dårlig samvittighed -.-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2013

DianaRJS

HoltSchmidt skriver:

Har kun oplevet det modsat med at blive set ned på, forbi man går sygemeldt hjemme og stadig sender sit barn i dagpleje. Men der er jo en grund til at man er sygemeldt og tro mig jeg ville hellere beholde guldklumpen hjemme, hvis jeg kunne holde til det  

Tror det BHV mener er at det er vigtigt for børnene at opretholde en normal hverdag og den bliver forstyrret hvis man i tide og utide beholder børnene hjemme.

Men min holdning er at børn også kan have behov for en fridag i ny og næ, så bliv endelig ved med at beholde dem hjemme, når de giver udtryk for at det er det de vil. Du skal ikke have dårlig samvittighed over det, tværtimod  

ja præcis... man bliver jo ikke bare sygemeldt for sjovt -.-

men som sagt har jeg jo ferie allerede nu. men synes heller ikke jeg vil holde dem hjemme i 6 uger, så derfor er de selv afsted 3 af ugerne, og så kan de få en fridag i ny og næ når de selv spørger....

men som regel er det faktisk enten onsdag eller torsdag de er hjemme, så det er jo nogenlunde faste dage....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

baby012

Min datter har kun 18 timer om ugen, og hun har sidste dag i vs idag, og så skal hun først afsted D 12 aug igen.. 

Det virker de heldigvis kun glade for . Hvorfor bliver de utilfreds med at de er hjemme hos dig ?  

Anmeld

27. juni 2013

DianaRJS

baby012 skriver:

Min datter har kun 18 timer om ugen, og hun har sidste dag i vs idag, og så skal hun først afsted D 12 aug igen.. 

Det virker de heldigvis kun glade for . Hvorfor bliver de utilfreds med at de er hjemme hos dig ?  

jamen f.eks. i dag har jeg dem hjemme, hvor de sagde at de synes det var for dårligt de var så meget hjemme, når nu man fint kunne sende dem afsted sagde også bare til hende at det var et ønske fra Andreas om at være hjemme i dag fordi han synes han var for træt til at komme afsted, og bare havde brug for at hygge sig med mig herhjemme, og det fik hun til at lyde som om at det var slet ikke okay

Anmeld

27. juni 2013

tribk

DianaRJS skriver:

sagen er den jeg en gang imellem bare ELSKER at drengene holder fri fra bhv...

men børnehaven får det til at lyde som om jeg skal have vildt dårlig samvittighed...

skal siges jeg går hjemme på ferie allerede nu, og derfor ikke ser nogen grund til at de SKAL afsted hver dag, og hvis de gerne selv vil være hjemme og hygge synes jeg det er fint og super dejligt!

men igen bhv får det til at lyde som om det er vildt dårligt af mig at beholde dem hjemme i stedet for bare at sende dem afsted.....

er det noget i andre også gør hvis i har en enkelt fridag eller hvordan?  for begynder bare at føle jeg er HELT forkert på den :/

Du er slet ikke forkert på den. Hvis de var skolebørn, var det noget andet, så kan man ikke holde fridage hele tiden. Men små børn i dp og børnehave skal da have så meget tid med mor (og far) som overhovedet muligt!!

Jeg har bemærket, at der i samfundet/medierne er en holdning om at børn har bedst af at være i institution frem for at være hos deres forældre. Og det er blevet gentaget så mange gange, at forældre tror på det. Jeg er af den modsatte holdning. Det er bedst at være sammen med mor og far, det er næstbedst at være i institution. Jeg synes det er decideret frækt, at samfundet fortæller mig at jeg er det NÆSTBEDSTE for mit barn. Gu er jeg ej!! Og det er du heller ikke, så hold du så mange fridage du har lyst til!!!

Anmeld

27. juni 2013

Krussedulle

DianaRJS skriver:

men børnehaven får det til at lyde som om jeg skal have vildt dårlig samvittighed...

skal siges jeg går hjemme på ferie allerede nu, og derfor ikke ser nogen grund til at de SKAL afsted hver dag, og hvis de gerne selv vil være hjemme og hygge synes jeg det er fint og super dejligt!

men igen bhv får det til at lyde som om det er vildt dårligt af mig at beholde dem hjemme i stedet for bare at sende dem afsted.....

er det noget i andre også gør hvis i har en enkelt fridag eller hvordan?  for begynder bare at føle jeg er HELT forkert på den :/

Her er det faktisk omvendt!!

Jeg har gået hjemme siden 1/4.. Sygemeldt med stress.. Og bhv har nævnt at min den store også godt måtte holde fri af og til, ligesom hans kammerater!

Og ja. Selvfølgelig må han det! Men det har jeg desværre bare ikke lige overskuddet til lige nu, det er derfor jeg er "syg" jeg prøver at blive "rask".. dét gav mig vildt dårlig samvittighed!

