Familen (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
27 svar
4 synes godt om
23. juni 2013

MyLove E

Godaften

Har et lille søskende spørgsmål? Er den yngste altid den mest perfekte i forældres øjne?
Ved godt det lyder som et mærkelig spørgsmål, men har oplevet det nogle gange. Ved min mor og hendes søskende, min yngste moster er så skøn og fantastisk og perfekt, hvis man spøg min mormor. Hende og hende familie kan aldrig gode noget forkert alt de gør så fantastisk siger mormor. Skulle hun komme til at lave en fejl har min mormor ALTID en god undskyldning for hende ( Jeg kan godt li min moster, men SÅ perfekte er de heller ikke)
Har først tænkt over det da jeg mødte min mand og hans familie. Hans lillebror er og den bedste verden hvis du spørg min svigermor.
Hun har også gode undskyldning for hvorfor han gør som han gør.
Hvor min mand altid bliver hakket ned på hvis han ikke lige tager de rigtige valg...

Jeg er ved at få spat af det for det er begyndt at " gå ud " over Elias.
For min svogers børn er selvfølgelig også helt perfekte..
Jeg synes bare det er hårdt hele tiden at høre " jamen sådan gjorde N aldrig og C var bare så god til det "
Øh nå svigermor men nu er Elias jo hverken N eller C og min mand og jeg er på INGEN MÅDE som deres forældre! !!!!!

Jeg ved ikke om det er fordi de er de yngste eller fordi de er dem som har kernefamilien ( mor og far og 2 børn)

Jeg er skilsmissebarn og ene barn hos min mor og har så 2 meget mindre søskende hos min far ( som desværre er død, de bor hos min papmor og har meget kontakt med dem)
Mine søskende er 16 og 20 og har endnu ikke stiftet familie. Så jeg har aldrig oplevet det selv.

Hvad med jer har i det også sådan i jeres familie? ????

P.s Undskyld så langt og håber i forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

TNBC

Tauf skriver:

Godaften

Har et lille søskende spørgsmål? Er den yngste altid den mest perfekte i forældres øjne?
Ved godt det lyder som et mærkelig spørgsmål, men har oplevet det nogle gange. Ved min mor og hendes søskende, min yngste moster er så skøn og fantastisk og perfekt, hvis man spøg min mormor. Hende og hende familie kan aldrig gode noget forkert alt de gør så fantastisk siger mormor. Skulle hun komme til at lave en fejl har min mormor ALTID en god undskyldning for hende ( Jeg kan godt li min moster, men SÅ perfekte er de heller ikke)
Har først tænkt over det da jeg mødte min mand og hans familie. Hans lillebror er og den bedste verden hvis du spørg min svigermor.
Hvor min mand altid bliver hakket ned på hvis han ikke lige tager de rigtige valg...

Jeg synes bare det er hårdt hele tiden at høre " jamen sådan gjorde N aldrig og C var bare så god til det "
Øh nå svigermor men nu er Elias jo hverken N eller C og min mand og jeg er på INGEN MÅDE som deres forældre! !!!!!

Jeg ved ikke om det er fordi de er de yngste eller fordi de er dem som har kernefamilien ( mor og far og 2 børn)

Jeg er skilsmissebarn og ene barn hos min mor og har så 2 meget mindre søskende hos min far ( som desværre er død, de bor hos min papmor og har meget kontakt med dem)
Mine søskende er 16 og 20 og har endnu ikke stiftet familie. Så jeg har aldrig oplevet det selv.

tja, jeg er ikke den yngste det er min søster. men min far behandler os ikke på den måde. vi laver alle fejl og kan alle være idioter...

men det kan også være det der med at den sidste er babyen i familien, og så har forældrene svært ved at give slip og vil ikke gøre sig uvenner med det sidste barn.
det er forkert måde at opføre sig på, for ingen er perfekte. og det er monster irriterende for de andre børn, at man altid skal høre hvor perfekte de er.

Anmeld

23. juni 2013

bøllen

Tauf skriver:

Godaften

Kender det fra begge vores familier ...

