Er chancerne dårligere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

CH2012

Janne T. skriver:

Altså jeg havde så lang en cyklus og blev gravid på 14 dage, så i mit tilfælde var chancerne ikke dårligere  

Okay... Det er meget rart at vide... Synes bare jeg har hørt noget om, at det kan gøre det svære at blive gravid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

CH2012

MorTilMalucca skriver:

Ja, uden hjælp. Dog 6 måneder efter en MA

Vi brugte ikke ægløsningsteste da jeg blev gravid men havde gjort det nogle måneder før. Jeg testede positiv på en ægløsningstest haha 

Okay... Så du vidste godt hvornår din ægløsning sådan nogenlunde lå?

Anmeld

25. juni 2013

Frk. Himmelblå

CH2012 skriver:

Er chancerne for at blive gravid dårligere, hvis man har en cyklus på omkring 35 dage, og dermed ægløsning først på omkring 21. dagen?    

Nej, absolut ikke. Min cyklus er længere end din, og jeg bliver gravid så let som ingenting!!  Venter nr. 3 pt...

Anmeld

25. juni 2013

CH2012

Frk. Himmelblå skriver:

Nej, absolut ikke. Min cyklus er længere end din, og jeg bliver gravid så let som ingenting!!  Venter nr. 3 pt...

Årh, hvor dejligt at høre... Hvor længe har du været om at blive gravid dine tre gange?

Anmeld

25. juni 2013

Frk. Himmelblå

CH2012 skriver:

Årh, hvor dejligt at høre... Hvor længe har du været om at blive gravid dine tre gange?

Jamen første gang spiste jeg de sidste p-piller i september, og jeg blev gravid i starten af december, men vi prøvede ikke som sådan, vi tænkte bare, "det sker, når det sker" og vups, det gjorde det sørme også. Vi skænkede ikke ægløsning en tanke, og vi var ikke kaniner...
2. gang havde vi det igen sådan, at det godt måtte ske, men jeg havde endnu ikke fået min mens efter 1. barn.. - Det skete så i 1. æl efter fødslen,- og igen, anede jeg ikke, jeg havde æl...

Her 3. gang har jeg prøvet at tage æl-test, - ikke fordi vi forsøgte, men bare for at se, hvornår jeg egentlig havde æl (mine cyklusser kan være op til 3 mdr!). Vi prøvede igen ikke som sådan, men var bevidste om, at det kunne ske, og det måtte det bestemt gerne, - og det gjorde det så! Igen uden nogle  videre forsøg, men hvis man skal se på, hvor mange cyklusser vi sexede i uden bonus, så må resultatet blive, at den var der i 2. forsøg!

Anmeld

25. juni 2013

Kløver

Jeg har normalt en lang cyklus når jeg ikke er i behandling og fik forklaringen hvorfor det var sværere at blive gravid på en lang cyklus, det er samme chance i hver cyklus men fordi man har færre chancer over feks et år kan der derfor gå længere tid da man ikke har lige så mange forsøg

Anmeld

25. juni 2013

Rødhætte

CH2012 skriver:

Er chancerne for at blive gravid dårligere, hvis man har en cyklus på omkring 35 dage, og dermed ægløsning først på omkring 21. dagen?    

Jeg havde en cyklus på 43 dage og havde æl på dag 23. Det er klart at nu længere cyklusen er, jo længere er der imellem chancerne. Her tog det 6 mdr inden der var gevinst

Anmeld

25. juni 2013

Holbæktrunten

CH2012 skriver:

Nej - min cyklus så sådan ud... Blev gravid i 1 hug med storebror og 2 hug med lillesøster i maven ( vidste sexede ikke omkring æl i første cyklus med lillesøster, så vidste den ikke ville være der)

Anmeld

26. juni 2013

CH2012

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen første gang spiste jeg de sidste p-piller i september, og jeg blev gravid i starten af december, men vi prøvede ikke som sådan, vi tænkte bare, "det sker, når det sker" og vups, det gjorde det sørme også. Vi skænkede ikke ægløsning en tanke, og vi var ikke kaniner...
2. gang havde vi det igen sådan, at det godt måtte ske, men jeg havde endnu ikke fået min mens efter 1. barn.. - Det skete så i 1. æl efter fødslen,- og igen, anede jeg ikke, jeg havde æl...

Her 3. gang har jeg prøvet at tage æl-test, - ikke fordi vi forsøgte, men bare for at se, hvornår jeg egentlig havde æl (mine cyklusser kan være op til 3 mdr!). Vi prøvede igen ikke som sådan, men var bevidste om, at det kunne ske, og det måtte det bestemt gerne, - og det gjorde det så! Igen uden nogle  videre forsøg, men hvis man skal se på, hvor mange cyklusser vi sexede i uden bonus, så må resultatet blive, at den var der i 2. forsøg!

Okay... Det lyder som en "god" holdning eller rettere indstilling til "babypojekt"...

Vi har også forsøgt at sige, at det kommer når det kommer. Det gik dog ikke så godt i starten Og så sidste måned gik det fint, blev dog forvirret over, at min cyklus var på 43 dage. Og det er noget af det som forvirrer mig - de to første var på 29, den næste 37 og den fjerde var på 43 dage. Så når jeg har skrevet 35dage, så er det kun et gennemsnit, og derfor kan jeg egentlig ikk bruge det til så meget  

Men er ret så sikker på, at jeg havde ægløsning i lørdags på 21. dagen. Havde en del udflåd og menstruationsagtige smerter. Ligesiden har jeg haft en bittesmule smerter on/off, og været spændt i underlivet... Men nu må jeg bare vente og se hvad der sker om en halvanden uges tid

Anmeld

26. juni 2013

CH2012

Maja84 skriver:

Jeg har normalt en lang cyklus når jeg ikke er i behandling og fik forklaringen hvorfor det var sværere at blive gravid på en lang cyklus, det er samme chance i hver cyklus men fordi man har færre chancer over feks et år kan der derfor gå længere tid da man ikke har lige så mange forsøg

Ja, det giver jo ganske god mening. Synes bare det er meget forvirrende at man læse så mange forskellige ting. Men det du skriver giver god mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.