Kan et barn godt gå i dagpleje en uge og vs den anden uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
25 svar
5 synes godt om
18. juni 2013

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da jeg ikke vil kunne googles men mit brugernavn er (Lu--Ly) uden bindestregerne.
Ja jeg spørger fordi det vist er det min datters far har tænkt sig. Dog uden at han har fortalt mig noget om det, jeg hørte det fra min datters dagpleje mor! Hun sagde at K (min datters far) havde sagt at han har fået lov af kommunen til at hun kan komme i vuggestue nogle dage i den uge han har hende. Jeg så nogenlunde sådan her ud i hovedet:
Hvad fanden er nu det for en ide? Vi deler hende 7/7 og er som forældre vidt forskellige så hun er da forvirret nok i forvejen! Hans begrundelse er at han gerne vil se hvordan hun er sammen med andre børn. For det første er hun sammen med andre børn flere gange om ugen når alle Dp mødrene mødes OG når de er i legestue. For det andet, HAN vil gerne se hvordan hun er blandt andre børn, hvad med hvad der er bedst for hende??

Udover det så stopfodrer han hende. Med det forkerte mad! Hver gang jeg kommer og henter hende efter en uge hos far får jeg at vide af Dp mor at hun har haft hård mave, ingen afføring har haft og dage hvor hun intet har spist. Tirsdag står jeg så med en skrigene unge når hun skal af med den afføring der har hobet sig op.

Er så træt af ham, er jeg helt forkert på den hvis jeg overvejer at gå i statsamtet og få ændret samværdsordningen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Mettefpigen

Har i delt forældremyndighed?... Jeg synes slet ikk det ville være sundt for barnet... Synes også du skulle ringe op til amtet og høre dem ad..

Anmeld

18. juni 2013

Svenne

Anonym skriver:

Skriver som anonym da jeg ikke vil kunne googles men mit brugernavn er (Lu--Ly) uden bindestregerne.
Ja jeg spørger fordi det vist er det min datters far har tænkt sig. Dog uden at han har fortalt mig noget om det, jeg hørte det fra min datters dagpleje mor! Hun sagde at K (min datters far) havde sagt at han har fået lov af kommunen til at hun kan komme i vuggestue nogle dage i den uge han har hende. Jeg så nogenlunde sådan her ud i hovedet:
Hvad fanden er nu det for en ide? Vi deler hende 7/7 og er som forældre vidt forskellige så hun er da forvirret nok i forvejen! Hans begrundelse er at han gerne vil se hvordan hun er sammen med andre børn. For det første er hun sammen med andre børn flere gange om ugen når alle Dp mødrene mødes OG når de er i legestue. For det andet, HAN vil gerne se hvordan hun er blandt andre børn, hvad med hvad der er bedst for hende??

Udover det så stopfodrer han hende. Med det forkerte mad! Hver gang jeg kommer og henter hende efter en uge hos far får jeg at vide af Dp mor at hun har haft hård mave, ingen afføring har haft og dage hvor hun intet har spist. Tirsdag står jeg så med en skrigene unge når hun skal af med den afføring der har hobet sig op.

Er så træt af ham, er jeg helt forkert på den hvis jeg overvejer at gå i statsamtet og få ændret samværdsordningen??

Det synes jeg ikke - det havde jeg hvert fald selv gjort!

Det er da den mest sindssyge ide, jeg længe har hørt. Jeg fatter slet ikke, at kommunen bare siger, at det er ok. Hun kan da ikke gå to forskellige steder! Se lige alle de sociale relationer, hun skal forholde sig til.

Jeg håber, I finder ud af noget!

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Har i delt forældremyndighed?... Jeg synes slet ikk det ville være sundt for barnet... Synes også du skulle ringe op til amtet og høre dem ad..

Ja, vi deler forældremyndigheden. Og jeg går normalt ind for at et barn har lige meget ret til begge forældre, men da ikke hvis den ene ikke kan varetage barnets behov.
Men ja, det kunne være jeg skulle ringe og høre statsamtet ad og høre deres mening.

Anmeld

18. juni 2013

L&V

Anonym skriver:

Det har jeg godt nok svært ved at tro at man ka få lov til..Ka slet ik se hvordan det sku gå op med normering, betaling osv. tror heller ik på en dp og vg ville gå med til det

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det har jeg godt nok svært ved at tro at man ka få lov til..Ka slet ik se hvordan det sku gå op med normering, betaling osv. tror heller ik på en dp og vg ville gå med til det

Nej jeg forstår det heller ikke. Vores dagplejemor er også total imod det og har også prøvet at forklare ham at det går jo ikke. Men han er fuldstændig ligeglad. Men hun siger at det vist er fordi han kender nogen i en vs eller så noget og det måske er derfor han har fået lov.

Anmeld

18. juni 2013

Kløver

Tror jeg ikke man kan,kun hvis han bor i sådan en afstand at barnet skal passes hvert dit sted, tror bestemt det er bedst for din datter at gå det samme sted, måske en ændring af 7/7 kunne være en løsning også i forhold til maden, eller en snak med lægen om problemet

Anmeld

18. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

synes det lyder meget mærkeligt han vil forvirre hende ved at slæbe hende forskellige stedder hen til pasning. det er jo vigtigt de har et tilhørsforhold og er trygge der hvor de er som du siger

Anmeld

18. juni 2013

L&V

Anonym skriver:

Nej jeg forstår det heller ikke. Vores dagplejemor er også total imod det og har også prøvet at forklare ham at det går jo ikke. Men han er fuldstændig ligeglad. Men hun siger at det vist er fordi han kender nogen i en vs eller så noget og det måske er derfor han har fået lov.

Det er bare ik noget de afgøre. det ska gennem pladsanvisningen og bogu så snak med kommunen.. tror virkelig det er en and

Anmeld

18. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tror jeg ikke man kan,kun hvis han bor i sådan en afstand at barnet skal passes hvert dit sted, tror bestemt det er bedst for din datter at gå det samme sted, måske en ændring af 7/7 kunne være en løsning også i forhold til maden, eller en snak med lægen om problemet

Ja og han bor 20 min fra dagplejen så det er ikke fordi afstanden er et problem.
Og ja, tror en ændring af samværdsordningen er den eneste løsning på det med maden, for så er det mig der styrer hvad hun får og IKKE får af mad det meste af tiden. Og det er ikke engang kun mad han propper i hende, han giver hende også laktose, hostesaft i flere uger, altsammen uden at fortælle mig det, jeg hører alt fra Dp mor. Så stoler jo slet ikke på ham :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.