Erfaring med baby led weaning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2013

quindelist

Janne T. skriver:

Heysa :-)

Er der nogen af jer, der har personlig erfaring med baby led weaning? I så fald fortæl!

OBS: Dette er ikke en debat som handler om at give sin generelle mening om BLW til kende, hvis man ikke har erfaring

Vi har altid bøvlet med Rose og mad, og hun er bundkræsen! Vi har altid serveret meget varieret mad for hende, men kæmper en rimelig håbløs kamp mod ensidig spisning. Derfor overvejer jeg lidt om en anden fremgangsmåde hvad mad angår var værd at prøve med James, men søger som sagt erfaringer.

Vi har kørt så godt som 100% BLW med Sigrid (fra august 2011) og jeg kan kun anbefale det på det varmeste, ingen tvivl om at det var det rigtige at gøre her i huset og jeg ville til enhver tid vælge samme fremgangsmåde igen.

Spørg endelig hvis der er noget konkret du vil vide

Jeg er meget eksamensophængt så er ikke lige herinde hver dag for tiden -men sidst på ugen lysner det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

Krussedulle

Janne T. skriver:

Heysa :-)

Er der nogen af jer, der har personlig erfaring med baby led weaning? I så fald fortæl!

OBS: Dette er ikke en debat som handler om at give sin generelle mening om BLW til kende, hvis man ikke har erfaring

Vi har altid bøvlet med Rose og mad, og hun er bundkræsen! Vi har altid serveret meget varieret mad for hende, men kæmper en rimelig håbløs kamp mod ensidig spisning. Derfor overvejer jeg lidt om en anden fremgangsmåde hvad mad angår var værd at prøve med James, men søger som sagt erfaringer.

Jeg startede med grøntsager til Storm, da han var ca 6 mdr. (han spiste græd til morgenmad delvis med fingrene )

Og vi har aldrig haft problemer med mad galt i halsen

Kan godt anbefale det! Også selvom det er grød! generelt bare det at spise med fingre!!

Der er ikke noget mine børn ikke spiser (okay, få undtagelser)
Og selv min den mindste på 15 mdr er den i vuggestuen der spiser mest og "bedst"

Anmeld

17. juni 2013

StudPsyk

skovrup skriver:

Vi brugte det til vores søn, han er 2 nu og ikke kræsen. Det tager meget opmærksomhed fra maden, at køre ren blv, for man lader barnet styre. Hos os gav det meget ro, han fedtede med det, det var mad alle steder! Men han synes idag mad er rart og hyggeligt og han kan spise næsten alt. Vi var ikke bange for han ikke fik noget, for det var ikke altid det røg mad ned, men det vigtige er at amningen fortsættere, min søn var stort set fuld ammet til 9 mdr, fordi der ikke røg så meget mad ned igen ved bordet, men derfra gik det stærkt, plus det som om han har en rigtig god fornemmelse for hvor meget han har spist og om han er mæt. Vi kan kun anbefale det, vi prøvede det fordi vores søn ikke ville spise grød og mos, så det var et godt alternativ plus vi ikke fokuserede så meget på maden, bare han hyggede sig med det. 

Idag spiser han pænt, han svinger faktisk ikke, er god til at spise med bestik og er interesseret i mad også ny mad.Kunne sige meget mere, men er på fra mobilen

Tak for svaret, det lyder jo super positivt! Jeg tror nemlig også det er med til at styrke deres egen sultfornemmelse.

Der er bare to faktorer i det for os.

1. Jeg skal tilbage på studiet, når han er knap 5 måneder, der overtager min kæreste barslen. Derfor bliver det fra da af udmalkning i det omfang jeg kan, og hvis ikke det holder så erstatning. Det er jo lidt en hæmsko - jeg regner med han vil få det på kop, så han ikke kommer til at foretrække flasken.

2. Han skal starte i VS når han er 9-10 mdr. gammel, og tænker det vel er et problem, hvis han stadig primært lever af mælk?

Anmeld

17. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Janne T. skriver:

Tak for svaret, det lyder jo super positivt! Jeg tror nemlig også det er med til at styrke deres egen sultfornemmelse.

Der er bare to faktorer i det for os.

1. Jeg skal tilbage på studiet, når han er knap 5 måneder, der overtager min kæreste barslen. Derfor bliver det fra da af udmalkning i det omfang jeg kan, og hvis ikke det holder så erstatning. Det er jo lidt en hæmsko - jeg regner med han vil få det på kop, så han ikke kommer til at foretrække flasken.

2. Han skal starte i VS når han er 9-10 mdr. gammel, og tænker det vel er et problem, hvis han stadig primært lever af mælk?

Til 1 vil jeg mene at jeres fokus flytter fra maden til mm eller mme, er ikke sikker på det vil være en god løsning?

Til 2, min søn startede i dagpleje da han var 10 mdr, en mdr efter han var begyndt at få bare lidt mad ned, i dagplejen gik det uden problemer! 

Men i skal også huske, at fordi jeres ældste er som hun er, er det ikke sikker jeres yngste vil være på samme måde, der jo mange grød børn der ikke har mad problemer, men der også blw børn der har problemer, det ene udelukker ikke det andet, børn er bare forskellige! Men jeg er af den overbevisning at det hjælper meget ikke at have for stort fokus på maden, lad det svine, lad det rode, lad den lille opdage mad verden med fingrene og resten af kroppen :-)

Vi havde altid egn lille spand med vand og en klud stående ved bordet, så barnet, stolen, gulvet og bordet fik en omgang efter maden. Det en kort periode det sviner

Anmeld

17. juni 2013

Maja_4000

Altså Caroline blev madet, men fik MEGET hurtigt lov at styre det selv .. Når vi engang skal have nr. 2 vil jeg gerne prøve BLW

Caroline er ikke kræsen (dog meget stædig ) og hun spiser rigtig, rigtig pænt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.