Biggestwish skriver:
Godeftermiddag 
Sad lige og læste en artikel til formiddag, hvor forskere er nået frem til at vi i Danmark får alt for få børn! Mener at have læst at gennemsnitsalderen for førstegangsfødende i dagens DK er cirka 33 år 
Derfor vil de nu til at gøre det mere attraktivt for unge par at stifte familie, men hvad med uddannelse osv? Disse to ting modstrider jo hinanden!
Selv er jeg blot 17½, men har planer om at få børn inden for de næste par år hvis manden altså er med på den 
Hvad ville I mene om at par på 17, 18, 19, 20 år begynder at blive en stor procentdel af dem der går til jordemoderbesøg og ligger på fødestuerne på de danske sygehuse? Og at det var en mor på 18år der stod sammen med dig i gaderoben når du skulle hente din søn eller datter fra dagplejen eller vuggestuen?
Hvad mener I om dette? Skal unge par til at stifte familie noget tidligere, eller er der noget andet man kan ændre på? 
Interessant 'debat'

Jeg fik mit første barn, 4 mdr før min 19 års fødselsdag! Og på det tidspunkt, syntes jeg ikke at det var unge mødre, der prægede bybilledet

Men det er det i hvert fald blevet, i løbet af årene

(bor dog ikke i en særlig stor by

)
Jeg er på vej mod de 25 nu, og min ældste dreng er snart 6 år, og skal i skole..
Jeg er under uddannelse og det samme er min mand

vi har i øvrigt 3 børn nu

Jeg er enig i at det nok skal gøres mere attraktivt for de unge, at ville stifte familie.. Men i dag er det vist mest attraktivt at få en (lang) uddannelse, et godt job og måske rejse, før der bliver tænkt på børn!
Gad vide hvad der skal til?
Vi har i hvert fald ikke tænkt os at lade fordomme om unge forældre, forhindre os i at få børn først, og så uddannelse bagefter!

Og jeg(vi) vil i hvert fald heller ikke lade os sætte i bås, pga vores alder!