Andre med b-menneske tumlinge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

StudPsyk

Noneother skriver:

Ja det er rart ikke at være den eneste.

Jeg ved heller ikke hvor han har den energi fra. Det er helt vildt, og ja.. Tit og ofte ville jeg ønske at han bare kunne sætte sig ned og lege med lego eller lignende, i stedet for at fare rundt.

Han render osse gerne ude hele dagen, og skriger når vi skal hjem fra legepladsen.

Det har dog hjulpet en lille smule at han har fået en tablet i fødselsdagsgave. Jeg tror ellers ikke på at de skal plantes foran sådan noget, men nogen gange kan jeg godt lige bruge en halv times stilhed.

Jeg ved hvad du mener, for det kan faktisk være svært at aktivere sådan et barn, hvis man selv har en dag, hvor man ikke har behov for der skal ske noget hele tiden

Men jeg kom også til at tænke på i aftes.. Vi kæmpede og kæmpede, og til sidst fik hun lov til at komme op, omkring kl 20, hvor hun lige fik en lille bid mad (nok dumt, men hvad fanden), og der sad hun og hyggede og snakkede med farmand i køkkenet til cirka 20.30. Så børstede jeg tænder på hende igen, lagde hende i seng og sang godnatsang, og så lagde hun sig til at sove med det samme. Så det kunne godt tyde på, at hun bare er kommet for tidligt i seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Noneother

Janne T. skriver:

Jeg ved hvad du mener, for det kan faktisk være svært at aktivere sådan et barn, hvis man selv har en dag, hvor man ikke har behov for der skal ske noget hele tiden

Men jeg kom også til at tænke på i aftes.. Vi kæmpede og kæmpede, og til sidst fik hun lov til at komme op, omkring kl 20, hvor hun lige fik en lille bid mad (nok dumt, men hvad fanden), og der sad hun og hyggede og snakkede med farmand i køkkenet til cirka 20.30. Så børstede jeg tænder på hende igen, lagde hende i seng og sang godnatsang, og så lagde hun sig til at sove med det samme. Så det kunne godt tyde på, at hun bare er kommet for tidligt i seng

Det kan sagtens være det. Nogle børn har bare ikke så stort et søvnbehov. Så hvis det virker, så er det jo bare at gøre sådan.

Jeg har uheldigvis stadig til gode at finde noget der virker her. For jeg nægter at lade ham komme i seng kl 22. Heller ikke selv om at vi først skal op og i børnehave 7:30 i sommerferien, de uger/dage hvor han ikke har fri. 
Jeg har brug for et par timer til at koble af for mig selv inden sengetid.

Og ja. Det er nogengange lidt svært med aktiveringen.
Jeg har noget mærkeligt med min fod, så jeg er ikke til meget lige pt.
-Men min bil kommer heldigvis endelig hjem fra værksted i morgen. Den har været der i 3 uger, og vi bor langt fra ALT der er sjovt. Så kan vi komme ud og opleve verden lidt igen, så jeg kan få ro i mit hoved om aftenen.

Anmeld

25. juni 2013

Hailiesmom11

Janne T. skriver:

Det er ikke nogen nyhed, at vi kæmper - og altid har kæmpet - en HÅBløs kamp om at få Rose til at sove om aftenen! Vi har fast putteritual og det der, men hun bliver GAL, når hun kommer i seng kl. 19, og vil absolut ikke sove, hun vil lege! Jeg har altid tænkt, at selvfølgelig skulle hun i seng kl. 19, fordi "det gør alle andre", så tænkte det var normen. Og at hun da MÅTTE være træt efter sådan en dag i VS, selvom hun bare ikke virker træt nok ved putningen. Troede bare det var lidt "uansvarligt" at putte hende sent (eller hvad man siger). Men det har jo så den konsekvens at vi kæmper HVER aften, og hun sover normalt først 1½-2 timer efter putningen starter. Altså mellem 20.30-21.00. Så vågner hun først mellem 7.30-8.00 næste morgen, og jeg er med mellemrum nødt til at vække hende, fordi hun skal op i VS.

I dag har jeg så haft besøg af vores SP. Egentlig i forbindelse med James, men da han var blevet målt og vejet, var der ikke så meget at snakke om med ham, for det går jo fint og der er ingen problemer. Så vi snakkede stort set kun om Rose.

