pizza dej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. juni 2013

Kay

nogle der har en virkelig god opskift på pizza dej??? vi skal prøve vores nye pizza sten til weberen her i aften så skal til at lave dejen nu  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

CroQuis

Kay skriver:

nogle der har en virkelig god opskift på pizza dej??? vi skal prøve vores nye pizza sten til weberen her i aften så skal til at lave dejen nu  

Hvis I godt kan lide en god, tyk og luftig pizzadej, a´la deep pan, så prøv denne 

Vi laver denne dej til vores pizzasten til ovnen (mener den er 37 cm i diameter)

3.5 dl mælk

35 g gær

1 tsk salt

1 pakke marizena pizzamel (270 g)

Ca. 200 g mel (evt gerne fordelt: 100 g durummel og 100 g hvid hvedemel hvis haves i huset)

Lun mælken til 37 grader og opløs gæren heri.

Tilsæt salt og lidt mel af gangen - start med marizenas, så du er sikker på at bruge hele pakken. Tilsæt det andet mel lidt efter lidt, til dejen er blød og lind - ikke tør

Dejen hæver i ½-1 time.

Dejen slås ned og rulles ud så det passer til stenen. Forhøj kanterne så fyldet ikke falder af

Vi plejer at lave tomatsovs selv, og komme ost på bunden, og dernæst det fyld der ønskes. Den sidste ost, kommes først på 10 min inden pizzaen er færdig, så den ikke bliver brun.

Når ovnen tændes, sættes pizzastenen ind med det samme, så den kan nå at blive varm.

Bagetid: ca 40 min i 200 grader varmluftovn.

Anmeld

21. juni 2013

Ditte-3

den beste jeg har prøvet ind til nu er

5 dl varmt vand

1 pak gær

en teske sukker

en teske salt

5 spiseske olie

og ellers mel efter behov

Anmeld

21. juni 2013

Kay

CroQuis skriver:

Hvis I godt kan lide en god, tyk og luftig pizzadej, a´la deep pan, så prøv denne 

Vi laver denne dej til vores pizzasten til ovnen (mener den er 37 cm i diameter)

3.5 dl mælk

35 g gær

1 tsk salt

1 pakke marizena pizzamel (270 g)

Ca. 200 g mel (evt gerne fordelt: 100 g durummel og 100 g hvid hvedemel hvis haves i huset)

Lun mælken til 37 grader og opløs gæren heri.

Tilsæt salt og lidt mel af gangen - start med marizenas, så du er sikker på at bruge hele pakken. Tilsæt det andet mel lidt efter lidt, til dejen er blød og lind - ikke tør

Dejen hæver i ½-1 time.

Dejen slås ned og rulles ud så det passer til stenen. Forhøj kanterne så fyldet ikke falder af

Vi plejer at lave tomatsovs selv, og komme ost på bunden, og dernæst det fyld der ønskes. Den sidste ost, kommes først på 10 min inden pizzaen er færdig, så den ikke bliver brun.

Når ovnen tændes, sættes pizzastenen ind med det samme, så den kan nå at blive varm.

Bagetid: ca 40 min i 200 grader varmluftovn.

det bliver en anden dag... manden vil gerne havde sprød italiensk agtig bund  

Anmeld

21. juni 2013

Kay

Ditte-3 skriver:

den beste jeg har prøvet ind til nu er

5 dl varmt vand

1 pak gær

en teske sukker

en teske salt

5 spiseske olie

og ellers mel efter behov

hvor mange kommer der ud af det?? mere hvor meget dej jeg skal lave  

Anmeld

21. juni 2013

Ditte-3

Kay skriver:

hvor mange kommer der ud af det?? mere hvor meget dej jeg skal lave  

der er i en posjon til en hel bradepande pizza + en halv mere kommer også and på hvor tyk din bund skal være den høver godt i ovnen. det er den beste bund jeg har lavet og har prøvet en del.

Anmeld

21. juni 2013

serinasmor

Kay skriver:

Den bedste pizzadej :

1½ dl lunkent vand
12½ gr gær
4dl mel
½ tsk salt
1 spsk olivenolie
½ tsk sukker

Rør gæren ud i vandet og tilsæt olie.
Bland salt mel og sukker og rør ca 3/4 af melblandingen ud i gærblandingen. Spred resten af melet ud på en ren overflade.
Tag dejen ud ad skålen og ælt den grundigt sammen med resten af melet til du har en fin glat pizzadej.
Læg dejen i en skål smurt med olivenolie. Dæk den med et ren viskestykke og lad den stå til den er hævet til dobbelt størrelse (ca. en time)
form dejen til pizza. Læg fyld på.
Pensel kanterne med olivenolie.
Bag i ca 15 min ved 220 grader eller til kanterne er gyldenbrune.

Denne dej er nem at arbejde med. Den kan gøres ultratynd. Den må ikke rulles men skal "strækkes" til pizzafacon. Den bliver dejligt italiensk sprød.

Dog kan den ikke tåle at du overlæsser den med fyld på dansk pizzariamanér.

Vi plejer at lave dobbeltportion til os. Vi er 3 (2 voksne og Serina) men vi spiser nok oftest som "standard 4 personers opskrift". Når man ikke overlæsser pizzaen med fyld, skal der nok også være lidt ekstra pizza for blive mæt

Jeg har i øvrigt ikke prøvet med pizzasten, men det kan den vel kun blive bedre af

Anmeld

21. juni 2013

Tulipan

Jeg bruger den her der let kan lave super tynde pizzaer

6 vand

1 pk gær

4 spsk olie

3 tsk salt 

mel evt med lidt grovere mel som 1/2 - 1/3

opløs gær i vandet, hæl olie og salt i og ælt til en blød lidt klistret dej. Det må gerne æltes meget men hold lidt igen med melet

lad den hæve ca en time

hæl mel på bordet og du ka rulle den ultra tyndt ud nu pas på den ikke går i stykker for den blir ikke nær så tynd hvis du må samle den igen og rulle den ud på ny

det gir 3 bradepander eller 4 pizzasten, med lidt dej til overs hvis du laver den super tynd 

Anmeld

21. juni 2013

Victoria2013

Jeg plejer at lave en helt simpel pizzadej;

3 dl vand
25 g gær
1-2 spsk olivenolie
1 tsk salt
hvedemel til dejen er fast og elastisk

Gær røres ud i vand og der tilsættes olivenolie og salt. Ælt mel i til dejen er tilpas fast og elastisk (tryk let med en finger, hvis dejen hæver lidt ud igen hurtigt, er den fin). Sæt dejen til hævning ½-1 time et lunt sted. Ælt den igennem, rul den ud til bradepandestørrelse, kom fyld på og så i ovnen i 15-20 minutter ved 200 grader til osten er let gylden

Sådan en pizza kan række til 2 dage til mig og min kæreste

Anmeld

21. juni 2013

Kay

nøj vi skal lave pizza mange gange for at prøve alle jeres opskrifter  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.