pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg mener også gennemsnitsalderen for førstegangsfødende kan være lavere, ikke fordi jeg mener at mødre på 33år ikke kan holde trit med børnenes energiniveau...der er trods alt ikke tale om pensionistalderen, men jeg mener dog ikke der skal være en overvægt at 17-18årige mødre. Ganske enkelt fordi man som 17årig ikke har særlig meget livserfaring, højst sandsynlig ingen uddannelse og evt. en smule joberfaring.
Der er nogen der skriver at børn ikke skal få børn. Det er jeg enig i.
Så er spørgsmålet hvornår man er et barn? Tja, hvis man er umoden så er man vel ikke særlig voksen og det kan man som sådan ikke sætte alder på.
Der er dog en tendens til at unge mødre ikke får fuldført deres uddannelser og sidder fast i systemet. Det hænger måske sammen med tendensen til at unge par oftere går fra hinanden indenfor de første 3 år af barnets ankomst.
Og nu behøver jeg ikke få en masse modsvar med hvor godt man klarer sig, for det er en tendens, dvs. det gælder ikke alle unge mødre og alle unge par. Jeg er fuldt ud klar over at der også er unge mødre samt unge par der klarer det helt fantastisk.
Jeg selv blev mor for første gang som 27årig og det synes jeg ærlig talt ikke er sent
Anmeld