Jeg føler at folk vender mig ryggen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.435 visninger
23 svar
64 synes godt om
23. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg burde egentlig sove, men jeg er ked af det, ikke græde færdig ked af det, men frustreret ked af det.

Jeg føler at folk støtter mig længere og det kan jeg ikke lide.

Min kæreste blev sur på mig i dag, fordi jeg husker en cirkus tur med ham, han ikke kan huske, derfor spirer ide'en om at jeg har været ham utro. Det lyder som lidt, men sagen er at han fx også har en mistanke om at vores søn ikke er hans barn fordi at jeg var gravid da vi var gået fra hinanden. Og jeg kan godt mærke at han sommetider giver mig små stikpiller om det.

Min veninde som jeg har haft i mange år, og som i alle de år har været som en søster for mig, er nu små sur på mig fordi jeg ringede og fortalte at jeg synes hun går meget i byen og at hun også skal huske hendes smukke dreng, og det siger jeg kun fordi jeg er bange for hendes søns velfærd, hun har løsrevet sig fra drengens far samt fået sig en ny kæreste relativt hurtigt, og nu bruger hun al tid med ham den nye, tager i byen ofte, og bruger mange dage om ugen hos ham eller med ham, hvor drengen bliver passet af hans far.

Der er så meget modstand i mit liv lige nu så jeg ønsker egentlig ikke at folk skal fortælle mig at jeg skal blande mig udenom.

Jeg har brug for at folk lige giver mig en pause.

Nu er jeg græde færdig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Muhmi

Jeg kan da godt forstå at folk vender dig ryggen hvis du føler du har ret til at blande dig i deres sager?

Altså et er at give et venligt råd, men ligefrem at ringe til hende og sige hun skal huske på sin søn? Ej, det er måske nok heller ikke lige den fedeste samtale-starter... Havde nok sagt at det skulle du absolut ikke blande dig i, ligemeget hvor gode din intentioner har været, så er det da hendes sag og så pynter "smukke dreng" altså ikke på det...

Det er ikke fordi jeg vil bonke dig i hovedet, men hvis du føler at det er din ret at blande dig i andre folks liv, ja så beder du altså selv om den situation du sidder i...

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg kan da godt forstå at folk vender dig ryggen hvis du føler du har ret til at blande dig i deres sager?

Altså et er at give et venligt råd, men ligefrem at ringe til hende og sige hun skal huske på sin søn? Ej, det er måske nok heller ikke lige den fedeste samtale-starter... Havde nok sagt at det skulle du absolut ikke blande dig i, ligemeget hvor gode din intentioner har været, så er det da hendes sag og så pynter "smukke dreng" altså ikke på det...

Det er ikke fordi jeg vil bonke dig i hovedet, men hvis du føler at det er din ret at blande dig i andre folks liv, ja så beder du altså selv om den situation du sidder i...

Hold da kæft der blev jeg da sat på plads, det havde jeg ikke brug for. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det du skriver. Jeg føler at jeg ville være der for hendes søn, men det kan jeg se at jeg ikke skal, da hun er hans mor, og derfor også hende der kender hendes barn bedst.

Du har virkelig sat mig på plads og jeg er faktisk utrolig ked af det over din kommentar.

Anmeld

23. juni 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Hold da kæft der blev jeg da sat på plads, det havde jeg ikke brug for. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det du skriver. Jeg føler at jeg ville være der for hendes søn, men det kan jeg se at jeg ikke skal, da hun er hans mor, og derfor også hende der kender hendes barn bedst.

Du har virkelig sat mig på plads og jeg er faktisk utrolig ked af det over din kommentar.

Undskyld, men hvad havde du forventet?

Synes du selv det er i orden at du føler du har ret til at blande dig i andres liv? Er hun ikke din veninde? Skal du så ikke støtte hende istedet for at sige hendes fokus er helt fordrejet?

Igen, jeg prøver altså ikke at bonke dig i hovedet eller "sætte dig på plads" men jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du føler det er ok at du blander dig?

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Undskyld, men hvad havde du forventet?

Synes du selv det er i orden at du føler du har ret til at blande dig i andres liv? Er hun ikke din veninde? Skal du så ikke støtte hende istedet for at sige hendes fokus er helt fordrejet?

Igen, jeg prøver altså ikke at bonke dig i hovedet eller "sætte dig på plads" men jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor du føler det er ok at du blander dig?

Jeg bliver nødt til at komme væk fra denne debat jeg har lavet. Jeg bliver mere og mere såret af det her.

Jeg siger tak for din deltagelse i debatten. Jeg vil tænke over det du siger.

Anmeld

24. juni 2013

Muhmi

Jeg bliver nødt til at komme væk fra denne debat jeg har lavet. Jeg bliver mere og mere såret af det her.

Jeg siger tak for din deltagelse i debatten. Jeg vil tænke over det du siger.

Puha.. Ej det er jeg godt nok ked af, bestemt ikke meningen at du skulle blive såret.. Min tone er absolut ikke så hård som du tydeligvis læser den... Hmm.. Prøvede bare at give dig forståelse for hendes reaktion.....

