Er barsel lutter lagkage...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Anonym trådstarter

katrine26 skriver:

Hejsa. Nej du er bestemt ikke den eneste som syntes nogle dage er RIGTIG lange og hænger en ud af halsen. sidst jeg havde barsel, havde jeg ikke rigtig noget netværk udover mine svigerfamilie, og min mødergruppe som jeg kun så engang om ugen, en mand som tog hjemme fra kl. 07.00 og først var hjemme igen kl. 18.00 så jeg havde tit lange kedelige dage. katrine26. 

Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste. Jeg er så heldig at min mand  arbejder hjemme. Det er virkelig luksus. Han arbejder selvfølgelig, men er her, så jeg får snakket lidt med ham i løbet af dagen og kan som regel gå ham til at "passe" når jeg skal i bad mm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej det var ikke altid lutter lagkage, slet ikke og slet ikke når man havde en dreng der næsten aldrig sov, og ikke vil spise osv pyhh ind i mellem havde man lyst til at lukke sig inde i et rum og være sig selv men ja vi klare det alle 3 og ja det er noget man skal igennem

For det meste er min baby så nem, så nem. Dejligt. Men kedeligt er det altså ind i mellem! 

Ja, vi må bare igennem det. Glæder mig NÆSTEN til at skulle på arbejde.

Anmeld

13. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

For det meste er min baby så nem, så nem. Dejligt. Men kedeligt er det altså ind i mellem! 

Ja, vi må bare igennem det. Glæder mig NÆSTEN til at skulle på arbejde.

ja det er ikke altid pænt at sige men tro mig da daniel kom i DP og jeg fik lidt ro ej hvor var det dejligt, især fordi der var andre børn så for hver dag spise han beder vi fik mere ro og da han blev 1 sov han endelig næsten igennem og vi fik sovet og vi havde ikke sorte render under øjne og vi blev et to vidunderlige mennesker igen

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg har elsket at være på barsel!
Mine drenge har aldrig sovet ret meget, max halvanden time selv da de var helt små, men som regel kun20-30 min men de har begge være gode til at ligge og underholde sig selv et godt stykke tid, så jeg kunne gå på toilet/spise/ordne vasketøj osv med god samvittighed bad har jeg klaret med dem i lift/skråstol lige uden for brusekabinen....

Det eneste tidspunkt jeg har syntes det her været hårdt var da nummer to endnu ikke sov igennem og jeg var alene med begge drenge hver anden weekend, når min mand var på arbejde (han filmer superligakampe og den ældste er delebarn, så derfor var det kun hver anden weekend ) så var der ikke meget mulighed for hvile når den lille endelig sov om dagen, for så havde jeg stadig den store. Men det var kun to mdr eller sådan noget; så var der vinterpause i superligaen og den lille sov igennem da han var fire mdr....

Glæder mig allerede til næste gang (som gerne skille være til nov )

Ja, sådan er vi så forskellige!  

Nej, de fleste dage elsker jeg det også. Men ind i mellem... Aaargh... Så ville jeg gerne glemme alt om grød og flasker der skal laves, baby der skal underholdes og bleer der skal skiftes.

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

lottemusen skriver:

Det lyder fuldstændig som mig! Nogle dage nyder jeg at gå hjemme med min søn, andre dage gider jeg ham bare ikke.
Og ja, den dårlige samvittighed vil nok altid være der, men heldigvis er det ganske normalt, at man nogle dage bliver lidt træt af at være på barsel 

Ja, det er nok meget normalt. Og dejligt at høre at det ikke kun er mig! 

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg har en baby der ikke rigtig praktisere det med at sove - meen.. jeg synes du altså det hyggeligt at vær på barsel, vi har aftaler 6 ud af 7 dage, jeg nyyyder at  kunne tulle rundt osv (måske fordi det stadig er nyt?)

selvom min unge ikke sover særlig meget, er han heldigvis (7-9-13) ikke sur og ked, han er bare vågen,  hvilket gør det ret svært at få lavet noget praktisk

Vi er også ude de fleste dage. Det hjælper på det. 

Anmeld

13. juni 2013

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Nogle dage synes jeg, at det trækker tænder ud...

Jeg har verdens nemmeste baby. Sød, glad og dejlig for det meste. Men nogle dage synes jeg bare ikke overskuddet rækker til at springe rundt og underholde hele dagen. I dag er min mand ikke hjemme og vi har ingen aftaler - og jeg er træt fordi baby stod op kl l... i morges.

De fleste dage har vi aftaler - evt bare en kop kaffe med en eller anden - og så synes jeg det er lettere. Der sker lidt, og jeg får snakket med nogle voksne mennesker.

Men sådan en dag som i dag, hænger det mig ud af halsen at amme, skifte ble, putte, lave grød, lege baby-underholder hele dagen.

