Hvorfor syer du selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

Maria-s

Benjamins'mor skriver:

Jeg syer fordi jeg kan - fordi jeg har lyst og fordi jeg synes det er hyggeligt. Og self rart at have noget man SELV har lavet og noget unikt.

Hvis man regner på at sy til et barn på 2/3 år, så er det langt fra billigere end at købe tøj.

Mange tak for dit svar!

Synes du hele processen ved at sy er hyggelig eller ville du gerne være "forarbejdet" foruden (tegne mønster, klippe ud) og kun skulle sy i stedet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Benjamins'mor

Maria-s skriver:

Mange tak for dit svar!

Synes du hele processen ved at sy er hyggelig eller ville du gerne være "forarbejdet" foruden (tegne mønster, klippe ud) og kun skulle sy i stedet?

Det kommer helt an på hvad jeg skal lave.

Nogen gange ville jeg gerne være foruden klipning, har bla lige syet en pude med navn til baby i maven og at klippe bogstaverne var et mareridt.

Anmeld

27. juni 2013

Kløver

Jeg er stoppet med at sy og starter først når børnene er lidt større, kan slet ikke svare sig og de vokser for hurtigt ud af det man laver til jeg vil sy de små str

Men gør det fordi jeg godt kan lide at sy

Anmeld

27. juni 2013

Dot D

Maria-s skriver:

Så tiden er blevet en vigtig faktor for dig?

Hvor meget tid til hobby vil du tro du har om ugen bare ca.?

Ja, tiden er en kæmpe faktor... Især nu hvor jeg studere samtidigt.. Tiden flyver afsted....

Jamen jeg har ikke noget fast tid, men nu er mine kager jo min hobby nummer 1, og der går da en del timer med det, men det er oftest, når ungerne sover og manden ser fjernsyn

Nu har jeg undervist/afholdt nogle kurser de sidste par måneder - i scrapbokking og idéer dertil, det tager også en del tid, men jeg har en dejlig mand, der er ham, der laver mest fysisk herhjemme, da jeg nu alligevel ikke kan, pga kronisk bækkenløsning og en skadet (men bedre) skulder...

Så jeg kan ikke sætte tid på som sådan, det er feks et kursus om måneden, det varer 3 timer og med det samme i forberedelse, en kage kan tage alt fra 3 til 15 timer at lave (eller mere) så det kommer an på, hvornår de forskellige ting skal laves... De har dog en fantastisk evne til ALTID at ramme på det samme tidspunkt

Anmeld

27. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Maria-s skriver:

Mange tak for dit svar!

Så du designede dine egne mønstre da han brugte ble? Hvordan nu? Laver du stadig dine egne mønstre eller køber du færdigmønstre?

Det har været en lang læringsprocess, hvor jeg til dels har splittet nogen bukser ad som har siddet godt på ham ud over på bagdelen og jeg har fået hjælp af en veninde som lever at af sy. Jeg har købt et mønster, som var nemt at gå til, men har selv tegnet dem jeg laver nu, da det jo ikke passer til min søn med alm bukser i hans størrelse pga manglende ble.

Det er ligesom så mange andre læringsprocesser hvor det kræver tid til at undersøge, prøve og lave fejl.

Jeg ville ikke som jeg selv ser det nu købe et sy kit, det ville være smart hvis man bare vil igang hurtigt og nemt og man ikke har en der kan lære én det.

Anmeld

28. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syr fordi jeg ka! Jeg er med i et par kreative nørkleklubber, hvor vi mødes og feks syr. Er der nogen der har et godt mønster deles vi om det, er der noget vi gerne vil lave, opfinder vi et mønster!

Jeg laver barselsgaver osv, fordi jeg syntes det er hyggeligt og sjovt, at gi noget jeg selv har lavet.

Børnesengetøj syr jeg selv, fordi jeg er for nærig, til at gi 200-500 kr for et sæt.

Tøj er jeg stadig rimelig ny ud i, men jeg prøver mig frem, og lær af mine fejl. Vh stine

Anmeld

1. juli 2013

Maria-s

StineW79 skriver:

Jeg syr fordi jeg ka! Jeg er med i et par kreative nørkleklubber, hvor vi mødes og feks syr. Er der nogen der har et godt mønster deles vi om det, er der noget vi gerne vil lave, opfinder vi et mønster!

Jeg laver barselsgaver osv, fordi jeg syntes det er hyggeligt og sjovt, at gi noget jeg selv har lavet.

Børnesengetøj syr jeg selv, fordi jeg er for nærig, til at gi 200-500 kr for et sæt.

Tøj er jeg stadig rimelig ny ud i, men jeg prøver mig frem, og lær af mine fejl. Vh stine

Tak for dit svar!  Jeg håber du vil tage dig tid til at svare i min anden afstemning også, omkring valg af tekstiler til egne sy-projekter!  (som bliver oprettet lige om 2 minutter!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.