Hvidløg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.052 visninger
26 svar
9 synes godt om
27. juni 2013

EnGodMor

Er der nogen af jer som sylter? Og eventuelt har en god opskrift på syltede hvidløg? jeg har dog selv forsøgt at Google og finde en opskrift, men hold nu fast  den smager af  ged, føj. Bare en opskrift på enten syltede eller marinerede hvidløg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

EnGodMor

engodmor skriver:

Er der nogen af jer som sylter? Og eventuelt har en god opskrift på syltede hvidløg? jeg har dog selv forsøgt at Google og finde en opskrift, men hold nu fast  den smager af  ged, føj. Bare en opskrift på enten syltede eller marinerede hvidløg.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juni 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Mmm, det ser lækkert ud! Er det syltede peberfrugt eller chili der er et glas af og har du evt. en opskrift?

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Mmm, det ser lækkert ud! Er det syltede peberfrugt eller chili der er et glas af og har du evt. en opskrift?

Tak. Det er sød rød peberfrugter, jeg ved endnu ikke hvordan de smager. Men lagen smagte Okey jeg skal lige finde opskriften i mine gemte sider fra nettet, leder lige

Anmeld

27. juni 2013

Fenja09

engodmor skriver:

Tak. Det er sød rød peberfrugter, jeg ved endnu ikke hvordan de smager. Men lagen smagte Okey jeg skal lige finde opskriften i mine gemte sider fra nettet, leder lige

Super! Manden herhjemme elsker nemlig syltede peberfrugter, men har endnu ikke begivet mig ud i at lave dem, så en opskrift vil være perfekt!

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

http://bykamillaborg.dk/syltede-peberfrugter/  der var den 

Anmeld

27. juni 2013

Fenja09

engodmor skriver:

http://bykamillaborg.dk/syltede-peberfrugter/  der var den 

Siden vil ikke komme frem der er "error". Jeg kom til at tænke på fordi jeg søgte på syltede hvidløg og der stod at det kunne give "boutolisme", hvis man sylter med olie. Ved du om det er det samme med f.eks peberfrugt? Eller er det mon kombinationen af hvidløg og olie der giver det?

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Super! Manden herhjemme elsker nemlig syltede peberfrugter, men har endnu ikke begivet mig ud i at lave dem, så en opskrift vil være perfekt!

Hov, jeg ved ikke lige hvordan jeg laver linket blåt jeg er ikke helt så go til det mobile halløj. Jeg er sgu bedre til sms

Jeg syntes det var en god nem opskrift. Jeg havde dog mine peberfrugter i saltlage fra om aften, vil næste morgen

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Siden vil ikke komme frem der er "error". Jeg kom til at tænke på fordi jeg søgte på syltede hvidløg og der stod at det kunne give "boutolisme", hvis man sylter med olie. Ved du om det er det samme med f.eks peberfrugt? Eller er det mon kombinationen af hvidløg og olie der giver det?

Syltede peberfrugter:

4 røde peberfrugter

10 dl vand

3 spsk salt

Lagen:

4 dl eddike

250 g sukker

½ tsk atamon

Peberfrugterne flækkes og kerner og stilk fjernes. Vand og salt røres sammen til salten er opløst, peberfrugterne skæres i strimler og kommes i og stilles til side i ca. 3 timer. Derefter hældes saltlagen fra. Eddike og sukker bringes i kog i 2 minutter, peberfrugterne tilsættes og varmes op til kogepunktet, hvorefter de koger et par minutter. Vi foretrækker lidt bid i, så prøv dig frem. Til slut tilsættes atamon og hældes på glas og sættes i køleskabet.

Vi  brugte dem som skrevet til pizza, men de ville helt sikkert også egne sig til en god salat.Social Share

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

engodmor skriver:

Syltede peberfrugter:

4 røde peberfrugter

10 dl vand

3 spsk salt

Lagen:

4 dl eddike

250 g sukker

½ tsk atamon

Peberfrugterne flækkes og kerner og stilk fjernes. Vand og salt røres sammen til salten er opløst, peberfrugterne skæres i strimler og kommes i og stilles til side i ca. 3 timer. Derefter hældes saltlagen fra. Eddike og sukker bringes i kog i 2 minutter, peberfrugterne tilsættes og varmes op til kogepunktet, hvorefter de koger et par minutter. Vi foretrækker lidt bid i, så prøv dig frem. Til slut tilsættes atamon og hældes på glas og sættes i køleskabet.

Vi  brugte dem som skrevet til pizza, men de ville helt sikkert også egne sig til en god salat.Social Share

Og deres billede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.