DianaRJS skriver:
er jo netop også det jeg tænker...
og børnehaven siger jo selv de er så glade for dem fordi de bare har fået alle til at lege sammen, og at de kan med alle og vil alle, og er der jo slet ikke mange i den alder der kan/vil....
de er flyttet fra en anden bhv til den de er i nu, og inden de kom var deres bhv meget "klike" opdelt, altså det var små grupper alle legede i men da mine kom kunne alle pludselig lege sammen, fordi de så at mine drenge kunne lege med alle... så på den måde ser jeg det jo kun som positivt...
og at jeg beholder dem hjemme en dag, nyder de, og skal siges at det f.eks. godt kan være Andreas (5 år) der siger " mor må vi ikke godt få en hygge dag hjemme, for jeg er bare sååååå træt" og min reaktion er jo self at det må de gerne. jeg vil da HELLERE end gerne have min "små" drenge hjemme og hygge med dem 
men når de siger de synes det er for dårligt de har en enkelt fridag i ugen, bliver jeg bare så ked af det, og føler jeg fejler fuldstændigt.... Vi får en månedesplan hver månede, så er helt obs. på at de SKAL afsted de dage de skal noget, også fordi den store fik fjernet mandler for 2 mdr's tid siden, hvor de havde en masse busture, og kunne bare se og mærke på ham hvor trykket han var af han ikke kunne komme med, men der SKULLE han jo være hjemme i 14 dage.... så det gør også man kan se hvor meget det egentlgit betyder for dem at være med der 
Det lyder altså vildt mærkeligt, at man ikke føler, at der kan være plads til en fridag. Det ville jeg - hvis det er noget du føler italesat så tydeligt - nok tage en snak med dem om. Det kan jo være, at de har nogle tanker bag, som de ikke har delt med dig?!
Hvis det viser sig bare at være en udmelding uden yderligere grundlag for bekymring, så skal du bare gøre som du plejer. Du vil som mor altid kunne mærke på dine børn, om de har det godt, så mon ikke de siger fra, hvis de på et tidspunkt ikke ønsker at være hjemme?