Drikkelse i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Valle81

Hej,

Jeg ville tage til lægen og få en lægeerklæringen, og så må det bare accepterere at sådan er det:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

LinLin

Mor til Frederic og Freya skriver:

Vi havde samme problem med vores dreng...

Han har i forvejen aff problemer og spurgte da vi var til samtale dernede om han måtte få andet med - ja da, de vil sagtens kunne rumme ham og hans behov..

Øh nej... De kunne finde på at tømme hans drikke dunk og stille den væk, for han må ikke have saft med... Det tiltrækker bi'erne, men det er ok at de andre har kage - petit danone osv med.. Spurgte om han måtte have klar saft med/ de der vandflasker med tilsat smags stof. Det måtte han gerne, for så kunne de andre børn jo heller ikke se han havde saft med...

Til sidst sagde de helt stop... Spurgte hvad vi så skulle gøre og om de ville have at hans børnelæge skulle ringe til dem? Jamen han må ikke få saft med. Hvad må han så få med? For det tynde økologiske skummetmælk drikker han slet ikke, da han dertil har brug for sødmælk pga hans str. Om han så måtte have eget mælk med? Nej, han måtte drikke det de fik tilbudt og ville han ikke det - så måtte han jo tørste... Om det var okay at han skulle gå en hel dag uden væske? tja, det er jo hans problem...

Vi valgte af mange andre grunde oveni at flytte børnehave...

Ej hvor vildt ha n ikke engang måtte få sin egen mælk med

Anmeld

23. juni 2013

LinLin

Valle81 skriver:

Hej,

Jeg ville tage til lægen og få en lægeerklæringen, og så må det bare accepterere at sådan er det:-)

Lægeerklæring på hvad? At barnet kun kan lide saftevand/juice?

Jeg må indrømme jeg slet ikke kan forstå at et barn på 3 1/2 år får lov kun at drikke sådan noget. Mælk kan jeg forstå for det smager af "noget" men vand smager jo af absolut ingenting! I mine øjne må det være stædighed/vane....

Anmeld

23. juni 2013

Valle81

LinLin skriver:

Lægeerklæring på hvad? At barnet kun kan lide saftevand/juice?

Jeg må indrømme jeg slet ikke kan forstå at et barn på 3 1/2 år får lov kun at drikke sådan noget. Mælk kan jeg forstå for det smager af "noget" men vand smager jo af absolut ingenting! I mine øjne må det være stædighed/vane....

:-) det må de jo finde ud af, nu når lægen har været inde over.

Den anden diskussion vil jeg ikke gå ind i:-)

Anmeld

23. juni 2013

Mumto3

Jeg synes det er lyder som et rigtig dårligt råd jeres læge gav jer, da jeres søn var lille. Hvis lægen vitterlig har sagt at jeres søn skulle have saftevand hvis det var det eneste han ville drikke. Det kan man gøre hvis børnene er syge og de skal lokkes ekstra meget til at drikke, men at en læge anbefaler at man til hverdag kun giver saftevand forstår jeg ikke. -og nu står I så med et nyt problem, nemlig et barn der kun vil drikke saft, for det har han jo altid fået. Pyha, jeg synes den er svær. For jeg synes det er helt uacceptabelt at et barn ikke får væske nok, men jeg synes også det lyder vildt at barnet kan være helt dårlig af væskemangel og stadig nægte at drikke vand. Jeg er ikke i tvivl om at det er sådan! - men tænk at være så tørstig og så stadig holde fast i at man ikke vil drikke vand.

Jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre. Jeg tror ikke på at tvang virker, og vand skal heller ikke forbindes med tvang, men jeg ville nok sætte nogle meget klare regler op. At sådan er det bare, og det bliver der ikke lavet om på. Men det lyder jo også som om at børnehaven er meget klar i deres regelsæt. Hvad har I sagt til jeres barn? Ved han godt at I prøver at 'lokke' børnehaven til at give ham saft? Så han kæmper en fælles sag med jer som forældre mod børnehaven? Eller har I givet udtryk for at I bakke børnehaven op, og også mener at man skal drikke vand (men her tænker jeg: hmm...mener I det? I må jo synes det er ok, at han ikke drikker vand, ellers var det jo ikke kommet dertil).

