilstå, bliver den fremsendt til retten som en domsmandssag, og du vil automatisk få beskikket en advokat. Hvis du bliver fundet skyldig skal du selv betale for advokaten, og hvis du bliver frifundet betaler statskassen.

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få gratis advokathjælp i en retssag, men du kan formentlig få gratis råd og vejledning.

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Hvis sagen kommer for retten som en tilståelsessag, så skal du selv bede om en advokat hvis du vil have en, hvis du ikke kan tilstå, bliver den fremsendt til retten som en domsmandssag, og du vil automatisk få beskikket en advokat. Hvis du bliver fundet skyldig skal du selv betale for advokaten, og hvis du bliver frifundet betaler statskassen.

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få gratis advokathjælp i en retssag, men du kan formentlig få gratis råd og vejledning.

SUK SUK SUK  øh hvor er det bare trist. Må håbe den ikke ender i retten, for ved da ikke hvor jeg skal finde penge til advokat & at betale en evt retsag

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg har vedkendt mig sigtelsen eller hvad man skal kalde det.

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Det lyder ikke til det er så stor en sag, og så plejer det ikke at blive så dyrt, det er sjældent der er andre omkostninger end advokatens salær.

Anmeld

29. juni 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Jeg har vedkendt mig sigtelsen eller hvad man skal kalde det.

Så du kan tilstå det hele ved en eventuel retssag?

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Det lyder ikke til det er så stor en sag, og så plejer det ikke at blive så dyrt, det er sjældent der er andre omkostninger end advokatens salær.

Ved ikke om det er en stor sag, må indrømme jeg ikke har så meget kendskab til den slags. Og sagen er så " latterlig " at det er til grin. Må håber politimanden kan gøre så sagen bliver henlagt , han ville gøre sit da han godt kunne se det er helt hen i skoven

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Så du kan tilstå det hele ved en eventuel retssag?

Det ved jeg ikke. Ved ikke hvordan sådan noget foregår, men har vedkendt / tilstået mig det jeg er sigtet for. Eller hvad man siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.