Sygdom = blive hjemme, eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2013

tweety2060

Tror det er meget individuelt... Jeg har et arbejde hvor hvis jeg kommer snottet på arbejde kan have store konsekvenser for de små børn... MEn manden kan sagtens tage afsted trods snot.....
Og Jo snot smitter især ved nærkontakt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

klmf

Egentlig ville jeg også sige, at forkølelse ikke er sygdom - men hvis snottet render, så bliver jeg hjemme. Jeg passer patienter i respirator og med nedsat immunforsvar, ville godt nok have det dårligt over at smitte en patient gennem nys eller snot. Ordentlig håndhygiejne burde være nok til ikke at smitte videre på mere 'almindelige' arbejdspladser, men hvis det decderet løber fra næsen hele tiden, så kan man næsten ikke undgå t udsætte patienten for noget. Rimelig svært at tørre næse midt i et sterilt skift af dialysekateter fx:-) :-) 

Anmeld

28. juni 2013

Mum33

Jeg ville gerne have min medarbejder kom, men tog forholdsregler i forhold til afstand, håndvask, osv.

Anmeld

28. juni 2013

Faith

LinLin skriver:

Hvis jeg skulle blive hjemme hver gang jeg var snottet ville jeg godt nok have mange sygedage! Arbejder i institution

Ja ja, heller ikke det jeg kommenterede på. Jeg kommenterede på din påstand om at forkølelse ikke smitter

Anmeld

28. juni 2013

Faith

lotchen skriver:

Egentlig ville jeg også sige, at forkølelse ikke er sygdom - men hvis snottet render, så bliver jeg hjemme. Jeg passer patienter i respirator og med nedsat immunforsvar, ville godt nok have det dårligt over at smitte en patient gennem nys eller snot. Ordentlig håndhygiejne burde være nok til ikke at smitte videre på mere 'almindelige' arbejdspladser, men hvis det decderet løber fra næsen hele tiden, så kan man næsten ikke undgå t udsætte patienten for noget. Rimelig svært at tørre næse midt i et sterilt skift af dialysekateter fx:-) :-) 

Enig!

Hver tiende patient på de danske sygehuse pådrager sig en infektion mens de er indlagt. Synes jeg er enormt tankevækkende!

Anmeld

28. juni 2013

mth1987

Kommer meget an på hvilken job man har synes jeg. Personligt ska der meget til før jeg melder mig syg. Alm forkølelse har jeg ikk sygemeldt mig på. Men nogen gange ska man mærke efter hvad kroppen fortæller og tænke på sig selv i stedet for hvad ens chef tænker. 

Anmeld

28. juni 2013

Kildebakken

Mikkala91 skriver:

Hvis i var chef, ville i så sætte pris på hvis medarbejderen kom syg på arbejde, eller ville i hellere have at h*n blev hjemme, for ikke at smitte de andre? 

Jeg er chef og ser helst at mine kolleger bliver hjemme, hvis de er syge. For det første bliver man ofte mere syg eller smitter, når man møder på arbejdet. For det andet vil jeg også selv forbeholde mig retten til at blive hjemme, hvis jeg er syg. 

Der er dog undtagelser. Hvis du har en stor præsentation, som vi alle har arbejdet på i flere uger. Så vil jeg nok sætte pris på at du møder op, får præsentationen liret af og hopper hjem i seng igen.

Er medarbejderen syg on/off i ugevis, hvorefter h*n fortæller vidt og bredt om weekendens koncert og nattefest, bliver jeg irriteret. Det er ikke rationelt eller fair, for man har jo ret til et privatliv, men det er min umiddelbare reaktion. Hvis det er små børn, der smitter, er tolerancen meget stor herfra. Nok fordi jeg selv er mor. Så chefens livssituation er med til at skabe forskellige grader af tolerance.Det kommer nok også lidt an på om din chef selv har et jernhelbred eller vedkommende fra tid til anden selv lægger sig syg. 

Kh

Anmeld

28. juni 2013

klmf

Faith skriver:

Enig!

Hver tiende patient på de danske sygehuse pådrager sig en infektion mens de er indlagt. Synes jeg er enormt tankevækkende!

Tror håndhygiejne hos både patienter og personale samt den generelle rengøringsstandard levner meget tilbage at ønske.... Jeg er borderline hyterisk med håndsprit når jeg er på arbejde, men løbesnot og nys kan altså være umuligat styre når man ikke har begge hænder fri. Så hellere blive hjemme.

Anmeld

28. juni 2013

Mettefpigen

En lille forkølelse så tager jeg på arb men er den halvslem så blir jeg hjemme.. Og det er ikk fordi jeg har lyst, men er uddannet tjener og jeg vil ikk smitte gæster....

Anmeld

28. juni 2013

Faith

lotchen skriver:

Tror håndhygiejne hos både patienter og personale samt den generelle rengøringsstandard levner meget tilbage at ønske.... Jeg er borderline hyterisk med håndsprit når jeg er på arbejde, men løbesnot og nys kan altså være umuligat styre når man ikke har begge hænder fri. Så hellere blive hjemme.

Præcis sådan jeg også har det. Men vi har vidst også samme erhverv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.