Det er ikke nogen nyhed, at vi kæmper - og altid har kæmpet - en HÅBløs kamp om at få Rose til at sove om aftenen! Vi har fast putteritual og det der, men hun bliver GAL, når hun kommer i seng kl. 19, og vil absolut ikke sove, hun vil lege! Jeg har altid tænkt, at selvfølgelig skulle hun i seng kl. 19, fordi "det gør alle andre", så tænkte det var normen. Og at hun da MÅTTE være træt efter sådan en dag i VS, selvom hun bare ikke virker træt nok ved putningen. Troede bare det var lidt "uansvarligt" at putte hende sent (eller hvad man siger). Men det har jo så den konsekvens at vi kæmper HVER aften, og hun sover normalt først 1½-2 timer efter putningen starter. Altså mellem 20.30-21.00. Så vågner hun først mellem 7.30-8.00 næste morgen, og jeg er med mellemrum nødt til at vække hende, fordi hun skal op i VS.
I dag har jeg så haft besøg af vores SP. Egentlig i forbindelse med James, men da han var blevet målt og vejet, var der ikke så meget at snakke om med ham, for det går jo fint og der er ingen problemer. Så vi snakkede stort set kun om Rose.
Og min SP er af den meget klare overbevisning, at det simpelthen handler om, at Rose er b-menneske (ligesom sin far). Jeg har aldrig tænkt over, at så små børn kan være det (20½ måned), men det kan de åbenbart godt, og hun fortalte, at hun jævnligt har mødt b-menneske børn på sin vej. Lige så vel som de børn der vågner før fanden får sko på er a-mennesker.
Så hun anbefaler, at hun faktisk kommer senere i seng. Fx at blive puttet kl 20 fremfor kl 19. Så længe vi har muligheden! Jeg er på barsel, så hun behøver først at blive afleveret i VS kl 9, så lige nu gør det ikke noget at hun sover længe. For når hun ikke virker træt nok til at sove, og ikke virker færdig med dagen, så er det nok bare - åbenlyst nok (doh) - fordi hun vitterligt ikke er træt endnu!
Så det bliver vores nye fremgangsmåde.
Men jeg ville bare høre, om der er andre der har små børn der er b-mennesker? Hvad er jeres erfaringer, og hvade i også problemer med at putte indtil i indså, at jeres børn var b-mennesker?