Og min SP er af den meget klare overbevisning, at det simpelthen handler om, at Rose er b-menneske (ligesom sin far). Jeg har aldrig tænkt over, at så små børn kan være det (20½ måned), men det kan de åbenbart godt, og hun fortalte, at hun jævnligt har mødt b-menneske børn på sin vej. Lige så vel som de børn der vågner før fanden får sko på er a-mennesker.

Så hun anbefaler, at hun faktisk kommer senere i seng. Fx at blive puttet kl 20 fremfor kl 19. Så længe vi har muligheden! Jeg er på barsel, så hun behøver først at blive afleveret i VS kl 9, så lige nu gør det ikke noget at hun sover længe. For når hun ikke virker træt nok til at sove, og ikke virker færdig med dagen, så er det nok bare - åbenlyst nok (doh) - fordi hun vitterligt ikke er træt endnu!

Så det bliver vores nye fremgangsmåde.

Men jeg ville bare høre, om der er andre der har små børn der er b-mennesker? Hvad er jeres erfaringer, og hvade i også problemer med at putte indtil i indså, at jeres børn var b-mennesker?

Vores datter på 2 er også meget B-menneske hun bliver puttet kl 20 -20.30 og så går der nemt en time inden,Hun sover.. Hun står op mellem 7-8 næste morgen og sådan har hun været længe nu
Vi er nødt til det ellers bliver hun hysterisk..
Jeg synes det er en god idé at I strækker, den lidt længere det virker her vores datter bliver afleveret i DP imellem 8.30-9.00

Anmeld

25. juni 2013

StudPsyk

Hailiesmom11 skriver:

Vores datter på 2 er også meget B-menneske hun bliver puttet kl 20 -20.30 og så går der nemt en time inden,Hun sover.. Hun står op mellem 7-8 næste morgen og sådan har hun været længe nu
Vi er nødt til det ellers bliver hun hysterisk..
Jeg synes det er en god idé at I strækker, den lidt længere det virker her vores datter bliver afleveret i DP imellem 8.30-9.00

Det lyder meget som det er her. Hun afleveres mellem 8.30 og 9, normalt først kl ni, fordi jeg er begyndt at sove over mig hver dag. Hehe. Hun sover 1,5 time til middag, så hun har bare ikke et stort søvnbehov.

Anmeld

25. juni 2013

Mother-love

Isabella har altid sovet længe. Dog ikke så længe lige pt. Men normalt gør hun og har altid gjort det. Hun kommer i seng mellem 19.30 og 20 netop fordi hun ikke vil sove før. Både kæresten og jeg er B mennesker. Og jeg synes også det er okay at hvis de ikke kan sove før så må de jo komme i seng på det tidspunkt, der passer bedst. Da Isabella var helt lille snuppede hun ca de 16 timer i streg. Hun blev lagt kl 21.30 og vågnede første gang kl 6-7 stykker for at. Spise og så sov hun igen og sådan fortsat det med at vågne hver 3. Time og spise indtil kl 13. Og så var hun vågen resten af dagen. Så vi stod ikke op før kl 13 indtil hun var ca 6 mdr. Det gjorde bestemt ikke os noget hehe. Og ellers har hun normalt og skulle vækkes kl 8 for at skulle i vs.

Man skal ikke tænke så meget i hvad der er normalt for de fleste. Men netop hvad der er bedst for ens børn. Selvom det er svært ikke at sammenligne. Jeg gør det også selv. Men har flere gange kunne mærke på Isabella hvis der var noget der ikke duede for hende. For så snart vi har sluppet kampen om det der var normalt. Så har det bare været så nemt.

Anmeld

25. juni 2013

dorthemus

Min datter er en ærgerlig kombi af a og b menneske; går sent i seng og vågner tidligt. ..æv!

Anmeld

25. juni 2013

Københavnermor

Min datter er B-menneske og sover som regel fra ca. 20.30-8.00. Vi ville overhovedet ikke kunne putte hende før - det ville være skrig og skrål uden lige.
Men vi tager også puttetidspunktet meget afslappet og det varierer i op til en time, afhængig af dagens aktiviteter og hendes træthedstegn. Vi har også muligheden for at følge hendes behov da jeg er hjemmegående og vi derfor ikke behøver presse hendes rytme ind i et skema.
Vi har forsøgt tidlig putning, fordi vi ligesom dig troede at alle børn skulle i seng senest kl 19, med skrig og skrål og store protester - samt mange opvågninger om natten og et barn der ville op kl 5:00 pga fuldstændig forstyrret søvn og dårligt humør om dagen.

