NU er det vist på tide, at jeg kommer med en update; der er jo sket såå meget de sidste 1,5 måned, så jeg er helt spændt på, om jeg overhovedet kan huske det hele.. 
Hjalte er nu 15 uger, vejer 5560 gram og er 64 (!!!) cm lang, så der er ENDELIG kommet styr på vægten, og han har sprunget sin kurve; nu ligger han ikke længere under nederste kvartil, men mellem de to nederste. YAY!
Rytmen med at sove meget og længe fortsætter, han spiser ca. hver 3. time i dagtimerne, og fra kl. ca. 18-05 vågner han 1-2 gange for at spise, så mor og far får sovet en del 
Hjalte er så småt begyndt at rulle fra mave til ryg; han rullede første gang d. 31/5, og igår rullede han så igen hele 3 gange. Mor er stolt! 
Derudover fik vi d. 18/6 hans første grin - åha, mor smeltede, og jeg er allerede totalt afhængig; omend det kun var den ene gang, og grinet var fars fortjeneste. Men det er ok, at han fik grinet, da han endnu ikke har set et rul live.. 
Som de fleste nok ved, er det desværre ikke lykkedes mig at amme Hjalte, og jeg har derfor siden han var 2 mdr. malket ud og givet ham fuld ernæring på flaske (8-10 udmalkninger pr. døgn). Jeg har siden dag 1 malket ud 1-3 gange i døgnet for at holde produktionen oppe, men da han fortsat ikke tog nok på, blev ovenstående løsningen. Dette krævede et par døgn med udmalkninger hver 2. time, også om natten! 
For ca. 14 dage siden var jeg ved at kaste op over de mange og konstante udmalkninger: jeg følte mig bundet til hjemmet og havde ingen overskud til at nyde min søn. Derfor besluttede vi i samarbejde med SP, at jeg langsomt skulle trappe Hjalte over på MME; en MEGET svær beslutning (som har krævet rigtig mange overvejelser og tårer), når nu mælken ER der, det er bare den enorme mængde arbejde, der har taget pusten fra mig. Men med støtte fra A, familie, SP og gode veninder herinde fra (
), blev beslutningen truffet, og jeg malker nu "kun" ud 5 gange i døgnet; sikke en frihed, at jeg kan være hjemmefra i 6-8 timer uden dårlig samvittighed!
Hjalte får nu 1/3 af sin ernæring gennem MME, men har ikke turdet trappe op til mere, da hans mave desværre ikke helt kan klare omvæltningen. Han får ikke desideret ondt i maven, men han er helt klart ikke tilpas, og han har kun afføring 1-2 gange om ugen. Derfor er vi igår begyndt med et lille tilskud af movicol for at hjælpe hans lille mave lidt på vej.
SP siger, at hans mave bliver stærkere dag for dag, men at vi nok ikke kunne forvente helt at undgå movicol ved overgang fra MM til MME og igen fra MME til fast kost, da hans tarmsystem nok er lidt bagefter grundet hans tidlige fødsel.
Ud over ovenstående, så har vi d. 26/5 haft dåb. Vi havde en rigtig dejlig dag med solskin, glade gæster, dejlig mad og gode gaver. Moren nåede næsten ikke at nyde dagen og Hjalte sov 90% af tiden, men A havde vist en skøn dag.. 
Det var lige en lille update herfra, og jeg har sikkert hverken husket det hele eller det halve, men skidt pyt, det korte af det lange er, at vi har en dejlig dreng, der trives og udvilker sig, og vi nyder og elsker ham højere hver eneste dag. 

OOOOOG, hvis I er nået helt herned, så er der lige lidt billeder (: