Drikkelse i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

kan du ik prøve at putte et par dråber frugtfarve eller sådan i vandet så hun tror at det er saftevand og så den vej igennem snyde hende og så langsomt putte mindre farve i?

Det må jeg prøve. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

MorTil4<3

her hos os er det også kun vand og mælk de får

men jeg tænker lidt , hos jeres børnehave har hun ikke sit eget sted til tøj og sko og så videre??

for så kunne i jo give hende en børnehave taske med med en drikkedunk, og så sige til hende at hvis hun er meget tørstig må hun gå i tasken og tage en tår og sætte den ned igen

der kan i jo hælde noget tyndt saft i hvis det er. for jeg vil også mene at det ikke går at de servere kun til hende når de andre ik må få, mennnn hvis det er det der skal til så må det jo være sådan

jeg ville i hvert fald have det extremt dårligt hvis jeg vidste mit barn kunne kolapse af væskemangel når det er så varmt som vi har haft det

det kan jo give skader på de små kroppe

Anmeld

23. juni 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Det må jeg prøve. Tak for svar

Det var så lidt

er virkelig glad for min søn han kun har fået hjemmelavet smoothie, vand og mælk det er netop af de grunde min søn slet ik får den slags også selvom nogle folk og familie ser skævt til det men på det punkt er jeg lidt "hård" især med slik og sukkerting

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

her hos os er det også kun vand og mælk de får

men jeg tænker lidt , hos jeres børnehave har hun ikke sit eget sted til tøj og sko og så videre??

for så kunne i jo give hende en børnehave taske med med en drikkedunk, og så sige til hende at hvis hun er meget tørstig må hun gå i tasken og tage en tår og sætte den ned igen

der kan i jo hælde noget tyndt saft i hvis det er. for jeg vil også mene at det ikke går at de servere kun til hende når de andre ik må få, mennnn hvis det er det der skal til så må det jo være sådan

jeg ville i hvert fald have det extremt dårligt hvis jeg vidste mit barn kunne kolapse af væskemangel når det er så varmt som vi har haft det

det kan jo give skader på de små kroppe

Det var en rigtig god ide, men de må ikke ha drikkedunke eller andet med. Men syntes det er en smule forkert, når faktisk alle børn har yoghurt, rosiner, finstænger, og kage med i deres madpakker. 

Anmeld

23. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Kan sugerør ikke gøre det lidt mere spændende?

Det bruger vi når vi vil have vores søn til at drikke mælke syre bakterier, det smager lidt af vanilje, men det meget grynet! Så han er ikke altid glad for det, så propper vi et suge rør i og så ryger det hele ned :-)

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Det var så lidt

er virkelig glad for min søn han kun har fået hjemmelavet smoothie, vand og mælk det er netop af de grunde min søn slet ik får den slags også selvom nogle folk og familie ser skævt til det men på det punkt er jeg lidt "hård" især med slik og sukkerting

Helt enigvores datter får ikke slik kage osv. Men da hun var ganske lille og vi var ude lægen, fik jeg af vide hvor skulle have saft, får at få energi og få væske igen. Hvilket jo resulterede i at nu drikker hun faktisk kun det, dog er det ikke købe saft mere. Men det er friskpresset frugt blandet med vand. Det er faktisk ganske lidt med sukker hun får i hverdagen.

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

Kan sugerør ikke gøre det lidt mere spændende?

Det bruger vi når vi vil have vores søn til at drikke mælke syre bakterier, det smager lidt af vanilje, men det meget grynet! Så han er ikke altid glad for det, så propper vi et suge rør i og så ryger det hele ned :-)

Det må jeg lige prøve

Anmeld

23. juni 2013

lycly

Hvad med afkølet te? Der er ikke sukker i

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Hvad med afkølet te? Der er ikke sukker i

Det må jeg os lige prøve tak for rådet

Anmeld

23. juni 2013

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

God middag alle kvinder

Jeg har et lille spørgsmål, min datter er startet i børnehave for to måneder siden.Alle børn får vand til middagsmaden og mælk til eftermiddagsmaden. Og ellers bare vand hele dagen

Vi har nu bemærket at når vi henter vores datter, så  ryster hun, er træt, ked. Hun fortæller med det samme vi henter hende at hun er på tørstig. Og har så fundet ud af nu, at hun intet drikker på de  8 timer hun er i børnehaven, fordi hun ikke kan lide vand eller mælk. Hvad kan jeg Gøre i denne situation? Har snakket med børnehaven, og de er ligeglade, børnene må ikke få frugt saft, eller juice, mens de er i der. 

Er det okay min datter går i 8 timer og er mega tørstig og er ved at kollapse på grund af tørst? Hvad kan jeg Gøre?

Nogle med børn i børnehave, hvor de hellere ikke kan lide vand ?

Vi havde samme problem med vores dreng...

Han har i forvejen aff problemer og spurgte da vi var til samtale dernede om han måtte få andet med - ja da, de vil sagtens kunne rumme ham og hans behov..

Øh nej... De kunne finde på at tømme hans drikke dunk og stille den væk, for han må ikke have saft med... Det tiltrækker bi'erne, men det er ok at de andre har kage - petit danone osv med.. Spurgte om han måtte have klar saft med/ de der vandflasker med tilsat smags stof. Det måtte han gerne, for så kunne de andre børn jo heller ikke se han havde saft med...

Til sidst sagde de helt stop... Spurgte hvad vi så skulle gøre og om de ville have at hans børnelæge skulle ringe til dem? Jamen han må ikke få saft med. Hvad må han så få med? For det tynde økologiske skummetmælk drikker han slet ikke, da han dertil har brug for sødmælk pga hans str. Om han så måtte have eget mælk med? Nej, han måtte drikke det de fik tilbudt og ville han ikke det - så måtte han jo tørste... Om det var okay at han skulle gå en hel dag uden væske? tja, det er jo hans problem...

Vi valgte af mange andre grunde oveni at flytte børnehave...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.