Nu har vi en pige der sover igennem stort set hver nat og som det tager max 5 min at putte.. Skønt for os alle!

Anmeld

25. juni 2013

Ellie79

Janne T. skriver:

Det er ikke nogen nyhed, at vi kæmper - og altid har kæmpet - en HÅBløs kamp om at få Rose til at sove om aftenen! Vi har fast putteritual og det der, men hun bliver GAL, når hun kommer i seng kl. 19, og vil absolut ikke sove, hun vil lege! Jeg har altid tænkt, at selvfølgelig skulle hun i seng kl. 19, fordi "det gør alle andre", så tænkte det var normen. Og at hun da MÅTTE være træt efter sådan en dag i VS, selvom hun bare ikke virker træt nok ved putningen. Troede bare det var lidt "uansvarligt" at putte hende sent (eller hvad man siger). Men det har jo så den konsekvens at vi kæmper HVER aften, og hun sover normalt først 1½-2 timer efter putningen starter. Altså mellem 20.30-21.00. Så vågner hun først mellem 7.30-8.00 næste morgen, og jeg er med mellemrum nødt til at vække hende, fordi hun skal op i VS.

I dag har jeg så haft besøg af vores SP. Egentlig i forbindelse med James, men da han var blevet målt og vejet, var der ikke så meget at snakke om med ham, for det går jo fint og der er ingen problemer. Så vi snakkede stort set kun om Rose.

Og min SP er af den meget klare overbevisning, at det simpelthen handler om, at Rose er b-menneske (ligesom sin far). Jeg har aldrig tænkt over, at så små børn kan være det (20½ måned), men det kan de åbenbart godt, og hun fortalte, at hun jævnligt har mødt b-menneske børn på sin vej. Lige så vel som de børn der vågner før fanden får sko på er a-mennesker.

Så hun anbefaler, at hun faktisk kommer senere i seng. Fx at blive puttet kl 20 fremfor kl 19. Så længe vi har muligheden! Jeg er på barsel, så hun behøver først at blive afleveret i VS kl 9, så lige nu gør det ikke noget at hun sover længe. For når hun ikke virker træt nok til at sove, og ikke virker færdig med dagen, så er det nok bare - åbenlyst nok (doh) - fordi hun vitterligt ikke er træt endnu!

Men jeg ville bare høre, om der er andre der har små børn der er b-mennesker? Hvad er jeres erfaringer, og hvade i også problemer med at putte indtil i indså, at jeres børn var b-mennesker?

Nu er hun jo ikke en tumling mere men er stor pige på 6 år. Men altid B menneske. I dag nyder vi det, hun sover gerne til en 8.30-9.30 i weekenden hvis hun fik lov - for i den anden ende betyder det hun først sover kl 22

Så tænker din sp har helt ret i at I har et lille b menneske. For os blev det rigtig godt de første 2 år i børnehave og uden søvn om dagen det kørte hende trætog hun sov kl 19 hver dag. Det sidste år her i børnehave bruger hun ikke hovedet nok og kan ikke sove, så glæder mig til efter sommer hvor hun starter i skole og får brugt hovedet noget mere igen for det er det der kører min datter træt - rent fysisk er hun igang hele dagen og det giver hende nærmest mere energi

Anmeld

25. juni 2013

Hailiesmom11

Janne T. skriver:

Det lyder meget som det er her. Hun afleveres mellem 8.30 og 9, normalt først kl ni, fordi jeg er begyndt at sove over mig hver dag. Hehe. Hun sover 1,5 time til middag, så hun har bare ikke et stort søvnbehov.

Det lyder præcis som vores datter.. Hun sover nærmest ikke men det gjorde jeg heller ikke som barn..
Gælder mig til at se om lillebror også bliver sådan
Jeg sover også over mig lige pt

Anmeld

25. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Det er det samme her. Anton ligner både sin far og mor på det punkt Særligt hans far, som kan sove non stop...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.