Hvorfor syer du selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvorfor syer du selv?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.612 visninger
26 svar
8 synes godt om
27. juni 2013

Maria-s

Jeg har tænkt MEGET på noget, og det er:

Hvorfor syer du selv? Det er om det er til boligen, til dig selv eller dine børn.

Du må meget gerne begrunde dit svar!

MANGE MANGE TAK FOR DIN HJÆLP!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

modesty

Nu kan jeg ikke sy, men hvis jeg kunne, ville jeg helt klart gøre det. Og ikke for at spare penge, men fordi jeg kunne få noget der var præcis som jeg gerne ville have det.

Anmeld

27. juni 2013

Dot D

Når jeg syer, så er det hovedsagligt fordi, at jeg ikke helt kan lide at være som "de andre", jeg vil gerne have noget, der er mit, at det så bliver kopieret, det gør mig ikke noget....

Sådan har jeg det med de fleste af mit kreative håndværk og interesser, det er sjovest at lave noget andre ikke lige har lavet

Anmeld

27. juni 2013

VIPpigen

Fordi jeg kan.....

Ej, jeg elsker at JEG bestemmer hvordan det skal se ud. Der er masser af fedt stof i hele verden, og ideerne vælter ind nogen gange. Elsker at andre ikke har noget magen til, og syer jeg flere af samme slags model, så er der måske max 5 i Danmark som har det sæt...

Om det er billigere tvivler jeg på, stof i god kvalitet koster... 

Jeg slapper af når jeg sidder og syer, det er nærmest terapi for mig, og hjernen holder helt fri (nogen gange for meget fri, og så sker der fejl)

Samtidig laver jeg selv mine mønstre, ellers må man ikke rigtig sælge, hvis man gør det. Så jeg samler masser af inspiration i butikker, og på internettet

Anmeld

27. juni 2013

Tulipan

VIPpigen skriver:

Fordi jeg kan.....

Ej, jeg elsker at JEG bestemmer hvordan det skal se ud. Der er masser af fedt stof i hele verden, og ideerne vælter ind nogen gange. Elsker at andre ikke har noget magen til, og syer jeg flere af samme slags model, så er der måske max 5 i Danmark som har det sæt...

Jeg slapper af når jeg sidder og syer, det er nærmest terapi for mig, og hjernen holder helt fri (nogen gange for meget fri, og så sker der fejl)

Samtidig laver jeg selv mine mønstre, ellers må man ikke rigtig sælge, hvis man gør det. Så jeg samler masser af inspiration i butikker, og på internettet

Kunne have skrevet præcis det samme

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

modesty skriver:

Nu kan jeg ikke sy, men hvis jeg kunne, ville jeg helt klart gøre det. Og ikke for at spare penge, men fordi jeg kunne få noget der var præcis som jeg gerne ville have det.

Mange tak for dit svar!

Ville du sy selv, hvis det var nemmere at gå til og ikke så uoverskueligt? Hvis du fx. kunne se en video med hvordan du skulle gøre trin for trin eller hvis du ikke selv skulle stå og tegne mønster af fra et hovedmønster? 

Eller ville du aldrig invistere i en symaskine, fordi det koster for meget?

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

Dot D skriver:

Når jeg syer, så er det hovedsagligt fordi, at jeg ikke helt kan lide at være som "de andre", jeg vil gerne have noget, der er mit, at det så bliver kopieret, det gør mig ikke noget....

Sådan har jeg det med de fleste af mit kreative håndværk og interesser, det er sjovest at lave noget andre ikke lige har lavet

Tak for dit svar!

Køber du færdige mønstre eller laver du selv dine egne variationer?

Synes du hele processen ved at sy er hyggelig eller ville du gerne være "forarbejdet" foruden (tegne mønster, klippe ud) og kun skulle sy i stedet?

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Mange tak for dit svar!

Ville du sy selv, hvis det var nemmere at gå til og ikke så uoverskueligt? Hvis du fx. kunne se en video med hvordan du skulle gøre trin for trin eller hvis du ikke selv skulle stå og tegne mønster af fra et hovedmønster? 

Eller ville du aldrig invistere i en symaskine, fordi det koster for meget?

Jeg har faktisk en symaskine, som jeg har fået af min mor. Jeg har syet nogle puder til hjemmet, men har ikke kastet mig ud i noget mere avanceret.

Jeg har altid godt kunne tænke mig at sy, men jeg er virkelig ikke særlig rap på fingrene. Jeg synes det virker enormt svært og uoverskueligt og med en lille dreng har jeg heller ikke tiden. Men det er faktisk mest ham jeg har lyst til at sy tøj til, så det er jo lidt paradoksalt, heh.

Jeg ved ikke om jeg ville kaste mig ud i det hvis jeg havde en video. Måske.

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

VIPpigen skriver:

Fordi jeg kan.....

Mange tak for dit svar!

Jeg kommer til at oprette en debat omkring det at sy selv og valg af metervarer, hvad der er vigtigt.

Jeg håber du også vil give dit besyv med i den!

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

modesty skriver:

Jeg har faktisk en symaskine, som jeg har fået af min mor. Jeg har syet nogle puder til hjemmet, men har ikke kastet mig ud i noget mere avanceret.

Jeg har altid godt kunne tænke mig at sy, men jeg er virkelig ikke særlig rap på fingrene. Jeg synes det virker enormt svært og uoverskueligt og med en lille dreng har jeg heller ikke tiden. Men det er faktisk mest ham jeg har lyst til at sy tøj til, så det er jo lidt paradoksalt, heh.

Jeg ved ikke om jeg ville kaste mig ud i det hvis jeg havde en video. Måske.

Så tiden er en vigtig faktor ved det også?

Hvis du kunne skære ned for processen/ tiden for rent faktisk at komme til at sy og hvis du kunne hente hjælp og rådgivning omkring syvejledning, ville du så have mere mod på at begynde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.