At få en 2 årig til at lege selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.791 visninger
25 svar
5 synes godt om
15. juni 2013

Mother-love

Hej piger.
Isabella er lige blevet 2 år. Og hun kan virkelig ikke finde ud af at lege selv når hun er herhjemme. What to dó? Jeg synes det er vildt frusterende at hun hele tiden render os i røven og brokker sig fordi hun keder sig. Vi forsøger at lege med hende. Men hun mister hurtig interessen. Og hvis vi lige skal hente noget stopper hun. Hun kan simpelthen ikke lege selv. Og når vi begge lige er igang med noget render hun fra person til person og brokker sig.

Vi skal hele tiden aktivere hende for at hun ikke keder sig. Og jeg synes det er lidt træls at man ikke kan sætte sig og slappe lidt af og se lidt fjernsyn før hun er kommet i seng.

Da hun var lille var hun god til at lege selv. Men det stoppede da hun blev omkring 1,5 år. Og synes det kan være lidt dræbende at have hende hjemme i weekenderne.

Så håber i kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Mother-love

15. juni 2013

sandramor

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella er lige blevet 2 år. Og hun kan virkelig ikke finde ud af at lege selv når hun er herhjemme. What to dó? Jeg synes det er vildt frusterende at hun hele tiden render os i røven og brokker sig fordi hun keder sig. Vi forsøger at lege med hende. Men hun mister hurtig interessen. Og hvis vi lige skal hente noget stopper hun. Hun kan simpelthen ikke lege selv. Og når vi begge lige er igang med noget render hun fra person til person og brokker sig.

Vi skal hele tiden aktivere hende for at hun ikke keder sig. Og jeg synes det er lidt træls at man ikke kan sætte sig og slappe lidt af og se lidt fjernsyn før hun er kommet i seng.

Da hun var lille var hun god til at lege selv. Men det stoppede da hun blev omkring 1,5 år. Og synes det kan være lidt dræbende at have hende hjemme i weekenderne.

Så håber i kan hjælpe?

Har ikke lige nogle gode råd...
Min store datter på nu 8 har altid været eminent til at lege selv.... Hvis hun fik lov ku hun lege i timer!!! Det var altså rart engang imellem så man lige ku koncentere sig om lidt andet eller lige smide sig i sofaen med en god bog eller noget...
Derimod tror jeg min den mindste på 14 mdr blir heeeelt anderledes... Hun kan meget sjælden lege alene ret længe.. Max 5 min.. Så blir hun sur og brokker sig og render efter mig hele tiden.... Så jeg må indrømme jeg aner ikke hvordan man lige får dem til det
Den store har bare altid gjort det så det var ikke noget jeg skulle lære hende.....

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

sandramor skriver:

Har ikke lige nogle gode råd...
Min store datter på nu 8 har altid været eminent til at lege selv.... Hvis hun fik lov ku hun lege i timer!!! Det var altså rart engang imellem så man lige ku koncentere sig om lidt andet eller lige smide sig i sofaen med en god bog eller noget...
Derimod tror jeg min den mindste på 14 mdr blir heeeelt anderledes... Hun kan meget sjælden lege alene ret længe.. Max 5 min.. Så blir hun sur og brokker sig og render efter mig hele tiden.... Så jeg må indrømme jeg aner ikke hvordan man lige får dem til det
Den store har bare altid gjort det så det var ikke noget jeg skulle lære hende.....

Ja jeg synes bare det er lidt træls man ikke ka. Få en pause engang imellem. Og specielt i weekenderne. For man er på fra hun vågne 7-7.30 til hun bliver lagt i seng kl 19.30. Jeg synes det er lidt hårdt en gang imellem.

Anmeld

15. juni 2013

annec

michelledam skriver:

Hej piger.

Så håber i kan hjælpe?

Min søn leger også sjældent selv. Og hvis han gøre så er det max 5-10 minutter :-)

Anmeld

15. juni 2013

lycly

Hvad har hun af legetøj? Måske det ikke er udfordrende nok for hende eller måske har hun haft det samme legetøj i lang tid? Min datter havde også en periode hvor det virkede som om hun kedede sig. Så fik hun en dukkevogn og en dukke i julegave og det kan hun få timer til at gå med. Det og så hendes legekøkken

Anmeld

15. juni 2013

modesty

Hej piger.

Så håber i kan hjælpe?

Min dreng på 20 mdr. leger heller ikke meget selv. Engang imellem finder han et eller andet spændende i lejligheden som han kan hygge sig med i 5 minutter, men det er sjældent hans legetøj. Hvis han skal lege med legetøjet - Duplo, klodser, bondegårdsdyr o.s.v., så skal vi være med.

Jeg tænker at de er så små endnu, og det med at lege selv kommer når de bliver lidt større og kan lege mere avancerede lege. Måske ved 3-års alderen?

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

LuLy skriver:

Hvad har hun af legetøj? Måske det ikke er udfordrende nok for hende eller måske har hun haft det samme legetøj i lang tid? Min datter havde også en periode hvor det virkede som om hun kedede sig. Så fik hun en dukkevogn og en dukke i julegave og det kan hun få timer til at gå med. Det og så hendes legekøkken

Hun har et hav af legetøj. Hun har lige haft fødselsdag hvor hun fik, et prisessetelt, gyngehest, cykel, hello kitty mini hus, perler, badebassin med bolde og en masse andet. Hun har dukkevogn, både klapvogn og barnevogn. Hun har en scooter og en hest der fungere på samme måde på hjul. Hun har en kæmpe kasse med dublo og alt. Muligt andet. Når. Vi finder de forskellige ting frem er de spændende i 5-10 min. Og det er så det. Vi havde ønsket netop de ting hun havde fået fordi vi ved når hun er ude og. Vs. Så er det de ting hun går helt amok i. Men herhjemme nej de er ikke spændende. Kun lige da hun fik dem.

Anmeld

15. juni 2013

Mother-love

modesty skriver:

Min dreng på 20 mdr. leger heller ikke meget selv. Engang imellem finder han et eller andet spændende i lejligheden som han kan hygge sig med i 5 minutter, men det er sjældent hans legetøj. Hvis han skal lege med legetøjet - Duplo, klodser, bondegårdsdyr o.s.v., så skal vi være med.

Jeg tænker at de er så små endnu, og det med at lege selv kommer når de bliver lidt større og kan lege mere avancerede lege. Måske ved 3-års alderen?

Det håber jeg virkelig. For jeg synes godt nok det er ved at være drænende. Nu lider jeg af piskesmæld og kæresten af posttraumatisk stress. Og har vi en dag hvor vi begge er lidt ved siden af os selv. Så gør det det bestemt ikke bedre at hun render og brokker sig.

Anmeld

15. juni 2013

Lotus86

Vores søn bliver 2 år om 2 uger, og er rigtig god til at lege selv, og nogle gange når han kommer hen og vi ikke lige gider/har tid, så får han af vide at mor feks har ikke tid lige nu, du må lige selv lege, og så gør han ofte det. Som regel tager han sit legetøj med ind i stuen hvor vi er. Måske i kunne prøve at blive ved at sige det til hende nogle gange?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.