Anonym skriver:
God middag alle kvinder
Jeg har et lille spørgsmål, min datter er startet i børnehave for to måneder siden.Alle børn får vand til middagsmaden og mælk til eftermiddagsmaden. Og ellers bare vand hele dagen
Vi har nu bemærket at når vi henter vores datter, så ryster hun, er træt, ked. Hun fortæller med det samme vi henter hende at hun er på tørstig. Og har så fundet ud af nu, at hun intet drikker på de 8 timer hun er i børnehaven, fordi hun ikke kan lide vand eller mælk. Hvad kan jeg Gøre i denne situation? Har snakket med børnehaven, og de er ligeglade, børnene må ikke få frugt saft, eller juice, mens de er i der.
Er det okay min datter går i 8 timer og er mega tørstig og er ved at kollapse på grund af tørst? Hvad kan jeg Gøre?
Nogle med børn i børnehave, hvor de hellere ikke kan lide vand ?
Vi havde samme problem med vores dreng...
Han har i forvejen aff problemer og spurgte da vi var til samtale dernede om han måtte få andet med - ja da, de vil sagtens kunne rumme ham og hans behov..
Øh nej... De kunne finde på at tømme hans drikke dunk og stille den væk, for han må ikke have saft med... Det tiltrækker bi'erne, men det er ok at de andre har kage - petit danone osv med.. Spurgte om han måtte have klar saft med/ de der vandflasker med tilsat smags stof. Det måtte han gerne, for så kunne de andre børn jo heller ikke se han havde saft med...
Til sidst sagde de helt stop... Spurgte hvad vi så skulle gøre og om de ville have at hans børnelæge skulle ringe til dem? Jamen han må ikke få saft med. Hvad må han så få med? For det tynde økologiske skummetmælk drikker han slet ikke, da han dertil har brug for sødmælk pga hans str. Om han så måtte have eget mælk med? Nej, han måtte drikke det de fik tilbudt og ville han ikke det - så måtte han jo tørste... Om det var okay at han skulle gå en hel dag uden væske? tja, det er jo hans problem...
Vi valgte af mange andre grunde oveni at flytte børnehave...