dårlig samvittighed -.-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.521 visninger
26 svar
17 synes godt om
27. juni 2013

DianaRJS

sagen er den jeg en gang imellem bare ELSKER at drengene holder fri fra bhv...

men børnehaven får det til at lyde som om jeg skal have vildt dårlig samvittighed...

skal siges jeg går hjemme på ferie allerede nu, og derfor ikke ser nogen grund til at de SKAL afsted hver dag, og hvis de gerne selv vil være hjemme og hygge synes jeg det er fint og super dejligt!

men igen bhv får det til at lyde som om det er vildt dårligt af mig at beholde dem hjemme i stedet for bare at sende dem afsted.....

er det noget i andre også gør hvis i har en enkelt fridag eller hvordan?  for begynder bare at føle jeg er HELT forkert på den :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har holdt millioner af fridage med min søn.

Jeg har i løbet af det sidste år haft fri hver mandag og der kom Loke aldrig i børnehave.

Nu er vi så nået dertil hvor han vil af sted, så fridagene er kraftigt reduceret, men har man muligheden og vil barnet være hjemme kan jeg ikke se problemet.

Anmeld

27. juni 2013

HoltSchmidt

DianaRJS skriver:

men børnehaven får det til at lyde som om jeg skal have vildt dårlig samvittighed...

skal siges jeg går hjemme på ferie allerede nu, og derfor ikke ser nogen grund til at de SKAL afsted hver dag, og hvis de gerne selv vil være hjemme og hygge synes jeg det er fint og super dejligt!

men igen bhv får det til at lyde som om det er vildt dårligt af mig at beholde dem hjemme i stedet for bare at sende dem afsted.....

er det noget i andre også gør hvis i har en enkelt fridag eller hvordan?  for begynder bare at føle jeg er HELT forkert på den :/

Har kun oplevet det modsat med at blive set ned på, forbi man går sygemeldt hjemme og stadig sender sit barn i dagpleje. Men der er jo en grund til at man er sygemeldt og tro mig jeg ville hellere beholde guldklumpen hjemme, hvis jeg kunne holde til det  

Tror det BHV mener er at det er vigtigt for børnene at opretholde en normal hverdag og den bliver forstyrret hvis man i tide og utide beholder børnene hjemme.

Men min holdning er at børn også kan have behov for en fridag i ny og næ, så bliv endelig ved med at beholde dem hjemme, når de giver udtryk for at det er det de vil. Du skal ikke have dårlig samvittighed over det, tværtimod  

Anmeld

27. juni 2013

Moster Lagkage

DianaRJS skriver:

Det kommer vel an på hvordan dine børn klare sig socialt i Bhv. I nogle tilfælde kan det være dumt med for mange fridage, hvis barnet ikke er en del af det sociale når deter i børnehaven. Men gå dem på klingen og hør hvad dereer der er grunden til deres reaktioner. Måske de på en kluntet måde prøver at fortælle dig noget.

Anmeld

27. juni 2013

Babymama79

DianaRJS skriver:

hey

Jeg har tre drenge og de holder tit fri fra dagpleje og børnehave. Vi har desværre ikke selv de store muligheder for at blive hjemme med dem, men har derimod bedsteforældre, som elsker at have dem et par dage i ugen hist og pist. Vi sætter jo børn i verden, fordi vi gerne selv vil være sammen med dem, så jeg mener helt bestemt, at det kun er et aktiv for dine børn, hvis du har mulighed for at tage en dag her og der, hvor de bare kan hygge med dig derhjemme. Institutionen er jo kun opfundet fordi vi som forældre desværre ikke har så meget tid til vores søde børn, som vi ønsker os.

Det børnehaven nok har for øje er, at det er vigtigt at børnene får den sociale omgang med de andre i dagligdagen, men det er jo ikke noget, som en enkelt fridag eller to ændrer på. Husk på, at når skolen starter, så er det slut med det. Mine børn er meget glade for deres børnehave men elsker også de her fridage med bedsteforældrene. Det gør så også, at de glæder sig ekstra meget til at komme tilbage i børnehave. I min optik er det win win!

Jeg har aldrig fået at vide i min børnehave, at man mener, at drengene har lidt nogen nød. Tværtimod har jeg indtryk af, at mange føler, at forældrene ikke har tid til at prioritere børnene og afleverer dem tidligt og henter sent - HVER DAG. Det man evt. kan have for øje er at holde øje med udflugter og aktiviteter ud over det normale i hverdagen, så man sikrer sig, at de dage man holder børnene hjemme, er dage, hvor de ikke går glip af noget ekstra spændende i børnehaven.

Min yngstes dagplejemor fortæller, at der i hendes dagplejegruppe hvert år er flere eksempler på forældre, der afleverer deres børn i pleje til trods for, at en forælder går hjemme enten uden job eller på barsel/ferie. Det gør mere ondt at høre om, for det vidner om, at man som forældre ikke magter sine børn.

Dine børn er heldige at de har muligheden for at få både det gode med fra børnehaven og den dejlige luksus, at mor kan holde dem hjemme i perioder også.

Anmeld

27. juni 2013

Mum33

DianaRJS skriver:

Det er da dig der er helt RIGTIGT på den .... børn skal holde fri som meget som overhovedet muligt med mor og far (der kan self være enkelte undtagelser). Det skal BH da ikke blande sig i.

