Drikkelse i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
30 svar
27 synes godt om
23. juni 2013

Anonym trådstarter

God middag alle kvinder

Jeg har et lille spørgsmål, min datter er startet i børnehave for to måneder siden.Alle børn får vand til middagsmaden og mælk til eftermiddagsmaden. Og ellers bare vand hele dagen

Vi har nu bemærket at når vi henter vores datter, så  ryster hun, er træt, ked. Hun fortæller med det samme vi henter hende at hun er på tørstig. Og har så fundet ud af nu, at hun intet drikker på de  8 timer hun er i børnehaven, fordi hun ikke kan lide vand eller mælk. Hvad kan jeg Gøre i denne situation? Har snakket med børnehaven, og de er ligeglade, børnene må ikke få frugt saft, eller juice, mens de er i der. 

Er det okay min datter går i 8 timer og er mega tørstig og er ved at kollapse på grund af tørst? Hvad kan jeg Gøre?

Nogle med børn i børnehave, hvor de hellere ikke kan lide vand ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg tror desværre ikke at du kan forlange, at børnehaven servere andet end vand og mælk til dit barn.

De har jo en sukker og kostpolitik, som gør at de ikke må/vil servere sukkerholdige drikke..

Så I bliver nok nødt til at øve Jer på det med vandet :-)

Anmeld

23. juni 2013

mor88

Anonym skriver:

God middag alle kvinder

Jeg har et lille spørgsmål, min datter er startet i børnehave for to måneder siden.Alle børn får vand til middagsmaden og mælk til formiddagsmaden. Og ellers bare vand hele dagen

Vi har nu bemærket at når vi henter vores datter, så  ryster hun, er træt, ked. Hun fortæller med det samme vi henter hende at hun er på tørstig. Og har så fundet ud af nu, at hun intet drikker på de  8 timer hun er i børnehaven, fordi hun ikke kan lide vand eller mælk. Hvad kan jeg Gøre i denne situation? Har snakket med børnehaven, og de er ligeglade, børnene må ikke få frugt saft, eller juice, mens de er i der. 

Er det okay min datter går i 8 timer og er mega tørstig og er ved at kollapse på grund af tørst? Hvad kan jeg Gøre?

jeg har aldrig hørt om et barn, som hverken kunne lide mælk eller vand, er det ikke muligt at vænne hende til at drikke det?

men NEJ, det er IKKE i orden at hun ikke får noget at drikke. Det kan godt være at de har deres regler for, hvordan det hele skal fungere, men de har men børn at gøre, så de må finde ud af en løsning! Måske i kan få fat i noget gennemsigtigt saftevand? Så de andre børn ikke fatter mistanke.

i min datters BH får de valget imellem mælk eller vand, men jeg er overbevist om, at hvis min datter ikke kunne lide nogle af delene, havde vi i fællesskab fundet en løsning på det.

Hvis jeg vidste, at min datter ikke fik en dråbe at drikke i 8 timer i BH, ville jeg slet ikke sende hende afsted. Der er jo en stor fare for dehydrering? Særligt nu det er sommer! Jeg forstår ikke at pædagogerne har samvittighed til det.

jeg ville nok skifte BH, hvis de ikke er samarbejdsvillige. Det er i sidste ende barnets helbred det går ud over.

held og lykke med det hele 

Anmeld

23. juni 2013

L&V

Anonym skriver:

God middag alle kvinder

Jeg har et lille spørgsmål, min datter er startet i børnehave for to måneder siden.Alle børn får vand til middagsmaden og mælk til eftermiddagsmaden. Og ellers bare vand hele dagen

Jeg tænker det er jer der har en opgave der i og lære hende at drikke vand og mælk.. Put isterninger i eller what ever..

Jeg er klart af den holdning at børn i den alder ikke ska drikke saft eller juice hverdag og hvis de ikke er vand til det så er der ikke et behov..

Og i forhold til bhv så er det hvis langt de færeste steder der tillader sukker drikke..

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg tror desværre ikke at du kan forlange, at børnehaven servere andet end vand og mælk til dit barn.

De har jo en sukker og kostpolitik, som gør at de ikke må/vil servere sukkerholdige drikke..

Så I bliver nok nødt til at øve Jer på det med vandet :-)

Vi har øvet siden hun var helt lille og har snakket med lægen, han sagde dengang at hun skulle bare have saft, for hun manglede væske. Nu er hun tre et halvt år. Jeg spurgte børnehaven om vi selv måtte medbringe saft, men det måtte vi ikke. Selvom de godt må ha kage, yoghurt, rosiner med. I min verden er det jo fyldt ligeså meget op med sukker som saftevand

Anmeld

23. juni 2013

Laulund87

Her får de KUN vand i børnehaven. Jeg synes det er helt i orden og så må du sige til din datter at det kun er det hun kan få i bh. Juice, saft osv er jo mega usundt. Giver du hende kun det hjemme?

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

jeg har aldrig hørt om et barn, som hverken kunne lide mælk eller vand, er det ikke muligt at vænne hende til at drikke det?

men NEJ, det er IKKE i orden at hun ikke får noget at drikke. Det kan godt være at de har deres regler for, hvordan det hele skal fungere, men de har men børn at gøre, så de må finde ud af en løsning! Måske i kan få fat i noget gennemsigtigt saftevand? Så de andre børn ikke fatter mistanke.

i min datters BH får de valget imellem mælk eller vand, men jeg er overbevist om, at hvis min datter ikke kunne lide nogle af delene, havde vi i fællesskab fundet en løsning på det.

Hvis jeg vidste, at min datter ikke fik en dråbe at drikke i 8 timer i BH, ville jeg slet ikke sende hende afsted. Der er jo en stor fare for dehydrering? Særligt nu det er sommer! Jeg forstår ikke at pædagogerne har samvittighed til det.

jeg ville nok skifte BH, hvis de ikke er samarbejdsvillige. Det er i sidste ende barnets helbred det går ud over.

held og lykke med det hele 

Tak for dit svar vi øver som en gal herhjemme med vandet.

Anmeld

23. juni 2013

LinLin

Hvad drikker hun så?

I min og mine drenges institutioner får de ikke andet, og jeg synes bestemt heller ikke der skal serveres andet... Men har da heller aldrig før hørt om et barn der ikke kunne lide nogen af delen

Anmeld

23. juni 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Tak for dit svar vi øver som en gal herhjemme med vandet.

kan du ik prøve at putte et par dråber frugtfarve eller sådan i vandet så hun tror at det er saftevand og så den vej igennem snyde hende og så langsomt putte mindre farve i?

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Her får de KUN vand i børnehaven. Jeg synes det er helt i orden og så må du sige til din datter at det kun er det hun kan få i bh. Juice, saft osv er jo mega usundt. Giver du hende kun det hjemme?

Herhjemme får hun frisk presset frugtsaft med vand blandet i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.