Jeg kan sagtens finde på ting at lave med baby, jeg har for det meste overskuddet og springer rundt og synger osv som en vanvittig. Men nogle dage ville jeg bare gerne være fri. Gerne ligge på sofaen lige så længe jeg har lyst, uden at blive "forstyrret". Bare kunne rydde op og gøre rent "i fred". Uden at skulke underholde imens. Kunne spise, gå på toilettet eller tage en lur uden at skulle tage hensyn til babys behov først.

Nogle dage ELSKER jeg barsel og nogle dage - som i dag - synes jeg det trækker tænder ud. Og så får jeg dårlig samvittighed overfor min dejlige, nemme baby. 

Kan I genkende det eller er det bare lutter lagkage hos jer...?

Nej barsel er absolut ikke lutter lagkage - der er altid ups and downs. Jeg har idag haft en af de dage hvor knægten sov meget, også har jeg bare røv kedet mig. Skørt nok ik? Istedet for at finde på noget når han nu endelig sov.

Jeg synes det kan blive en del ensformigt med grød, lege, putte, grød, lege, putte og selvfølgelig mange bleskift. Men så smiler han eller ruller for første gang eller andet også er det hele bare MEGA FEDT!

Men nu hvor Alexander bliver 6 måneder, kan jeg mærke at det ikke gør mig noget, at jeg ikke har 12 måneders barsel. Vil gerne tilbage på arbejdet og have nogle lidt mere intelligente samtaler

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Nej det er hårdt arbejde! (synes jeg).

Har både prøvet det med tvillinger og med en enkelt, og begge dele er hårdt synes jeg. I hvert fald hvis man prioriterer aktivering af sin baby og masser af kontakt (hvilket de fleste mødre nok gør). Nogle dage er overskuddet bare i minus, og så er det altså bare vildt hårdt at baby står op 5.30 og er klar til ballade.

Så synes bestemt ikke det er lutter lagkage!

Ja, det har du ret i... Mad og ren ble får hun jo. Og så får jeg dårlig samvittighed de dage hvir jeg ikke rigtig har overskud til mere. 

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Nej barsel er absolut ikke lutter lagkage - der er altid ups and downs. Jeg har idag haft en af de dage hvor knægten sov meget, også har jeg bare røv kedet mig. Skørt nok ik? Istedet for at finde på noget når han nu endelig sov.

Jeg synes det kan blive en del ensformigt med grød, lege, putte, grød, lege, putte og selvfølgelig mange bleskift. Men så smiler han eller ruller for første gang eller andet også er det hele bare MEGA FEDT!

Men nu hvor Alexander bliver 6 måneder, kan jeg mærke at det ikke gør mig noget, at jeg ikke har 12 måneders barsel. Vil gerne tilbage på arbejdet og have nogle lidt mere intelligente samtaler

Præcis!!

jeg kommer også til næsten at glæde mig til at komme på arbejde igen - når hun er 11 måneder... 

Anmeld

13. juni 2013

Aabye

Jeg synes at min dag i dag har trukket tænder ud.. 

Den lille valgte at stå op kl 5.30... Den store stod op et kvarter senere.. Op med ungerne og få lavet noget morgenmad... Far kørte kl 7 og så startede rutinen ellers.. tøj på, børste tænder, i overtøjet og så den store i dagpleje... 
Så kunne jeg så selv gå hjem, spise lidt morgenmad, underholde den lille samtidig med at jeg skiftede sengetøj, støvsugede og vaskede gulv og rydtede op efter den store.. 

Har haft en lidt halv hysterisk unge hele dagen.. Så jeg gik og glædede mig til at manden kom hjem.. Jeg havde så bare lige glemt at han først er hjemme kl 21-22 stykker i dag.. -.-'

Nå.. Ringede til min mor om hun gav aftensmad (hun bor 5 min herfra..) og så gik vi ellers derud.. Igen er lille mand hysterisk og har været det siden kl 17.. -.-' Nå.. Hjem med lillemand og putte ham.. Fik min mor til at køre den store hjem fordi jeg ikke synes han skulle cykle hjem i pis øs regnvejr.. Da han så træder ind af døren vågner den lille og skriger som en stukket gris.. Så at vaske storebror, børste tænder, ren ble på, nattøj på og på hovedet i seng og så få lillebror til at sove igen.. Nu sidder jeg så ENDELIG i min sofa... for første gang i dag... og sørme om jeg ikke er så træt at jeg er ved at falde i søvn... 

Og så kan jeg glæde mig til at starte forfra i morgen.. HELDIGVIS har manden tidligt fri i morgen og vi skal familie hygge i weekenden.. Så jeg ser frem til at vi er to om arbejdet :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.