Hvorfor syer du selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

Maria-s

Anonym23 skriver:

Kunne have skrevet præcis det samme

Mange tak for dit svar!

Jeg kommer til at oprette en debat omkring det at sy selv og valg af metervarer, hvad der er vigtigt.

Jeg håber du også vil give dit besyv med i den!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

modesty

Maria-s skriver:

Så tiden er en vigtig faktor ved det også?

Hvis du kunne skære ned for processen/ tiden for rent faktisk at komme til at sy og hvis du kunne hente hjælp og rådgivning omkring syvejledning, ville du så have mere mod på at begynde?

Muligvis. Jeg ved ikke om jeg kommer til det - men jeg kan sagtens forestille mig at der er kvinder derude som ville synes at det var superfedt at få en færdig "pakke" med stof der var klippet ud og en instruktionsvideo. Det er slet ikke en dårlig idé til begyndere. MEN prisen er selvfølgelig en vigtig faktor ;-)

Anmeld

27. juni 2013

VIPpigen

Maria-s skriver:

Mange tak for dit svar!

Jeg kommer til at oprette en debat omkring det at sy selv og valg af metervarer, hvad der er vigtigt.

Bestemt... Har syet i 13 år nu, og designet i 11... Har haft fingrene i utrolig meget stof af dårlig kvalitet, men efterhånden som man kommer ind i det hele, åbnes ens øjne på den store verden, og man kan få virkelig lækker kvalitet hvis man kigger sig for

Anmeld

27. juni 2013

bøllen

Syr fordi jeg syntes det er hyggeligt. Og fordi jeg godt kan lide tanken om at der ikke er 5 andre i samme stykke tøj.

har købt gode maskiner , hvilket gør at det er lidt sjovere.

for mig er det blevet en ny hobby , som gør mig glad og tilfreds 

Anmeld

27. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg har syet tøj til min søn lidt af nød, da han brugte ble, bruge vi stof bleer, hvilket gjorde at bukserne var for små i hans størrelse, da en stof ble fylder mere end almindelig engangs bleer.

Så jeg begyndte at sy bukser med ekstra plads til hans stof ble numse.

Min søn blev renlig da han var 1 år og 7 mdr, de bukser han brugte der, var lavet til at der var plads til ble, hvilket gjorde at han altid havde hænge røv, så nu måtte jeg sy bukser til ham som havde mindre bagdel og lidt længere ben.

Det startede med at være i nød jeg syede selv, nu det fordi jeg blevet glad for det og nyder den kreative frihed der er i det. 

Det meget billigere end at købe nyt tøj, men vi har altid købt brugt, så det er ikke billigere for os selv at sy tøjet, men det hyggeligt og en nyttig hobby.

Anmeld

27. juni 2013

Dot D

Maria-s skriver:

Tak for dit svar!

Køber du færdige mønstre eller laver du selv dine egne variationer?

Synes du hele processen ved at sy er hyggelig eller ville du gerne være "forarbejdet" foruden (tegne mønster, klippe ud) og kun skulle sy i stedet?

Både og... Jeg har en del mønstre, men har også lavet mine egne ind i mellem.

Jeg syede - før jeg fik børn - en del mere, synes tiden er blevet lidt knap med de andre interesser jeg har.

Men da jeg var ung ( hi hi ) der syede jeg en overgang alt mit tøj selv, fra inderst til yderst.. Kan huske første gang jeg havde syet en BH, så viste jeg den til min søster, og hun spurgte, hvor den var købt. Dér blev jeg glad.... Den havde jeg købt mønster til, men lavede eksempelvis selv et mønster til en A-frakke i uld...

Anmeld

27. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg syer fordi jeg kan - fordi jeg har lyst og fordi jeg synes det er hyggeligt. Og self rart at have noget man SELV har lavet og noget unikt.

Hvis man regner på at sy til et barn på 2/3 år, så er det langt fra billigere end at købe tøj.

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

bøllen skriver:

Syr fordi jeg syntes det er hyggeligt. Og fordi jeg godt kan lide tanken om at der ikke er 5 andre i samme stykke tøj.

har købt gode maskiner , hvilket gør at det er lidt sjovere.

for mig er det blevet en ny hobby , som gør mig glad og tilfreds 

Tak for dit svar!

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

skovrup skriver:

Jeg har syet tøj til min søn lidt af nød, da han brugte ble, bruge vi stof bleer, hvilket gjorde at bukserne var for små i hans størrelse, da en stof ble fylder mere end almindelig engangs bleer.

Så jeg begyndte at sy bukser med ekstra plads til hans stof ble numse.

Min søn blev renlig da han var 1 år og 7 mdr, de bukser han brugte der, var lavet til at der var plads til ble, hvilket gjorde at han altid havde hænge røv, så nu måtte jeg sy bukser til ham som havde mindre bagdel og lidt længere ben.

Det startede med at være i nød jeg syede selv, nu det fordi jeg blevet glad for det og nyder den kreative frihed der er i det. 

Det meget billigere end at købe nyt tøj, men vi har altid købt brugt, så det er ikke billigere for os selv at sy tøjet, men det hyggeligt og en nyttig hobby.

Mange tak for dit svar!

Så du designede dine egne mønstre da han brugte ble? Hvordan nu? Laver du stadig dine egne mønstre eller køber du færdigmønstre?

Synes du hele processen ved at sy er hyggelig eller ville du gerne være "forarbejdet" foruden (tegne mønster, klippe ud) og kun skulle sy i stedet?

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

Dot D skriver:

Både og... Jeg har en del mønstre, men har også lavet mine egne ind i mellem.

Jeg syede - før jeg fik børn - en del mere, synes tiden er blevet lidt knap med de andre interesser jeg har.

Men da jeg var ung ( hi hi ) der syede jeg en overgang alt mit tøj selv, fra inderst til yderst.. Kan huske første gang jeg havde syet en BH, så viste jeg den til min søster, og hun spurgte, hvor den var købt. Dér blev jeg glad.... Den havde jeg købt mønster til, men lavede eksempelvis selv et mønster til en A-frakke i uld...

Så tiden er blevet en vigtig faktor for dig?

Hvor meget tid til hobby vil du tro du har om ugen bare ca.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.