Anmeld

27. juni 2013

DianaRJS

Moster Lagkage skriver:

Det kommer vel an på hvordan dine børn klare sig socialt i Bhv. I nogle tilfælde kan det være dumt med for mange fridage, hvis barnet ikke er en del af det sociale når deter i børnehaven. Men gå dem på klingen og hør hvad dereer der er grunden til deres reaktioner. Måske de på en kluntet måde prøver at fortælle dig noget.

mine børn er "tilflyttere" til denne bhv, og deres beskrivelse fra bhv er " siden de er kommet har de bare fået alle til at kunne lege sammen, og det er bare så dejligt med sådan nogle sociale drenge, der bare kan og vil med alle"

så det sociale er slet intet problem tværtimod...

de plejer normalt hold fri onsdag el. torsdag...  så det er ikke fordi det bare er tilfældigt, det er en af de dage de er hjemme

Anmeld

27. juni 2013

annec

DianaRJS skriver:

Sådan får min dp mor også til at lyde..
Min søn har også holdt mange fridage på det sidste, han kan blive storebror hvornår det skal være. Så syntes det har været dejligt at hygge med ham inden.. Så har været ret ligeglad med hendes mening :-)

Anmeld

27. juni 2013

DianaRJS

Babymama79 skriver:

hey

Jeg har tre drenge og de holder tit fri fra dagpleje og børnehave. Vi har desværre ikke selv de store muligheder for at blive hjemme med dem, men har derimod bedsteforældre, som elsker at have dem et par dage i ugen hist og pist. Vi sætter jo børn i verden, fordi vi gerne selv vil være sammen med dem, så jeg mener helt bestemt, at det kun er et aktiv for dine børn, hvis du har mulighed for at tage en dag her og der, hvor de bare kan hygge med dig derhjemme. Institutionen er jo kun opfundet fordi vi som forældre desværre ikke har så meget tid til vores søde børn, som vi ønsker os.

Det børnehaven nok har for øje er, at det er vigtigt at børnene får den sociale omgang med de andre i dagligdagen, men det er jo ikke noget, som en enkelt fridag eller to ændrer på. Husk på, at når skolen starter, så er det slut med det. Mine børn er meget glade for deres børnehave men elsker også de her fridage med bedsteforældrene. Det gør så også, at de glæder sig ekstra meget til at komme tilbage i børnehave. I min optik er det win win!

Jeg har aldrig fået at vide i min børnehave, at man mener, at drengene har lidt nogen nød. Tværtimod har jeg indtryk af, at mange føler, at forældrene ikke har tid til at prioritere børnene og afleverer dem tidligt og henter sent - HVER DAG. Det man evt. kan have for øje er at holde øje med udflugter og aktiviteter ud over det normale i hverdagen, så man sikrer sig, at de dage man holder børnene hjemme, er dage, hvor de ikke går glip af noget ekstra spændende i børnehaven.

Min yngstes dagplejemor fortæller, at der i hendes dagplejegruppe hvert år er flere eksempler på forældre, der afleverer deres børn i pleje til trods for, at en forælder går hjemme enten uden job eller på barsel/ferie. Det gør mere ondt at høre om, for det vidner om, at man som forældre ikke magter sine børn.

Dine børn er heldige at de har muligheden for at få både det gode med fra børnehaven og den dejlige luksus, at mor kan holde dem hjemme i perioder også.

er jo netop også det jeg tænker...

og børnehaven siger jo selv de er så glade for dem fordi de bare har fået alle til at lege sammen, og at de kan med alle og vil alle, og er der jo slet ikke mange i den alder der kan/vil....

de er flyttet fra en anden bhv til den de er i nu, og inden de kom var deres bhv meget "klike" opdelt, altså det var små grupper alle legede i men da mine kom kunne alle pludselig lege sammen, fordi de så at mine drenge kunne lege med alle... så på den måde ser jeg det jo kun som positivt...

og at jeg beholder dem hjemme en dag, nyder de, og skal siges at det f.eks. godt kan være Andreas (5 år) der siger " mor  må vi ikke godt få en hygge dag hjemme, for jeg er bare sååååå træt" og min reaktion er jo self at det må de gerne. jeg vil da HELLERE end gerne have min "små" drenge hjemme og hygge med dem

men når de siger de synes det er for dårligt de har en enkelt fridag i ugen, bliver jeg bare så ked af det, og føler jeg fejler fuldstændigt.... Vi får en månedesplan hver månede, så er helt obs. på at de SKAL afsted de dage de skal noget, også fordi den store fik fjernet mandler for 2 mdr's tid siden, hvor de havde en masse busture, og kunne bare se og mærke på ham hvor trykket han var af han ikke kunne komme med, men der SKULLE han jo være hjemme i 14 dage.... så det gør også man kan se hvor meget det egentlgit betyder for dem at være med der

Anmeld

27. juni 2013

Dot D

Jeg har haft mange fridage med mine unger... De nyder, jeg nyder det og det er vigtigst for mig. Når det kan lade sig gøre, så holder jeg dem gerne hjemme.... Det er Sophie lidt træt af nu, hvor hun går i skole, for så kan vi jo ikke bare tage en fridag, hi hi...

Jeg har dog valgt at sende Sophus afsted i næste uge til nogle korte dage, selvom min ferie er startet i dag, da jeg lige har haft en nedtur med stress og psykologbesøg som resultat, så tager jeg mig lige nogle fritimer, inden vi skal holde tre ugers ferie sammen...

Så du er helt sikkert på den rette side af denne sag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.