Farligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

SjeBets

da jeg havde kat og ventede mig sagde min læge  at så længe katten bare var inde kat, altså ikke kom ud og åd mus og lign, så var der ingen fare.  Men det kan da godt være det var forkert.

Anmeld

28. juni 2013

sus82

Du kan få tjekket i en blodprøve om du har haft det, og er der ikke noget at være bekymret for. Så hvis du alligevel skal have taget blodprøve ved lægen kan du få det tjekket samtidig.

Anmeld

28. juni 2013

tribk

Camille Mørch Andersen skriver:

hmmm..

er der andre ting.. man skal være obs på :s

Røde hunde. Har du haft det, eller er vaccineret? Jeg var af en eller anden grund ikke blevet vaccineret mod det som barn, og har aldrig haft det. Og det kan være SÅ farligt for barnet, hvis moren får det under graviditeten. Så i første trimester skulle jeg til læge og have taget blodprøve hver 14. dag, for at være sikker på jeg ikke fik det.

Anmeld

28. juni 2013

Noneother

Det er ikke farligt hvis der går 24 timer eller mindre når du skifter. Deruvover så kan det altså klares med plastik handsker og håndvask.

Bare lad være med at slikke på dine hænder efter kontakt med kattebakke, så er du ok.

Anmeld

28. juni 2013

charlottekri

Skal lige sige, at du heller ikke må rode i jorden udenfor, da samme bakterie også kan være der... kender en der fødte en lille pige i uge ca 20 på grund af det  Og du få heller ikke flå skindet af vildt 

Anmeld

28. juni 2013

Lullaby*

Hej alle

jeg er udlært SSH'er ..

en sygeplejerske fortalte mig, at gravide. ikke må tømme kattebakke og gøre tunge forflytninger? - det sidste er jeg godt klar over, men katte bæ? hmm  kan det dog være rigtigt ?

er der andet man ikke skal komme i nærheden af når man er gravid?

Du skal også være obs på kattegrusen. Læs evt på posen, om det må bruges af gravide..

Anmeld

28. juni 2013

christinak

Hej alle

jeg er udlært SSH'er ..

en sygeplejerske fortalte mig, at gravide. ikke må tømme kattebakke og gøre tunge forflytninger? - det sidste er jeg godt klar over, men katte bæ? hmm  kan det dog være rigtigt ?

Du må ikke bruge håndsprit, står i retningslinierne 

Anmeld

28. juni 2013

l.kjoeller

Hej alle

jeg er udlært SSH'er ..

der kan være nogle parasitter og bakterier i så nej det må du ikke

Anmeld

5. august 2013

lykkekevin

Der er det de kalder barnets 7 sygdom lussingesyg mener jeg det hedder hvis du ikke selv har haft det skal du passe på i de først mdr mener 6 mdr det er kan skade dit foster jeg har selv ikke haft det så jeg måtte omgående stoppe arbejdet det vat så i en børnehave da det var i udbrud men voksne kan os have det...

Man kan jo ikke spørg alle om de har osv men hvis du kender nogen børn/voksne der har det i udbrud så hold dig lidt på afstand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.