Maria-s skriver:
Hvis min egen økonomi var til det, så ville jeg klart låne min egen søskende de penge og så aftale en afdragsordning der er realistisk, så det ikke skaber splid mellem jer. For mig lyder det til 1000 er for meget, så evt 700 om måneden i stedet. Men det er jo selvf kun hvis din egen økonomi kan klare det. Men ja hvis man kan så hjælper man efter min mening familie 
Helt enig 
1000 kr er måske lige rigeligt for ham at afdrage, hvis det så betyder at han ikke får råd til mad, så måske et lidt lavere beløb..
Nu vil jeg så også tilføje, at flere der kommenter her, oplever en scooter som tant og fjas 
Det må jeg sige at jeg er uforstående overfor? Det er vel fornuftigt af ham, at købe en scooter, når det på sigt er billigere end det offentlige? Det sikrer jo også ham selv en bedre økonomi senere hen. Medmindre at han selvfølgelig ikke har behov for den, til at komme frem og tilbage i skole/job, i hverdagen??
For mig var det helt noget andet, hvis han fx havde brugt pengene på druk, gambling eller dyrt mærkevaretøj.
Havde jeg luft i økonomien til det, ville jeg klart låne min bror dem (men selvfølgelig lave et stykke papir hvor der står noget med afdrag osv.) Jeg vil gerne have sådan noget på skrift - også når jeg selv har lånt penge af mine forældre 
Anmeld