Anmeld

23. juni 2013

hautecouture

Sådan er det (heldigvis) ikke i vores familie(r) . Vi elsker og respekterer allesammen hinanden og vi er helt klar over, at vi alle gør tingene på vores egen måde (her tænker jeg mest ift opdragelsen af vores respektive børn) - og selvom vi kan være unige ville vi aldrig overrule eller irettesætte hinanden  ... Vi er ikke bange for at sige hvis nogle er en idiot (uden at der bliver båret nag), men vi er i dén grad også gode til at rose 

Anmeld

23. juni 2013

MorTilEn2013Dreng

Tauf skriver:

Godaften

Jeg er den yngeste og synes slet ikke der bliver lavet forskel må jeg nok sige. Men ved så ikke hvordan mine forældre er overfor mine søskende .

Anmeld

23. juni 2013

MyLove E

hautecouture skriver:

Sådan er det (heldigvis) ikke i vores familie(r) . Vi elsker og respekterer allesammen hinanden og vi er helt klar over, at vi alle gør tingene på vores egen måde (her tænker jeg mest ift opdragelsen af vores respektive børn) - og selvom vi kan være unige ville vi aldrig overrule eller irettesætte hinanden  ... Vi er ikke bange for at sige hvis nogle er en idiot (uden at der bliver båret nag), men vi er i dén grad også gode til at rose 

Altså i min familie kan vi også alle snakke samme og sige godt og skidt om hinanden. BARE IKKE OM MIN MOSTER FORAN MIN MORMOR....
Vi er en meget tæt familie. ..

Anmeld

23. juni 2013

MyLove E

bøllen skriver:

Kender det fra begge vores familier ...

Er det ikke hårdt synes du nogen gange???

Anmeld

23. juni 2013

VIPpigen

Sådan er min familie ikke (heldigvis). Min søster og jeg har et rigtig godt forhold til hinanden, og hun forguder sin niece. Jeg er så også den eneste af os som har børn endnu. Min mor har gjort sit bedste for at give lige meget til hver. Vi har desværre været rigtig uheldige, min mor var MEGET syg med depression, borderline, og andre psykiske sygdomme da mine forældre blev skilt, så jeg som teenager passede på min søster, og tog mig af hende. 

Det har bestemt også givet en masse knas i vores forhold senere, også fordi jeg selv blev psykisk syg, min søster blev skubbet lidt i baggrunden (jeg er så ked af hun blev "tabt" af alt og alle fordi der var travlt med mig). 

Manden min og hans søster har også et fantastisk forhold. Hans søster har 2 børn, en der er ældre end L, og en der er jævnaldrende. Dog er det som om farmor her ikke forstår forskellen på de 3 børn. L viste stolt for et halvt år siden at hun selv kunne tage tøj på 2 år gammel... Jo, jo, men det kunne kusine da også, hun er så bare 2 år ældre, og min svigerinde fortalte at hendes børn kunne IKKE som 2 årig tage tøj på selv... Fætter der er jævnaldrende kan/vil stadig ikke...

Ved min svigermor bliver jeg rigtig ked af at der bliver samlignet så meget, for børnene er bare vidt forskellige, og L er født 5 uger for tidligt.

Min mor er den yngste i deres søskendeflok, de er 4 piger i det hele, min mor er efternøgler, og hun har ALTID været det sorte får. Først kunne min mormor ikke li min far, og har var Ihh, og Åhh... Da de bliver skilt, så er min far pludselig fantastisk, den bedste svigersøn ever osv... Så lige meget hvad, så gjorde min mor noget forkert...

Heldigvis kan jeg i min familie ikke nikke genkendende til det, men det er synt de går op i sådan nogen ting, og ikke ser det gode ved alle deres børn... Store som små...

Anmeld

23. juni 2013

MyLove E

MiichellaMalou skriver:

Jeg er den yngeste og synes slet ikke der bliver lavet forskel må jeg nok sige. Men ved så ikke hvordan mine forældre er overfor mine søskende .

Ikke for at siger at der bliver gjort forskel i jeres familie, men er ret sikker på at min moster og min svoger ikke tænker på det

Anmeld

23. juni 2013

hautecouture

Tauf skriver:

Altså i min familie kan vi også alle snakke samme og sige godt og skidt om hinanden. BARE IKKE OM MIN MOSTER FORAN MIN MORMOR....
Vi er en meget tæt familie. ..

Haha  Ja, vi er også meget tætte i vores, deter dejligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.