Mikkala91 skriver:
Hvis i var chef, ville i så sætte pris på hvis medarbejderen kom syg på arbejde, eller ville i hellere have at h*n blev hjemme, for ikke at smitte de andre? 
Jeg er chef og ser helst at mine kolleger bliver hjemme, hvis de er syge. For det første bliver man ofte mere syg eller smitter, når man møder på arbejdet. For det andet vil jeg også selv forbeholde mig retten til at blive hjemme, hvis jeg er syg.
Der er dog undtagelser. Hvis du har en stor præsentation, som vi alle har arbejdet på i flere uger. Så vil jeg nok sætte pris på at du møder op, får præsentationen liret af og hopper hjem i seng igen.
Er medarbejderen syg on/off i ugevis, hvorefter h*n fortæller vidt og bredt om weekendens koncert og nattefest, bliver jeg irriteret. Det er ikke rationelt eller fair, for man har jo ret til et privatliv, men det er min umiddelbare reaktion. Hvis det er små børn, der smitter, er tolerancen meget stor herfra. Nok fordi jeg selv er mor. Så chefens livssituation er med til at skabe forskellige grader af tolerance.Det kommer nok også lidt an på om din chef selv har et jernhelbred eller vedkommende fra tid til anden selv lægger sig syg.
Kh
Anmeld