Anmeld

24. juni 2013

Kløver

Øv hvor trels for dig, måske i virkelig skulle få talt ud dig og din kæreste omkring faderskabets til jeres barn, er der ikke nogle træk eller ligheder så i kan slå fast at han altså er far til barnet eller på en anden måde få den lukket, i værste tilfælde en faderskabs test. Jeg ville blive enormt såret hvis jeg fik den slags stikpiller af min mand og jeg var sikker på han var far til barnet.

Ang din veninde var jeg mig også blevet sur, hvordan man takler et brud er forskelligt, og bruger hun alenetiden i byen mens drengen hygger med far, er det sådan hun ønsker det. Det betyder ikke nødvendigvis at hun ikke er der for sin dreng. Må være lidt enig med Muhmi. Der er forskel på venligt råd og direkte at blande sig og ja tror de færreste ikke havde reageret hvis de fik den besked og du så samtidig bliver fornærmet over hun bliver sur, du har ikke brug for at få at vide at du ikke må blande dig og vil have en pause, men tænker samtidig ikke over hvad din opringning har af effekt på din veninde, som måske også har en svær periode, hvor hun mest af alt havde brug for en støttende veninde, frem for en der dømmer

Anmeld

24. juni 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg burde egentlig sove, men jeg er ked af det, ikke græde færdig ked af det, men frustreret ked af det.

Jeg føler at folk støtter mig længere og det kan jeg ikke lide.

Min kæreste blev sur på mig i dag, fordi jeg husker en cirkus tur med ham, han ikke kan huske, derfor spirer ide'en om at jeg har været ham utro. Det lyder som lidt, men sagen er at han fx også har en mistanke om at vores søn ikke er hans barn fordi at jeg var gravid da vi var gået fra hinanden. Og jeg kan godt mærke at han sommetider giver mig små stikpiller om det.

Min veninde som jeg har haft i mange år, og som i alle de år har været som en søster for mig, er nu små sur på mig fordi jeg ringede og fortalte at jeg synes hun går meget i byen og at hun også skal huske hendes smukke dreng, og det siger jeg kun fordi jeg er bange for hendes søns velfærd, hun har løsrevet sig fra drengens far samt fået sig en ny kæreste relativt hurtigt, og nu bruger hun al tid med ham den nye, tager i byen ofte, og bruger mange dage om ugen hos ham eller med ham, hvor drengen bliver passet af hans far.

Der er så meget modstand i mit liv lige nu så jeg ønsker egentlig ikke at folk skal fortælle mig at jeg skal blande mig udenom.

Jeg har brug for at folk lige giver mig en pause.

Nu er jeg græde færdig.

Jeg synes som det første, at du og din kæreste skal få talt ud om jeres brud og da du blev gravid. Hvis han har en lille tvivl at han muligvis ikke er faderen til jeres barn, hvorfor får i så ikke lavet en faderskabstest der en gang for alle be/-eller afkræfter hans bange anelser? Så er du fri for at skulle blive prikket til de næste mange år og han er fri for at skulle gå med tvivlen.

Mht. din veninde, så synes jeg at du fokusere på dit eget, medmindre at du ser direkte mistrivsel hos hendes søn. Jeg synes at man som gode veninder skal kunne sige det meste til hinanden, også det mindre gode, men forstår nu faktisk godt at veninden er en smule sur eller skuffet over din udmelding.

Jeg tror at rigtig mange mennesker oplever at de i en periode gerne vil have lov at skeje lidt ud. Dette betyder ikke at børnene får traumer for livet, men de får måske nogle gladere forældre. Og når din veninde nu har fået en ny kæreste og vælger at gå i byen, så er det jo hendes valg - og drengen er ved sin far, så ser ikke det store problem i det. Masser af fraskilte mødre har deres børn mere end fædrene og tror ikke barnet tager skade af at det er omvendt. Så længe din veninde er der for sin søn når han er ved hende og han er glad og velfungerende, så må det være fint nok.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2013

Lotus86

Jeg tror du en anden gang inden du opretter en tråd, lige skal tænke over, om du ville kunne klare at der ikke kun kommer svar som er 'med dig', man kan altså ikke forvente, at alle folk er enige og kun skriver det man gerne vil høre. Synes bestemt ikke Muhmi har skrevet hårdt til dig, hun har kun skrevet sin mening, på en pæn og sober måde.

Anmeld

24. juni 2013

modesty

Muhmi skriver:

Puha.. Ej det er jeg godt nok ked af, bestemt ikke meningen at du skulle blive såret.. Min tone er absolut ikke så hård som du tydeligvis læser den... Hmm.. Prøvede bare at give dig forståelse for hendes reaktion.....

Hun skriver jo højt og tydeligt i første indlæg at hun ikke ønsker at folk skal fortælle hende at hun skal blande sig udenom. Så i dette tilfælde havde det måske været bedst at undlade at kommentere hvis man ikke havde andet at sige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.