Bruger i Dropbox?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
26 svar
12 synes godt om
28. juni 2013

kirsti

Jeg har tilmeldt mig Dropbox da flere jeg kender har været glade for det, men er der nogen funktioner der er et must at kende til i Dropbox?

Bruger i det? hvorfor/hvorfor ikke?

Til jer der ikke kender Dropbox er det en "tjeneste" der fungere ligesom Apples iCloud, hvor alle dine billeder bliver uploadet til din dropbox og du kan få adgang til dem fra alle computere! Du kan også have fælles mapper med  andre f.eks kæresten så i kan nøjes med at uploade billederne en gang!

Forskellen på icloud og Dropbox er blot at Dropbox fungere på alle smartphones/tablets/computere og ikke kun Apple produkter!

Link hvis i vil prøve Dropbox /span> http://db.tt/Edd4 DvRz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

modesty

kirsti skriver:

Jeg har tilmeldt mig Dropbox da flere jeg kender har været glade for det, men er der nogen funktioner der er et must at kende til i Dropbox?

Til jer der ikke kender Dropbox er det en "tjeneste" der fungere ligesom Apples iCloud, hvor alle dine billeder bliver uploadet til din dropbox og du kan få adgang til dem fra alle computere! Du kan også have fælles mapper med  andre f.eks kæresten så i kan nøjes med at uploade billederne en gang!

Forskellen på icloud og Dropbox er blot at Dropbox fungere på alle smartphones/tablets/computere og ikke kun Apple produkter!

Jeg bruger dropbox meget via mit arbejde, og også som backup til mine tekstfiler.

Anmeld

28. juni 2013

kirsti

modesty skriver:

Jeg bruger dropbox meget via mit arbejde, og også som backup til mine tekstfiler.

jeg anede ikke man kunne gemme tekst filer, er det alle typer?

Anmeld

28. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg har dropbox og været SUPER glad for det specielt da jeg i en periode skulle udskrive ofte offentlige steder hvor de ikke godtager man kan plugge sin USB-nøgle ind og det nogen gange var for store filer (grundet billeder) til at man kunne sende en mail til sig selv.

derudover så ville man også kunne udskrive dem direkte fremfor (som med en mail) at skulle hente filen for så at udskrive den og risikere at computeren nægter at hente filen pga restriktioner i forhold til versionerne på offentlige computere...

Det var en KÆMPE fordel at kunne dele en mappe der med billeder fra børnefødselsdag fremfor at skulle sidde og holde styr på hvilke af de 120 billeder der var vedhæftet mailen og skulle holde styr på at nedjustere nogen af billederne for at få det til at passe i størrelsesbegrænsningen for modtagerens mailadresse...

Der er endnu et KÆMPE plus ved dropbox Det er gratis at have og du får nogen gange at de øger ens plads og derudover for hver person der følger ens henvisning modtager man 5GB ekstra plads.

det er nemt at bruge, nemt at sætte op, og så kører det bare.

Man kan vælge på computeren om det skal starte sammen med mad starter op eller "slukke" for det og så kun klikke på ikonet når man skal bruge det.

med fælles mapper opdaterer den rigtig hurtigt.. tror der gik 15 sek. fra at kærestens computer sagde den var færdig med at ligge mappen over til at jeg trykkede F5 og den var hos mig...

Og ja det er ALLE filtyper

Anmeld

28. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har brugt det i mit studie, men vi er så gået over til Google drev da man her kan skrive samtidig på samme dokument og chatte med hinanden ved side af. 

Men skal det ku bruges til billeder er dropbox udmærket, netop fordi man kan gå ind på det fra alle computere/Tlf der har netadgang

Anmeld

28. juni 2013

kirsti

Wampires skriver:

jeg har dropbox og været SUPER glad for det specielt da jeg i en periode skulle udskrive ofte offentlige steder hvor de ikke godtager man kan plugge sin USB-nøgle ind og det nogen gange var for store filer (grundet billeder) til at man kunne sende en mail til sig selv.

derudover så ville man også kunne udskrive dem direkte fremfor (som med en mail) at skulle hente filen for så at udskrive den og risikere at computeren nægter at hente filen pga restriktioner i forhold til versionerne på offentlige computere...

Det var en KÆMPE fordel at kunne dele en mappe der med billeder fra børnefødselsdag fremfor at skulle sidde og holde styr på hvilke af de 120 billeder der var vedhæftet mailen og skulle holde styr på at nedjustere nogen af billederne for at få det til at passe i størrelsesbegrænsningen for modtagerens mailadresse...

Der er endnu et KÆMPE plus ved dropbox Det er gratis at have og du får nogen gange at de øger ens plads og derudover for hver person der følger ens henvisning modtager man 5GB ekstra plads.

det er nemt at bruge, nemt at sætte op, og så kører det bare.

Man kan vælge på computeren om det skal starte sammen med mad starter op eller "slukke" for det og så kun klikke på ikonet når man skal bruge det.

med fælles mapper opdaterer den rigtig hurtigt.. tror der gik 15 sek. fra at kærestens computer sagde den var færdig med at ligge mappen over til at jeg trykkede F5 og den var hos mig...

Og ja det er ALLE filtyper

Jeg har mest brugt det fra telefonen indtil videre da jeg ik har været på computeren siden jeg hentede det!

hvordan henviser man folk så man får ekstra plads? Det er da smart!

Anmeld

28. juni 2013

modesty

kirsti skriver:

jeg anede ikke man kunne gemme tekst filer, er det alle typer?

Jeg bruger stort set kun dropbox til tekstfiler. Man kan vel gemme stort set hvad det skal være, det er jo bare data.

Anmeld

28. juni 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
kirsti skriver:

Jeg har faktisk aldrig fundet ud af hvordan det fungerer, men min far oprettede en bruger til min farmor (hun bor i Tyskland), og inviterede mig, så jeg kan dele billeder med hende, af hendes oldebarn

Synes det er super, for det bliver dyrt i MMS beskeder ! Og på den måde er hun tæt på, uden at være det alligevel ..

Anmeld

29. juni 2013

FamilenStorm

kirsti skriver:

Jeg har aldrig brugt det til billeder.. Men brugte det da jeg skulle skrive ba, da hende jeg skrev med boede i Ålborg og jeg i Odense.. Så der gemte vi alt hvad der havde med opgaven at gøre.. Super smart,,

Anmeld

29. juni 2013

Maja_4000

Jeg bruger dropbox .. Men kun til billeder det er genialt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.