2,5 år med på rejse hvad med klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

Mama1304

Jeg ville tage en lille klapvogn med  Men det kommer jo også an på, hvordan sin søn er? Er han en som aldrig gider sidde i den og sagtens kan gå lange ture?

Ang hvad i gør nu, når i ikke har medregnet den, så ville jeg ringe til jeres flyselskab og spørge ad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

MyLove E

Loa skriver:

Vil absolut også tage en med....

Vi har vores jogger med når vi rejser

Den ville vi ikke kunne undvære

Vi har også baby jogger med. . Det ikke fordi vi bruger den meget men det er et af vores bedste køb... Den kan komme med over alt og vejer Ingenting:-D:-D:-D

Elias går rigtig meget selv med når vi er ude Geo cashe så det gost være langt mellem skattende:-D

Anmeld

16. juni 2013

Tranebaer

Hej

Hos stort set alle flyselskaber må du have en klapvogn med ud over den tilladte bagage. Den skal dog afleveres i stor bagage, og ikke sammen med kufferterne. Du kan købe en stor pose at have den i til 40 kr. Du kan også sende den uden en pose, men det er selvfølgelig på eget ansvar, hvis der sker noget med den. Hvis det bare er en paraplyklapvogn på under 8 kg (de vejer normalt ca. 4) kan du tage den med hele vejen ud til gaten, og behøver ikke checke den ind.

Hvilket flyselskab flyver I med? Så kan jeg hjælpe dig med bagageregler Men normalt er det altid gratis med en klapvogn.

Hilsen en der arbejder i lufthavnen

Anmeld

16. juni 2013

dollygirl

Tranebaer skriver:

Hej

Hos stort set alle flyselskaber må du have en klapvogn med ud over den tilladte bagage. Den skal dog afleveres i stor bagage, og ikke sammen med kufferterne. Du kan købe en stor pose at have den i til 40 kr. Du kan også sende den uden en pose, men det er selvfølgelig på eget ansvar, hvis der sker noget med den. Hvis det bare er en paraplyklapvogn på under 8 kg (de vejer normalt ca. 4) kan du tage den med hele vejen ud til gaten, og behøver ikke checke den ind.

Hvilket flyselskab flyver I med? Så kan jeg hjælpe dig med bagageregler Men normalt er det altid gratis med en klapvogn.

Hilsen en der arbejder i lufthavnen

Hej tusind tak .
Vi skal med norwigian fly fra Billund til alicante

Anmeld

16. juni 2013

Tranebaer

dollygirl skriver:

Hej tusind tak .
Vi skal med norwigian fly fra Billund til alicante

Det her er fra Norwegians hjemmeside:

"Børn 
En barnevogn/klapvogn samt en barnestol til bil kan medbringes gratis pr børn under 2 år. Dertil 5 kg indchecket bagage.

Børn under 2 år uden eget flysæde kan ikke have kabinebagage med om bord med undtagelse af mad forplejning til selve flyrejsen. Børn (2-11år) med eget sæde kan have bilsæde og barnevogn med uden ekstra omkostninger foruden den indcheckede bagage som eventuelt er bestilt."

Lidt kringlet, men det er altså gratis Og på Norwegian må man normalt have 10 kg håndbagage med (når nu jeres barn er fyldt 2 går jeg ud fra, at I har bestilt eget sæde til barnet, ellers må barnet ikke have håndbagage med), og så kan en paraplyklapvogn medtages..Jeg arbejder dog i København, men går ud fra at reglerne om paraplyklapvogne til gaten er de samme...

Anmeld

16. juni 2013

dollygirl

Tranebaer skriver:

Det her er fra Norwegians hjemmeside:

"Børn 
En barnevogn/klapvogn samt en barnestol til bil kan medbringes gratis pr børn under 2 år. Dertil 5 kg indchecket bagage.

Børn under 2 år uden eget flysæde kan ikke have kabinebagage med om bord med undtagelse af mad forplejning til selve flyrejsen. Børn (2-11år) med eget sæde kan have bilsæde og barnevogn med uden ekstra omkostninger foruden den indcheckede bagage som eventuelt er bestilt."

Lidt kringlet, men det er altså gratis Og på Norwegian må man normalt have 10 kg håndbagage med (når nu jeres barn er fyldt 2 går jeg ud fra, at I har bestilt eget sæde til barnet, ellers må barnet ikke have håndbagage med), og så kan en paraplyklapvogn medtages..Jeg arbejder dog i København, men går ud fra at reglerne om paraplyklapvogne til gaten er de samme...

Vi har valgt sæde til vores søn . Da han er 2,5 år og vi troede han skulle sidde i eget sæde .

Men med hensyn til klapvogn så kan vi godt have det med gratis selvom han er over 2 år?

Anmeld

16. juni 2013

sus82

Vi lejede en klapvogn på hotellet gennem rejseselskabet sidste år vi var på Mallorca. Tror vi gav 150 kr for en uge og så skulle vi ikke tænke på at have den med flettet, den stod klar på hotellet da vi kom og den var rigtig fin.

Anmeld

16. juni 2013

Tranebaer

dollygirl skriver:

Vi har valgt sæde til vores søn . Da han er 2,5 år og vi troede han skulle sidde i eget sæde .

Men med hensyn til klapvogn så kan vi godt have det med gratis selvom han er over 2 år?

Ja, jeg tror faktisk heller ikke I kan vælge at han skal sidde på skødet når han er fyldt to. 

Men ja - selvom han er fyldt to må han gerne have en gratis klapvogn/barnevogn med

Anmeld

16. juni 2013

Den lykkelige

Lenchick skriver:

Må jeg spørge om hvordan I checkede den ind? Var det som en del af de tilladte kilo eller ekstra?

vi skal afsted om 1 måned og Freya er lige fyldt 2, så vi tager klapvognen med. Den vejer 12 kg, så regner med den tæller med i hendes tilladte 20, men er i tvivl om det er muligt med klapvognen.

Nej nej den tæller ikke med i de 20 kg.. ikke hos jet time som vi fløj med.. i kastrup tjekker du den ind seperat i den airshell som stor bagage.. Det ligger længst nede i lufthavnen.. tror det var indcheckning nr. 57.. aller længst nede.. I Korfu lufthavn tjekkede jeg den bare ind med den alm. bagage.. 
Vi gav 179 kr for at låne den og man kan gøre det for 159 kr men så skal man selv stå inde for den er rengjort.. Så har du den bare med dig på hotellet.. altså hele den/de uger du er væk og lægger den bare til dem ved bagage bånd 3 i kastrup igen.. 

Anmeld

16. juni 2013

gonefishing

dollygirl skriver:

Når vi skal rejse med vores søn på 2,5 år , skal vi så have klapvogn med? Eller kan en på hans alder klar at gå lange tur ?

Vi har en stor fed emmaljunga til hjemme brug. Og en brugt købt paraplyklapvogn til ferie og bedsteforældre besøg.

Vores er 2,5 og nyder stadig at kunne sidde i klapvognen hvis benene bliver trætte, man er jo mere ude og gå/opleve ting når man er på ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.