At få en 2 årig til at lege selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

overvej om der er for meget legetøj fremme på en gang...

vores søn har netop problemet med at der er alt for meget at vælge imellem og så opgiver han på forhånd og bliver sur på tingene i stedet for...

Efter at vi fandt kasser og proppede de fleste ting ned og "væk" under sofabordet går det bedre... nu går han hen selv og finder en eller to ting han så leger med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Mother-love

Lotus86 skriver:

Vores søn bliver 2 år om 2 uger, og er rigtig god til at lege selv, og nogle gange når han kommer hen og vi ikke lige gider/har tid, så får han af vide at mor feks har ikke tid lige nu, du må lige selv lege, og så gør han ofte det. Som regel tager han sit legetøj med ind i stuen hvor vi er. Måske i kunne prøve at blive ved at sige det til hende nogle gange?

Hehe det har vi så gjort i et halvt år nu. Og så brænder hun helt af og skaber sig endnu mere. Hun er også der nu hvor står hun keder sig lige lovligt meget skal hun ud i køleskabet og kigge hvor hun så står og kigger et stykke tid til hun finder noget hun synes hun lige kunne spise. Hun er en tynd pige og hun får som regel kun frugt og grønt. Men synes det er sådan lidt at hun er begyndt at spise når hun keder sig

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

Wampires skriver:

overvej om der er for meget legetøj fremme på en gang...

vores søn har netop problemet med at der er alt for meget at vælge imellem og så opgiver han på forhånd og bliver sur på tingene i stedet for...

Efter at vi fandt kasser og proppede de fleste ting ned og "væk" under sofabordet går det bedre... nu går han hen selv og finder en eller to ting han så leger med

Vi har pakket alt hendes legetøj i kasser netop af denne årsag. Og så også fordi hun har så skide meget. Så der er problemet ikke

Anmeld

15. juni 2013

gonefishing

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er lige blevet 2 år. Og hun kan virkelig ikke finde ud af at lege selv når hun er herhjemme. What to dó? Jeg synes det er vildt frusterende at hun hele tiden render os i røven og brokker sig fordi hun keder sig. Vi forsøger at lege med hende. Men hun mister hurtig interessen. Og hvis vi lige skal hente noget stopper hun. Hun kan simpelthen ikke lege selv. Og når vi begge lige er igang med noget render hun fra person til person og brokker sig.

Vi skal hele tiden aktivere hende for at hun ikke keder sig. Og jeg synes det er lidt træls at man ikke kan sætte sig og slappe lidt af og se lidt fjernsyn før hun er kommet i seng.

Da hun var lille var hun god til at lege selv. Men det stoppede da hun blev omkring 1,5 år. Og synes det kan være lidt dræbende at have hende hjemme i weekenderne.

Så håber i kan hjælpe?

Min datter er 2,5 år, og det kan da godt være at jeg er blændet af, at min datter heller ikke er så god til at lege alene, men jeg tror altså først det kommer senere.
Hvis jeg skal lave mad og hun ikke konstant skal løbe ud og ha mig til at lege med Lego eller så meget andet, så må jeg enten sætte en dvd på hun kan lide, tage hendes køkken ind i stuen med bamser, så hun kan lave mad til dem eller også er hun med mig ude og lave mad.

Jeg tror altså det er de færreste børn i den alder der kan lege helt selv.

Anmeld

15. juni 2013

Wampires

michelledam skriver:

Vi har pakket alt hendes legetøj i kasser netop af denne årsag. Og så også fordi hun har så skide meget. Så der er problemet ikke

men er de stadig synlige og måske gennemsigtige kasser? for først puttede vi det bare ned og lod det stå fremme... netop fordi det faktisk startede med kun at være fordi vi manglede plads pga hans legetøj...

Og så har det så hjulpet det med at det er "væk" i hans øjne men ikke mere end at han selv kan tage kassen frem og stå halvt på hovede ned i den for at finde lige præcis det stykke legetøj han ledte efter

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

Wampires skriver:

men er de stadig synlige og måske gennemsigtige kasser? for først puttede vi det bare ned og lod det stå fremme... netop fordi det faktisk startede med kun at være fordi vi manglede plads pga hans legetøj...

Og så har det så hjulpet det med at det er "væk" i hans øjne men ikke mere end at han selv kan tage kassen frem og stå halvt på hovede ned i den for at finde lige præcis det stykke legetøj han ledte efter

Nej vi har sat to rumdelere op inde på hendes værelse med farvede kasser.og så en inde i stuen hvor kasserne er helt hvide og står bag en dør. Det eneste der faktisk står fast fremme i stuen er hendes legetelt. Ellers ryger alt ind på hendes værelse og vi henter lidt forskelligt ind hver dag. Hendes legekøkken står i køkkenet.

