Farligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.518 visninger
41 svar
16 synes godt om
28. juni 2013

Camille Mørch Andersen

Hej alle

jeg er udlært SSH'er ..

en sygeplejerske fortalte mig, at gravide. ikke må tømme kattebakke og gøre tunge forflytninger? - det sidste er jeg godt klar over, men katte bæ? hmm  kan det dog være rigtigt ?

er der andet man ikke skal komme i nærheden af når man er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

DianaRJS

Camille Mørch Andersen skriver:

Hej alle

jeg er udlært SSH'er ..

en sygeplejerske fortalte mig, at gravide. ikke må tømme kattebakke og gøre tunge forflytninger? - det sidste er jeg godt klar over, men katte bæ? hmm  kan det dog være rigtigt ?

er der andet man ikke skal komme i nærheden af når man er gravid?

det er helt korrekt, der er en bakterie i kattes afføring der kan gå ind og skade fostret, så man må ikke tømme en kattebakke hvis ikke man har været smittet med det før

Anmeld

28. juni 2013

MIWULA

Ja det er rigtigt. 

Anmeld

28. juni 2013

Camille Mørch Andersen

hmmm..

er der andre ting.. man skal være obs på :s

Anmeld

28. juni 2013

DianaRJS

hmmm..

er der andre ting.. man skal være obs på :s

ikke andet end "alm" sygdomme altså smitsomme som du ikke har haft, og som kan skade fostret, kan ikke huske hvad det er for nogen da jeg har haft alle sammen....

men den med kattebakken kender jeg alt for godt

jeg er uddannet veterinær sygeplejerske så for mig har det også skrevet at jeg kunne gøre det... dog har min arbejdsgiver valgt at sige jeg ikke kan arbejde der denne sommer som jeg plejer skal siges jeg er ved at udvide til dyrelæge så har normalt kun det job i sommerferien6+andre ferier....

Anmeld

28. juni 2013

Camille Mørch Andersen

DianaRJS skriver:

ikke andet end "alm" sygdomme altså smitsomme som du ikke har haft, og som kan skade fostret, kan ikke huske hvad det er for nogen da jeg har haft alle sammen....

men den med kattebakken kender jeg alt for godt

jeg er uddannet veterinær sygeplejerske så for mig har det også skrevet at jeg kunne gøre det... dog har min arbejdsgiver valgt at sige jeg ikke kan arbejde der denne sommer som jeg plejer skal siges jeg er ved at udvide til dyrelæge så har normalt kun det job i sommerferien6+andre ferier....

hihi, ja okey

hvad søren skal man så gøre når ens kæreste ikke kan nærme sig kattebakken :s

Anmeld

28. juni 2013

DianaRJS

hihi, ja okey

hvad søren skal man så gøre når ens kæreste ikke kan nærme sig kattebakken :s

sige til ham han intet valg har

ellers et par gode tætte handsker evt gummihandsker, og en maske

Anmeld

28. juni 2013

Camille Mørch Andersen

jeg har sådan en plastisk ting i bunden så man tager i kanterne og direkte ned i en pose??

er det så, så farligt igen??

Anmeld

28. juni 2013

gædde/gitte

faktisk så har selv samme bakterie også effekt på voksne... det påvirker evnen til at udvise empati og forståelse

Anmeld

28. juni 2013

Bettina90

Du skal også huske at vaske hænder efter du har nusset med kattene, da det kan sidde i deres pels. :-)

Men google det - toxoplasmose

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.