Jeg vil sige sådan her: du skal være lykkelig over at du har tid/råd/overskud til også at holde fri med dine unger en gang i mellem!

Anmeld

27. juni 2013

baby012

DianaRJS skriver:

jamen f.eks. i dag har jeg dem hjemme, hvor de sagde at de synes det var for dårligt de var så meget hjemme, når nu man fint kunne sende dem afsted sagde også bare til hende at det var et ønske fra Andreas om at være hjemme i dag fordi han synes han var for træt til at komme afsted, og bare havde brug for at hygge sig med mig herhjemme, og det fik hun til at lyde som om at det var slet ikke okay

Synes det lyder mærkeligt  

Anmeld

27. juni 2013

Babymama79

DianaRJS skriver:

er jo netop også det jeg tænker...

og børnehaven siger jo selv de er så glade for dem fordi de bare har fået alle til at lege sammen, og at de kan med alle og vil alle, og er der jo slet ikke mange i den alder der kan/vil....

de er flyttet fra en anden bhv til den de er i nu, og inden de kom var deres bhv meget "klike" opdelt, altså det var små grupper alle legede i men da mine kom kunne alle pludselig lege sammen, fordi de så at mine drenge kunne lege med alle... så på den måde ser jeg det jo kun som positivt...

og at jeg beholder dem hjemme en dag, nyder de, og skal siges at det f.eks. godt kan være Andreas (5 år) der siger " mor  må vi ikke godt få en hygge dag hjemme, for jeg er bare sååååå træt" og min reaktion er jo self at det må de gerne. jeg vil da HELLERE end gerne have min "små" drenge hjemme og hygge med dem

men når de siger de synes det er for dårligt de har en enkelt fridag i ugen, bliver jeg bare så ked af det, og føler jeg fejler fuldstændigt.... Vi får en månedesplan hver månede, så er helt obs. på at de SKAL afsted de dage de skal noget, også fordi den store fik fjernet mandler for 2 mdr's tid siden, hvor de havde en masse busture, og kunne bare se og mærke på ham hvor trykket han var af han ikke kunne komme med, men der SKULLE han jo være hjemme i 14 dage.... så det gør også man kan se hvor meget det egentlgit betyder for dem at være med der

Det lyder altså vildt mærkeligt, at man ikke føler, at der kan være plads til en fridag. Det ville jeg - hvis det er noget du føler italesat så tydeligt - nok tage en snak med dem om. Det kan jo være, at de har nogle tanker bag, som de ikke har delt med dig?!

Hvis det viser sig bare at være en udmelding uden yderligere grundlag for bekymring, så skal du bare gøre som du plejer. Du vil som mor altid kunne mærke på dine børn, om de har det godt, så mon ikke de siger fra, hvis de på et tidspunkt ikke ønsker at være hjemme?

Anmeld

27. juni 2013

Noneother

Det er da ikke noget man bør ha´dårlig samvittighed over. Jeg har osse skoleferie, men har ikke planlagt ferie for min dreng endnu, da vi ikke ved hvornår det skulle være ift. en hel masse ting.

Men han har da holdt fri med mig 3 dage i denne her uge, og han nyder det. Så hygger vi og bager pølsehorn og går ture osv. 
Kan ikke se hvorfor han absolut SKAL ad sted hver dag, nu jeg har ferie. De hygger sig da mindst ligeså meget hjemme ved mor.

Anmeld

27. juni 2013

Nemesis

nyd alle de fridage du kan have! Indtil jonas startede skole kunne vi sagtens have fridage og vi savner dem faktisk.

Nu er skolen endelig forbi så i morgen er det fridag og vi glæder til en tur på biblioteket og i svømmehallen!

Jeg går hjemme og sara kunne godt have flere fridage, men hun vil gerne afsted, så hun er afsted men med korte dage. Er hun lidt træt eller uoplagt så hygger vi hjemme så vi har taget meget sygdom i opløbet.

Men så sover hun jo også længe...mange gange til kl 9 om morgenen så vi har jo mange hyggestunder alene om morgenen hvor storebror er i skole.

Mon ikke bh oplever at børnegruppen er mere harmonisk og derfor nemmere når dine børn er det og de gamle legemønstre og flere konfliker opstår når dine drenge ikke er der og det er derfor de hellere vil have dem i bh??

Anmeld

27. juni 2013

modesty

DianaRJS skriver:

Det virker meget mærkeligt. Er du sikker på at der ikke er tale om en eller anden fejlkommunikation? Snakker I ellers godt sammen? Måske de tror at du holder børnene hjemme for din egen skyld selvom de helst vil afsted, eller noget i den stil? Er det én bestemt pædagog der er galt afmarcheret?

I min vuggestue synes de bare at det er fedt når vi holder ferie eller hjemmedage med vores børn. Og hvis dine drenge havde lyst til at gå hjemme i alle 6 uger, skulle de da også bare det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.