Farligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Ayasmor

Maja88 skriver:

Jeg fik anbefalet håndsprit af lægen på trods af graviditet...

Ts skal også være opmærksom på mesicin..  brug handsker når det skal røres ved

Man skal da altid benytte handsker ved dosering/berøring af medicin uanset om man er gravid eller ej ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Maja88

Ayasmor skriver:

Man skal da altid benytte handsker ved dosering/berøring af medicin uanset om man er gravid eller ej ??

Gjorde vi ikke på mit gamle arbejde

Anmeld

6. august 2013

twinny

Du må heller ikk spise røde bøffer pga den bakterie. Mener jeg

Anmeld

6. august 2013

Bettina90

twinny skriver:

Du må heller ikk spise røde bøffer pga den bakterie. Mener jeg

Alt med måde. Bare de ikke er bloddryppende røde og det ikke noget man spiser ofte, så må man gerne :-)

Man skal bare ikke tømme kattebakken, og så skal man vaske hænder når man har nusset med katten, da parasitten kan sidde i deres pels :-) Men man kan kun have sygdommen en gang, og lægen kan teste om man har haft den før :-)

Anmeld

6. august 2013

raca

gædde/gitte skriver:

faktisk så har selv samme bakterie også effekt på voksne... det påvirker evnen til at udvise empati og forståelse

vrævl og nonsens.. ca 25% af første gangs gravide bære antisoffer mod toxoplamose, og over 80% af de smittede har ingen symptomer,  og lider på ingen måde nogen sundhedsriciko de lever bare vidre i muskler og hjerne parasitterne, men gør som sådan intet farligt

og det er kun farligt at blive smittet mens man er gravid, da der er i micro riciko for at det kan skade barnest øjen eller hjerne..

Anmeld

6. august 2013

raca

Ayasmor skriver:

ja både af hensyn til sig selv og dem der skal intage medicinen, der kan overføre micoskobiske mængder af de aktive stof, fra pillerne over i ens egen blodbane. men folk får jo ret meget og forskelligt medicin så det kan blive en farlig coktail man får mikset til sig selv hvis ikke man bruger hansker..

samt det er da uhygiejning og ikke særligt hensynsfuldt over for dem der skal indtage medicienen

Anmeld

6. august 2013

gædde/gitte

raca skriver:

vrævl og nonsens.. ca 25% af første gangs gravide bære antisoffer mod toxoplamose, og over 80% af de smittede har ingen symptomer,  og lider på ingen måde nogen sundhedsriciko de lever bare vidre i muskler og hjerne parasitterne, men gør som sådan intet farligt

og det er kun farligt at blive smittet mens man er gravid, da der er i micro riciko for at det kan skade barnest øjen eller hjerne..

nææææææ...... det var en proffesor på diskovery - dirty jobs - der fortalte det

Så send du en vrøvl og nonsens besked til ham

Anmeld

6. august 2013

raca

nææææææ...... det var en proffesor på diskovery - dirty jobs - der fortalte det

Så send du en vrøvl og nonsens besked til ham

så 25% af den danske befolkning har problemer med at udvise empati.. og diskovery er jo bare et tv program, hvor de forsøger at gøre videnskabenligt stof tilgængeligt, for alminindelig folk desvære er der rigtig mange fejl og midifikationer i deres oplysninger.. så de er ikke særlig valide som kilde.. og Proffesor er ikke en beskydtet titel.. så jeg kan hævde at jeg er proffesor i hvad som helst.

Anmeld

6. august 2013

gædde/gitte

raca skriver:

så 25% af den danske befolkning har problemer med at udvise empati..

ha ha ha ha  så har 25 % katte??

Syntes bare det var en funny undersøgelse(hold kæft de forsker i mange mystiske ting, rundt omkring i verdenen) , for passer meget godt på dem jeg kender

Anmeld

6. august 2013

raca

gædde/gitte skriver:

ha ha ha ha  så har 25 % katte??

Syntes bare det var en funny undersøgelse(hold kæft de forsker i mange mystiske ting, rundt omkring i verdenen) , for passer meget godt på dem jeg kender

toxoplamose forfindes jo også i afføring( der er pænt mange børn der hygger sig i sankasser med katte afføring) og det findes i råt kød, så man kan også få det ved at spise eller håntere råt kød..

så nej du kan ikke lave denne konklution..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.