Først og fremmest må I gør op med jer selv, hvad I mener (og ikke alle mulige andre!) om hvad børn skal drikke og hvad der er i orden man siger nej til, og så må I tage jeres forholdsregler derefter.

Jeg har nogle benhårde principper (på nogle andre punkter) og jeg er gået efter en børnehave der ville acceptere mine principper. Man kan ikke få det hele og der er andre punkter hvor jeg har måtte give køb på nogle ting, hvor vores børnehave ikke lever op til vores forventninger til en børnehave, men tilgengæld har jeg fået 'mine principper' igennem i forhold til vores eget barn. Jeg tænker lidt at I må gøre det samme. Enten må I finde en børnehave der acceptere at jeres barn kun drikker saft, eller også må I indordne jer efter den børnehave I har nu. Valget er jeres.

Jeg håber I finder en løsning I har det godt med!!!

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Vi havde samme problem med vores dreng...

Han har i forvejen aff problemer og spurgte da vi var til samtale dernede om han måtte få andet med - ja da, de vil sagtens kunne rumme ham og hans behov..

Øh nej... De kunne finde på at tømme hans drikke dunk og stille den væk, for han må ikke have saft med... Det tiltrækker bi'erne, men det er ok at de andre har kage - petit danone osv med.. Spurgte om han måtte have klar saft med/ de der vandflasker med tilsat smags stof. Det måtte han gerne, for så kunne de andre børn jo heller ikke se han havde saft med...

Til sidst sagde de helt stop... Spurgte hvad vi så skulle gøre og om de ville have at hans børnelæge skulle ringe til dem? Jamen han må ikke få saft med. Hvad må han så få med? For det tynde økologiske skummetmælk drikker han slet ikke, da han dertil har brug for sødmælk pga hans str. Om han så måtte have eget mælk med? Nej, han måtte drikke det de fik tilbudt og ville han ikke det - så måtte han jo tørste... Om det var okay at han skulle gå en hel dag uden væske? tja, det er jo hans problem...

Vi valgte af mange andre grunde oveni at flytte børnehave...

Jeg er lamslået.  De må ikke ha sagt med, men alt andet knalderværk med sukker de kan spise er helt okay!!!! Sådan er det os i vores børnehave. 

Men de voksne sider fandme lige ved siden af ungerne og drikker rød rynkeby saft

Hvordan gik efter i flyttede børnehave?

Anmeld

23. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

LinLin skriver:

Ej hvor vildt ha n ikke engang måtte få sin egen mælk med

ja ialt en træls bh...

Det gik kun ned af bakke, han var renlig 1 år før start i bh - men pga utryghed - råben/skrigen (pædagogerne) osv. havde han daglige uheld og op til flere gange.. Uden at han turde sige det til de voksne og de voksne gjorde som intet - selvom det er tydeligt at se på hans tøj...

han har fået fast aff pulver hverdag i 4 år, og vi havde brug for at han fik væske hver dag... I forvejen fik han kun det ½ af mad/drikkelse som han burde pga hans spiseproblemer...

Anmeld

23. juni 2013

LinLin

ja ialt en træls bh...

Det gik kun ned af bakke, han var renlig 1 år før start i bh - men pga utryghed - råben/skrigen (pædagogerne) osv. havde han daglige uheld og op til flere gange.. Uden at han turde sige det til de voksne og de voksne gjorde som intet - selvom det er tydeligt at se på hans tøj...

han har fået fast aff pulver hverdag i 4 år, og vi havde brug for at han fik væske hver dag... I forvejen fik han kun det ½ af mad/drikkelse som han burde pga hans spiseproblemer...

Stakkels dreng

Anmeld

23. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Jeg er lamslået.  De må ikke ha sagt med, men alt andet knalderværk med sukker de kan spise er helt okay!!!! Sådan er det os i vores børnehave. 

Men de voksne sider fandme lige ved siden af ungerne og drikker rød rynkeby saft

Hvordan gik efter i flyttede børnehave?

Ja deres 'sund mad' politik var der ikke meget hold i..

Vi har fået en helt anden dreng.. Uheldende stoppede samme dag han startede i den nye osv.

De er meget mere obs'e på det enkelte barn, men også en langt mindre bh og flere pædagoger...

Anmeld

23. juni 2013

effie

Valle81 skriver:

Hej,

på at barnet er kræsent og derfor skal fyldes med sukkervand mens det er i bh?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.