Anmeld

15. juni 2013

Wampires

michelledam skriver:

Nej vi har sat to rumdelere op inde på hendes værelse med farvede kasser.og så en inde i stuen hvor kasserne er helt hvide og står bag en dør. Det eneste der faktisk står fast fremme i stuen er hendes legetelt. Ellers ryger alt ind på hendes værelse og vi henter lidt forskelligt ind hver dag. Hendes legekøkken står i køkkenet.

hmmmm....

ja så er den lidt svær...

altså det eneste tidspunkt han laver det med hele tiden at hente os er når han har haft dårlig dag i VS hvor de har været mange børn og næsten ingen voksne eller været meget ude hvor børnene nærmest er overladt til jungleloven mens de voksne hyggesnakker i skyggen...

Eller hvis han er syg med feber...

Men vi har helt fra starten af gjort meget ud af at han har leget alene men vi har været så han har kunnet kalde på os og vi kom og var med...

Så helt fra han var ganske spæd lå han f.eks. på sit aktivitetstæppe i stuen imens vi lå i sengen i soveværelset med åben dør og så når han ikke gad det mere gav han lyd og så kom vi ind og hentede ham og puttede sammen med ham i sofaen i lidt tid inden det var madtid og så sovetid igen...

Vi bor i en 2-værelses vil jeg godt sige så det er ikke fordi han var længere væk end at vi var der indenfor max 10 sek hvis han kaldte og var ked men det var han bare aldrig.. tror han nød sin tid "alene" da vi jo netop ellers altid var sammen ved at lejligheden er så lille

Bliver interessant at se hvad der sker når han nu får sit eget værelse i den nye lejlighed...

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

Wampires skriver:

hmmmm....

ja så er den lidt svær...

altså det eneste tidspunkt han laver det med hele tiden at hente os er når han har haft dårlig dag i VS hvor de har været mange børn og næsten ingen voksne eller været meget ude hvor børnene nærmest er overladt til jungleloven mens de voksne hyggesnakker i skyggen...

Eller hvis han er syg med feber...

Men vi har helt fra starten af gjort meget ud af at han har leget alene men vi har været så han har kunnet kalde på os og vi kom og var med...

Så helt fra han var ganske spæd lå han f.eks. på sit aktivitetstæppe i stuen imens vi lå i sengen i soveværelset med åben dør og så når han ikke gad det mere gav han lyd og så kom vi ind og hentede ham og puttede sammen med ham i sofaen i lidt tid inden det var madtid og så sovetid igen...

Vi bor i en 2-værelses vil jeg godt sige så det er ikke fordi han var længere væk end at vi var der indenfor max 10 sek hvis han kaldte og var ked men det var han bare aldrig.. tror han nød sin tid "alene" da vi jo netop ellers altid var sammen ved at lejligheden er så lille

Bliver interessant at se hvad der sker når han nu får sit eget værelse i den nye lejlighed...

Ja det erunderligt. For vi gjorde også meget ud af Isabella kunne ligge selv. Og det kunne hun også. Og har altid leget selv indtil en alder af 1,5 så skete deres eller Anderson gjorde hun pludselig ikke ville lege selv. Så forstår det ikke. Men det kan være jeg bare skal tænke at det kommernår hun bliver ældre.

Anmeld

15. juni 2013

Wampires

michelledam skriver:

Ja det erunderligt. For vi gjorde også meget ud af Isabella kunne ligge selv. Og det kunne hun også. Og har altid leget selv indtil en alder af 1,5 så skete deres eller Anderson gjorde hun pludselig ikke ville lege selv. Så forstår det ikke. Men det kan være jeg bare skal tænke at det kommernår hun bliver ældre.

Overvej om der måske er sket forandringer i VS/dagplejen... nogle nye børn hun skal forholde sig til som hun har svært ved at læse og derfor når hun kommer hjem søger tryghed ved at hun hvordan hun skal læse Jer?

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

Wampires skriver:

Overvej om der måske er sket forandringer i VS/dagplejen... nogle nye børn hun skal forholde sig til som hun har svært ved at læse og derfor når hun kommer hjem søger tryghed ved at hun hvordan hun skal læse Jer?

Det kan måske godt være det. Der er startet utrolig mange nye ovre i vs det sidste halve år. Måske du har ret i at det måske er det der har været galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.