Kan et barn godt gå i dagpleje en uge og vs den anden uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Havde faktisk ikke lige overvejet det der med at han vel skal have mit samtykke - du siger noget.. Jeg er jo som bopælsforældre den der kan bestemme hvilken daginstitution hun skal gå i.
Mht 7/7 ordningen så er det i følge mig slet heller ikke den rigtige løsning, desværre var jeg tvunget til at gå med til det fordi han truede mig med at tage min datter fra mig og alt muligt og fordi jeg ikke havde noget sted at bo dengang så havde jeg ikke selvtilliden og styrken til at kæmpe imod. Så jeg skrev under på en aftale vi selv lavede uden om sfv. Den største fejltagelse jeg nogensinde har begået men følte ikke jeg havde andet valg på det tidspunkt.

så synes jeg du skal gå i sfv og få den lavet om. Du kan sagtens fortælle at du følte dig truet og presset til den ordning men at din datter ikke trives med det. At det lige nu er for meget men at du naturligvis er åben for den mulighed igen når hun er større og mere omstillingsparat.

SFV (alt efter hvilken for der ER bare forskel) giver som regl kun 7/7 hvis BEGGE forældre er enige.

Der kan i også få fastsat feriesamvær..for med den tankegang din ex har så vil han vel også have 2 ugers ferie i træk eller måske 3??

synes du skal snakke med DP om hun kan mærke en forskel om din datter er anderledes når hun er hos sin far...bla. det med forstoppelsen hvis hun selv bemærker det altså. Snak med hende om hun vil være parat til at give en udtalelse hvis SFV beder hende om det.

vil hun gerne det, kan du jo sige til SFv at de kan indhente en udtalelse..for de skal selv bede om den, førend den får vægt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

så synes jeg du skal gå i sfv og få den lavet om. Du kan sagtens fortælle at du følte dig truet og presset til den ordning men at din datter ikke trives med det. At det lige nu er for meget men at du naturligvis er åben for den mulighed igen når hun er større og mere omstillingsparat.

SFV (alt efter hvilken for der ER bare forskel) giver som regl kun 7/7 hvis BEGGE forældre er enige.

Der kan i også få fastsat feriesamvær..for med den tankegang din ex har så vil han vel også have 2 ugers ferie i træk eller måske 3??

synes du skal snakke med DP om hun kan mærke en forskel om din datter er anderledes når hun er hos sin far...bla. det med forstoppelsen hvis hun selv bemærker det altså. Snak med hende om hun vil være parat til at give en udtalelse hvis SFV beder hende om det.

vil hun gerne det, kan du jo sige til SFv at de kan indhente en udtalelse..for de skal selv bede om den, førend den får vægt.

Jeg må kontakte sfv og håbe på de går med til at ændre ordningen. Umiddelbart lyder det som om at chancerne er gode. Mht ferie ville han helst have 3 uger, men vi blev enige om 2 (for længe siden, før jeg vidste alt om det her der foregår nu).

Jamen alt hvad jeg ved, det ved jeg fra Dp det er hende der fortæller mig alt omkring den hårde mave, og hun ved præcis hvorfor: en dag han hentede hende havde han en kæmpe chokolade cookie med til hende, og ellers får hun altid en bolle (Hvidt brød) når han henter hende - og det samme når han afleverer hende, der har hun også en bolle i hånden selvom hun får morgenmad i dagplejen. Så han giver hende unødvendig mad (unødvendig fordi hun ikke er sulten da hun aldrig beder om mad når jeg henter). Så det er jo klart hun får hård mave med alt det brød hun får.

Anmeld

18. juni 2013

mor2011_

seriøs så tro at det er noget han bare siger, du skal jo skrive under at barnet må være i vs intet sker uden at du giver lov til det

Anmeld

18. juni 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

JJeJegeerffuful

Ja, vi deler forældremyndigheden. Og jeg går normalt ind for at et barn har lige meget ret til begge forældre, men da ikke hvis den ene ikke kan varetage barnets behov.
Men ja, det kunne være jeg skulle ringe og høre statsamtet ad og høre deres mening.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at i bør have ft dæmme rettigheder. Men som uddannet pædagog SKAL jeg fortælle dig, at du har krav på at indberette 'dårlig' forældreskab - og sorry, men hvis han prop fodre hende så hun ingen afførring har, og samtidig får ondt, så er det i den grad ikke i barnets tarv!!!
Og hvilken forskruet tankegang at tro, at det er godt for jeres barn at skiftes mellem DP og VS ??

RING TIL STATSAMTET MED DET SAMME!!!!!!!!!!!

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at i bør have ft dæmme rettigheder. Men som uddannet pædagog SKAL jeg fortælle dig, at du har krav på at indberette 'dårlig' forældreskab - og sorry, men hvis han prop fodre hende så hun ingen afførring har, og samtidig får ondt, så er det i den grad ikke i barnets tarv!!!
Og hvilken forskruet tankegang at tro, at det er godt for jeres barn at skiftes mellem DP og VS ??

RING TIL STATSAMTET MED DET SAMME!!!!!!!!!!!

Åh tak for dit indlæg! Det er rart at blive bekræftet i at der er grund til bekymring og det giver håb om og tro på at jeg kan få medhold i statsamtet. For det er min største frygt at komme derop og de så bare siger at det ikke er grund nok til at lave samværdsordningen om. Tanken skærer i mit hjerte for min lille pige lider jo når hun har så ondt i maven

Anmeld

18. juni 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Åh tak for dit indlæg! Det er rart at blive bekræftet i at der er grund til bekymring og det giver håb om og tro på at jeg kan få medhold i statsamtet. For det er min største frygt at komme derop og de så bare siger at det ikke er grund nok til at lave samværdsordningen om. Tanken skærer i mit hjerte for min lille pige lider jo når hun har så ondt i maven

Hvis du er bekymret så kontakt din læge, hvis du har en god en af slagsen, og snak med ham er sikker på at han køl bekræfte, at voldsom forstoppelse IKKE er i barnets tarv!!

Men hvis amtet ikkr giver dig medhold er de da syge i bøtten!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.