Kan et barn godt gå i dagpleje en uge og vs den anden uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

synes det lyder meget mærkeligt han vil forvirre hende ved at slæbe hende forskellige stedder hen til pasning. det er jo vigtigt de har et tilhørsforhold og er trygge der hvor de er som du siger

Ja lige præcis og det bekymrer mig helt vildt at han kan tage sådan en beslutning på hendes vegne som er helt forkert, hvad tager han så ellers af dårlige beslutninger i dagligdagen. Får helt ondt i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Lilje82

Det var dog noget af det mest tåbelige jeg længe har hørt, det kan da umuligt være sundt for barnet.

når det så er sagt, har jeg svært ved at tro på, at kommunen lader et barn optage to pladser. 

Anmeld

18. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja lige præcis og det bekymrer mig helt vildt at han kan tage sådan en beslutning på hendes vegne som er helt forkert, hvad tager han så ellers af dårlige beslutninger i dagligdagen. Får helt ondt i maven

det kan jeg godt forstå for på det punkt har han ikke forståelse for børn

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Det var dog noget af det mest tåbelige jeg længe har hørt, det kan da umuligt være sundt for barnet.

når det så er sagt, har jeg svært ved at tro på, at kommunen lader et barn optage to pladser. 

Ja ikke? Jeg kan heller ikke se det for mig, må lige snakke med ham om det og så ringe og høre kommunen om det kan være rigtigt. For hvis den er god nok, så er den da helt gal med Københavns kommune!

Anmeld

18. juni 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Ja ikke? Jeg kan heller ikke se det for mig, må lige snakke med ham om det og så ringe og høre kommunen om det kan være rigtigt. For hvis den er god nok, så er den da helt gal med Københavns kommune!

Ja, det må du nok sige. Det kan da helt umuligt være i barnets tarv 

Anmeld

18. juni 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja og han bor 20 min fra dagplejen så det er ikke fordi afstanden er et problem.
Og ja, tror en ændring af samværdsordningen er den eneste løsning på det med maden, for så er det mig der styrer hvad hun får og IKKE får af mad det meste af tiden. Og det er ikke engang kun mad han propper i hende, han giver hende også laktose, hostesaft i flere uger, altsammen uden at fortælle mig det, jeg hører alt fra Dp mor. Så stoler jo slet ikke på ham :/

ØV hvor trels

Anmeld

18. juni 2013

Bshizzle

Kan han få lov til den ide med Vuggestue.. når du ik er enig?

Kræver vel du er med på ideen.. og sætter dit "stempel" for hva han må og ik må... - samt omvent!

Anyway... så vil det da SLET ikke være sundt for barnet at blive kastet ind i en Vuggestue den ene uge og Dagpleje den anden uge..

Så meget mærkeligt at han selv syntes det er en god ide...

- Stakkels barn.. ...

Hold fast i din ide.. og ta fast i statsamtet og hør hva du kan sige og gøre.

For ja... i mine øre lyder det som om han er ret doven og ikke orker de 20 min for at køre sit barn i Dagpleje men bare vil finde en nem løsning tæt på ham.

Anmeld

18. juni 2013

Moma

Tror du ikke det er en "and", han er kommet med til DP? Normalt kan et barn ikke få en plads begge steder, så optager det jo 2 pladser.

Men kan da godt forstå din tanke mht. Statsamtet, han lyder noget svær at samarbejde med.

Det er da så synd for jeres datter, at han ikke ser hendes behov.

Anmeld

18. juni 2013

Nemesis

for det første burde det slet ikke kunne lade sig gøre pga. pladsnormeringen

for det andet burde det ikke kunne lade sig gøre med mindre du siger ok, når i har fælles forældremyndighed.

for det 3 er det da en helt sindsyg idé.

for det 4 synes jeg personligt en 7/7 ordning til så lille et barn er mere end forvirring nok.

Jeg ville starte med at ringe til den vs det drejer sig om, og forhøre dig ad. Dernæst pladsanvisningen og høre ad.
Ved du ikke hvilken vs det er, så ville jeg da spørge exen som om jeg var oprigtig interesseret a la ej hvor har du fået plads til hende henne..og hvordan gjorde du det osv.

Dernæst ville jeg ringe til SFV og forhøre mig hvilke muligheder der er..især hvis du kan få ovenstående plan på endten skrift eller ved at optage samtalerne.(det må man gerne når man selv deltager i samtalen)

Har i selv lavet jeres ordning udenom SFV?? Er den skrevet ned?? altså er der papir på jeres aftale??

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

for det første burde det slet ikke kunne lade sig gøre pga. pladsnormeringen

for det andet burde det ikke kunne lade sig gøre med mindre du siger ok, når i har fælles forældremyndighed.

for det 3 er det da en helt sindsyg idé.

for det 4 synes jeg personligt en 7/7 ordning til så lille et barn er mere end forvirring nok.

Jeg ville starte med at ringe til den vs det drejer sig om, og forhøre dig ad. Dernæst pladsanvisningen og høre ad.
Ved du ikke hvilken vs det er, så ville jeg da spørge exen som om jeg var oprigtig interesseret a la ej hvor har du fået plads til hende henne..og hvordan gjorde du det osv.

Dernæst ville jeg ringe til SFV og forhøre mig hvilke muligheder der er..især hvis du kan få ovenstående plan på endten skrift eller ved at optage samtalerne.(det må man gerne når man selv deltager i samtalen)

Har i selv lavet jeres ordning udenom SFV?? Er den skrevet ned?? altså er der papir på jeres aftale??

Havde faktisk ikke lige overvejet det der med at han vel skal have mit samtykke - du siger noget.. Jeg er jo som bopælsforældre den der kan bestemme hvilken daginstitution hun skal gå i.
Mht 7/7 ordningen så er det i følge mig slet heller ikke den rigtige løsning, desværre var jeg tvunget til at gå med til det fordi han truede mig med at tage min datter fra mig og alt muligt og fordi jeg ikke havde noget sted at bo dengang så havde jeg ikke selvtilliden og styrken til at kæmpe imod. Så jeg skrev under på en aftale vi selv lavede uden om sfv. Den største fejltagelse jeg nogensinde har begået men følte ikke jeg havde andet valg på det tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.