Read the baby, not the books.
Janne T. skriver:
Tak for svaret, det lyder jo super positivt! Jeg tror nemlig også det er med til at styrke deres egen sultfornemmelse.
Der er bare to faktorer i det for os.
1. Jeg skal tilbage på studiet, når han er knap 5 måneder, der overtager min kæreste barslen. Derfor bliver det fra da af udmalkning i det omfang jeg kan, og hvis ikke det holder så erstatning. Det er jo lidt en hæmsko - jeg regner med han vil få det på kop, så han ikke kommer til at foretrække flasken.
2. Han skal starte i VS når han er 9-10 mdr. gammel, og tænker det vel er et problem, hvis han stadig primært lever af mælk?
Til 1 vil jeg mene at jeres fokus flytter fra maden til mm eller mme, er ikke sikker på det vil være en god løsning?
Til 2, min søn startede i dagpleje da han var 10 mdr, en mdr efter han var begyndt at få bare lidt mad ned, i dagplejen gik det uden problemer!
Men i skal også huske, at fordi jeres ældste er som hun er, er det ikke sikker jeres yngste vil være på samme måde, der jo mange grød børn der ikke har mad problemer, men der også blw børn der har problemer, det ene udelukker ikke det andet, børn er bare forskellige! Men jeg er af den overbevisning at det hjælper meget ikke at have for stort fokus på maden, lad det svine, lad det rode, lad den lille opdage mad verden med fingrene og resten af kroppen :-)
Vi havde altid egn lille spand med vand og en klud stående ved bordet, så barnet, stolen, gulvet og bordet fik en omgang efter maden. Det en kort periode det sviner
Anmeld