2,5 år med på rejse hvad med klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

IT-nørd

Den lykkelige skriver:

Nej nej den tæller ikke med i de 20 kg.. ikke hos jet time som vi fløj med.. i kastrup tjekker du den ind seperat i den airshell som stor bagage.. Det ligger længst nede i lufthavnen.. tror det var indcheckning nr. 57.. aller længst nede.. I Korfu lufthavn tjekkede jeg den bare ind med den alm. bagage.. 
Vi gav 179 kr for at låne den og man kan gøre det for 159 kr men så skal man selv stå inde for den er rengjort.. Så har du den bare med dig på hotellet.. altså hele den/de uger du er væk og lægger den bare til dem ved bagage bånd 3 i kastrup igen.. 

Fedt! Vi kan nemlig ikke helt finde ud af om vi skal tage den mere comfortable Emmaljunga Scooter med eller den mere handy Chicco Lite Way, som vejer det halve. 

Vi skal med KLM fra Aalborg til Nice. Lejer airshell under alle omstændigheder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

IT-nørd

Tranebaer skriver:

Hej

Hos stort set alle flyselskaber må du have en klapvogn med ud over den tilladte bagage. Den skal dog afleveres i stor bagage, og ikke sammen med kufferterne. Du kan købe en stor pose at have den i til 40 kr. Du kan også sende den uden en pose, men det er selvfølgelig på eget ansvar, hvis der sker noget med den. Hvis det bare er en paraplyklapvogn på under 8 kg (de vejer normalt ca. 4) kan du tage den med hele vejen ud til gaten, og behøver ikke checke den ind.

Hvilket flyselskab flyver I med? Så kan jeg hjælpe dig med bagageregler Men normalt er det altid gratis med en klapvogn.

Hilsen en der arbejder i lufthavnen

Det er lidt sjovt du nævner det med paraply klapvognen. Vi var i Rom i vinterferien og fløj med KLM fra Billund. Vores paraplyklapvogn vejer præcist 7 kg og den blev vi tvunget til at checke ind i Billund. De var slet ikke til at snakke med! Vi havde 3 timer i AmsterdaM og det var træls uden klapvognen. 

På vej hjem måtte vi gerne tage den med til gaten og den lå ved flyet da vi mellemlandede i Amsterdam. Da vi landede i Billund, måtte vi ikke få vognen  ved flyet men måtte i stedet hente den i Oversize bagage og ventede en halv time. Lille paraply klapvogn på 7 kg. 

Jeg var rigtig frustreret!

Anmeld

16. juni 2013

Tranebaer

Det er lidt sjovt du nævner det med paraply klapvognen. Vi var i Rom i vinterferien og fløj med KLM fra Billund. Vores paraplyklapvogn vejer præcist 7 kg og den blev vi tvunget til at checke ind i Billund. De var slet ikke til at snakke med! Vi havde 3 timer i AmsterdaM og det var træls uden klapvognen. 

På vej hjem måtte vi gerne tage den med til gaten og den lå ved flyet da vi mellemlandede i Amsterdam. Da vi landede i Billund, måtte vi ikke få vognen  ved flyet men måtte i stedet hente den i Oversize bagage og ventede en halv time. Lille paraply klapvogn på 7 kg. 

Jeg var rigtig frustreret!

Hvilket flyselskab fløj I med? På nogle selskaber, og på charter på man kun have 5 kg håndbagage. Men ellers kan det være reglerne er anderledes i Billund end i København, tvivler dog på det, for jeg arbejder sammen med én som har været i seks år i Billund, og hun har sendt massere af klapvogne til gaten. Det kan jo være lavet om. Men ellers har du nok haft fat i en uheldig medarbejder, der ikke har styr på reglerne....

Edit: kan se I fløj med KLM. Der må man faktisk have 12 kg håndbagage. Måske er de strikse med størrelsen (55x25x35 cm), ellers har du nok haft fat i en uheldig medarbejder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.