Sygdom = blive hjemme, eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

Faith

LinLin skriver:

Jeg bliver altså ikke hjemme ved forkølelse det smitter da heller ikke andre
ved diarre eller opkast - JA! Eller hvis jeg har slem halsbetændelse (hvilket jeg får 1-2 gange om året ) jeg har også lidt af meget kraftige hovedpineanfald, som nogle gange har varet to døgn! ( der har jeg også været nødt til at blive hjemme...)

Passer altså ikke. Forkølelse er en yderst smitsom virussygdom, og den hyppigst forekommende infektion i Danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Kløver

Hvis man er syg som i rigtig syg, så er en sygemeldinger så man kan blive rask det bedste, men snakker vi som i alm forkølelse så nej, så kan folk jo ikke være andet end syge hele vinteren

Anmeld

27. juni 2013

Faith

Maja84 skriver:

Hvis man er syg som i rigtig syg, så er en sygemeldinger så man kan blive rask det bedste, men snakker vi som i alm forkølelse så nej, så kan folk jo ikke være andet end syge hele vinteren

Hvis man er snotforkølet og fks. arbejder på et plejehjem eller lignende, synes jeg faktisk man bør blive hjemme. Det er ikke helt ufarligt for ældre med nedsat immunforsvar at blive smittet med forkølelse.

Anmeld

27. juni 2013

Kløver

Faith skriver:

Hvis man er snotforkølet og fks. arbejder på et plejehjem eller lignende, synes jeg faktisk man bør blive hjemme. Det er ikke helt ufarligt for ældre med nedsat immunforsvar at blive smittet med forkølelse.

Nu er der selvfølgelig visse undtagelser. snakker heller ikke om en slem forkølelse hvor man har snot over alle breder, men i dag er der mange som melder sig syg, bare der er de mindste tegn på en forkølelse og ja så er der altså mange som sjældent kunne møde på arbejde og man kan jo også blive smittet hvis man tager ud at handle, familie besøg osv hvor der også er bakterier

Anmeld

27. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mikkala91 skriver:

Tænker bare sygdom som evt kan smitte 

Der er jo nogen som ville tage på arbejde som for eksempel er forkølede.

Tager absolut på job trods forkølelse. Med 850 elever og ansatte på min arbejdsplads vil jeg næppe nogensinde være den eneste snottede tilstedeværende. Jeg synes heller ikke, skolebørn skal blive hjemme pga. almindelig forkølelse, så det ville være ret dobbeltmoralsk selv at gøre det. 

Det koster jo arbejdspladsen penge og besvær, hvis jeg bliver væk fra arbejde, så der skal meget til. 

Anmeld

27. juni 2013

jydeinden

nu vil jeg sige det kommer an på hvad man arbejder med, har man med ældre eller syge mennesker så synes jeg man skal blive hjemme til man er rask, men arbejder man på en skole eller andet og føler man kan varetage sit arbejde forsvarligt jamen så i orden. Men hvis der er stor risiko for at man smitter så bliver man altså hjemme (jeg kan ikke tælle på en hånd hvor mange gange jeg er blevet smittet af en der self syntes at han/hun skulle tage afsted selvom vedkommende havde feber, snot og lignede noget nogen havde gravet op fra en kirkegård)

Anmeld

27. juni 2013

DianaRJS

Månsson skriver:

Kommer an på hvordan man er syg.. Nogle mener de er syge hvis de er snottet eller har ondt i hovedet det ser jeg ik som sygdom men hvis man har randskide eller influinza ja så bliver jeg hjemme

ondt i hovedet skal måske drejes lidt...

jeg er hjemme når jeg har ondt i hovedet, skal dog siges jeg har migræne, som gør jeg bliver lyssky, kaster op og er svimmel.... så hvis det er i de tilfælde kan jeg altså godt forstå folk bliver hjemme

Anmeld

28. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg bliver altså ikke hjemme ved forkølelse det smitter da heller ikke andre

Jo, det gør det, men man kan selvfølgelig gøre en hel del for at mindske risikoen.

Anmeld

28. juni 2013

LinLin

Faith skriver:

Passer altså ikke. Forkølelse er en yderst smitsom virussygdom, og den hyppigst forekommende infektion i Danmark.

Hvis jeg skulle blive hjemme hver gang jeg var snottet ville jeg godt nok have mange sygedage! Arbejder i institution

Anmeld

28. juni 2013

Clisolka

StineW79 skriver:

Humn nu er jeg en af dem, hvor jeg kun bliver hjemme hvis jeg ligger med feks bræksyge osv.. Eller ting hvor man er i behandlig med pencelin

For mig er forkølelse ik sygdom, man bliver hjemme for! Vh stine

Helt enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.