?? Ang p-stav.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2013

sandramor

StineW79 skriver:

Må også indrømme at jeg bare ik orker at sku bløde så længe, men kender bare rigtigbmange der har brugt penge på spiral, for så at få den fjernet igen pga voldsomme blødninger, så tænkte at p-stav netop ku være vejen frem. Tak for svar! Vh stine

Det var også det jeg tænkte og fordi den fungerede så fint for min veninde tænkte jeg det måtte være sagen... Men nej nej for mig var det 1500kr lige ud af vinduet for ja p stav er også ret dyr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2013

Juliekp

StineW79 skriver:

Har i været glade for jeres p-stav? 

Har i haft nogle bivirkninger af den? Feks taget på osv.

Hvor meget og hvor tit bløder du i fohold til normalt?

Hvor tit bløder du i forhold til normalt?? Vh stine

Jeg fik p-stav og blødte kraftigt hver evig eneste dag i 6 måneder, hvor jeg så fik taget den ud. 

Jeg var bestemt ikke glad for den!

Anmeld

15. juni 2013

Kloster

StineW79 skriver:

Har i været glade for jeres p-stav? 

Har i haft nogle bivirkninger af den? Feks taget på osv.

Hvor meget og hvor tit bløder du i fohold til normalt?

Hvor tit bløder du i forhold til normalt?? Vh stine

Hej.

Jeg har p-stav og er rigtig glad for den. Har haft den i 1½ år nu.

Jeg har ikke rigtig nogle bivirkninger ved den. Det eneste er, at jeg får nogle få knobber øverst på ryg og få stukker på bryst og ansigt. Tror det er pga hormonerne, men jeg prøvet at holde huden ren og pleje den. Når det er de eneste bivirkninger, overlever jeg sagtens.

Jeg bløder ca hver 6-8. uge og hvad der svarer til 1 tsk i 1-2 dage. Ergo nærmest intet. Før p-stav/alm blødning var 5 dage med blødning a la 1-1½ dl. Nu bruger jeg trusseindlæg og skifter kun pga hygiejne, for det er kun svag pletblødning.

Anmeld

15. juni 2013

Mettefpigen

StineW79 skriver:

J

Jeg trode måske ik rigtig at man blødte? Men vil det sige at din mens kommer hver mdr? Vh stine

Jo det skulle man gerne.... Det gør jo det samme som piller.... Min har bare været meget uregelmæssig... Så har jeg blødt i 2 uger, så har jeg ikk blødt i 1 uge, så har jeg blødt i en uge, så har jeg ikk blødt i 3 dage, så har jeg blødt i 2 uger, så har jeg ikk blødt i 2 uger...... Det er først her de sidste 2 måneder at den har været regelmæssig....

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
sandramor skriver:

Det var også det jeg tænkte og fordi den fungerede så fint for min veninde tænkte jeg det måtte være sagen... Men nej nej for mig var det 1500kr lige ud af vinduet for ja p stav er også ret dyr...

Det er nemlig mange penge, hvis ik det fungere! Vh stine

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Juliekp skriver:

Jeg fik p-stav og blødte kraftigt hver evig eneste dag i 6 måneder, hvor jeg så fik taget den ud. 

Jeg var bestemt ikke glad for den!

Aaaarrrrr for træls! Det er netop det jeg trode at man ik gjorde. Øv bøv! Vh stine

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har p-stav og er rigtig glad for den. Har haft den i 1½ år nu.

Jeg har ikke rigtig nogle bivirkninger ved den. Det eneste er, at jeg får nogle få knobber øverst på ryg og få stukker på bryst og ansigt. Tror det er pga hormonerne, men jeg prøvet at holde huden ren og pleje den. Når det er de eneste bivirkninger, overlever jeg sagtens.

Jeg bløder ca hver 6-8. uge og hvad der svarer til 1 tsk i 1-2 dage. Ergo nærmest intet. Før p-stav/alm blødning var 5 dage med blødning a la 1-1½ dl. Nu bruger jeg trusseindlæg og skifter kun pga hygiejne, for det er kun svag pletblødning.

Ok det lyder da rigtig fint!! Hva med de første par mdr efter at du havde fået den?? Vh stine

Anmeld

16. juni 2013

StineW79

Mettefpigen skriver:

Jo det skulle man gerne.... Det gør jo det samme som piller.... Min har bare været meget uregelmæssig... Så har jeg blødt i 2 uger, så har jeg ikk blødt i 1 uge, så har jeg blødt i en uge, så har jeg ikk blødt i 3 dage, så har jeg blødt i 2 uger, så har jeg ikk blødt i 2 uger...... Det er først her de sidste 2 måneder at den har været regelmæssig....

Det lyder da også ret træls, når man bløder i tide og utide!? Vh stine

Anmeld

16. juni 2013

Kloster

StineW79 skriver:

Ok det lyder da rigtig fint!! Hva med de første par mdr efter at du havde fået den?? Vh stine

Jeg fik den satiligesom jeg skulle have min alm mens. Så lige efter (et par dage efter) fik jeg alm mens. Også pletblødte jeg vel et par gange i 1-2 dage de første par måneder. Har ikke oplevet gener som sådan med den.

Jeg skal have den ud om 1½ år og hvis jeg skal have prævention igen (vs sterilasion)(staves?) Så vil jeg klart vælge stav igen.

Anmeld

16. juni 2013

Matrem

jeg har været rimelig glad for min, men så alligevel ikke...
Jeg har min anden stav i nu, som skal ud igen her til efteråret.
Denne gang vælger jeg altså noget andet.

Min mens har været rimelig stabil ca 2 måneder imellem, men derimod blødt i ca 16 dage :/ Nogengange er den kommet igen efter en uge og så varet i 14-16 dage - andre gange har den været væk i over 3 måneder

det største minus må være at jeg bryer ud - evigt og altid
så jeg gå altid rundt med bumser - specielt i hagen og panden, men ikke minsdt det øverste af min ryg er blevet hårt angrebet der ser jeg ud, som jeg har haft rigtig meget akne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.