Er barsel lutter lagkage...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
25 svar
3 synes godt om
13. juni 2013

Anonym trådstarter

Nogle dage synes jeg, at det trækker tænder ud...

Jeg har verdens nemmeste baby. Sød, glad og dejlig for det meste. Men nogle dage synes jeg bare ikke overskuddet rækker til at springe rundt og underholde hele dagen. I dag er min mand ikke hjemme og vi har ingen aftaler - og jeg er træt fordi baby stod op kl l... i morges.

De fleste dage har vi aftaler - evt bare en kop kaffe med en eller anden - og så synes jeg det er lettere. Der sker lidt, og jeg får snakket med nogle voksne mennesker.

Men sådan en dag som i dag, hænger det mig ud af halsen at amme, skifte ble, putte, lave grød, lege baby-underholder hele dagen.

Jeg kan sagtens finde på ting at lave med baby, jeg har for det meste overskuddet og springer rundt og synger osv som en vanvittig. Men nogle dage ville jeg bare gerne være fri. Gerne ligge på sofaen lige så længe jeg har lyst, uden at blive "forstyrret". Bare kunne rydde op og gøre rent "i fred". Uden at skulke underholde imens. Kunne spise, gå på toilettet eller tage en lur uden at skulle tage hensyn til babys behov først.

Nogle dage ELSKER jeg barsel og nogle dage - som i dag - synes jeg det trækker tænder ud. Og så får jeg dårlig samvittighed overfor min dejlige, nemme baby. 

Kan I genkende det eller er det bare lutter lagkage hos jer...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Loa

Det var bestemt ikke lutter lagkage synes jeg.

Havde en skrige baby 24/7 i rigtig lang tid

Så synes det var sindssygt hårdt, frustrerende og kedeligt at have barsel.

Forstå mig ret, synes det var skønt at pusse nusse med og om min datter, men når hun samtidig var vågen 10 gange om natten flere gange af en times varighed hvor hun skreg, samtidig med hun max sov 20 min ad gangen om dagen, så var jeg ved at blive idiot

Anmeld

13. juni 2013

katrine26

Hejsa. Nej du er bestemt ikke den eneste som syntes nogle dage er RIGTIG lange og hænger en ud af halsen. sidst jeg havde barsel, havde jeg ikke rigtig noget netværk udover mine svigerfamilie, og min mødergruppe som jeg kun så engang om ugen, en mand som tog hjemme fra kl. 07.00 og først var hjemme igen kl. 18.00 så jeg havde tit lange kedelige dage. katrine26. 

Anmeld

13. juni 2013

B&J

nej det var ikke altid lutter lagkage, slet ikke og slet ikke når man havde en dreng der næsten aldrig sov, og ikke vil spise osv pyhh ind i mellem havde man lyst til at lukke sig inde i et rum og være sig selv men ja vi klare det alle 3 og ja det er noget man skal igennem

Anmeld

13. juni 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg har verdens nemmeste baby. Sød, glad og dejlig for det meste. Men nogle dage synes jeg bare ikke overskuddet rækker til at springe rundt og underholde hele dagen. I dag er min mand ikke hjemme og vi har ingen aftaler - og jeg er træt fordi baby stod op kl l... i morges.

De fleste dage har vi aftaler - evt bare en kop kaffe med en eller anden - og så synes jeg det er lettere. Der sker lidt, og jeg får snakket med nogle voksne mennesker.

Men sådan en dag som i dag, hænger det mig ud af halsen at amme, skifte ble, putte, lave grød, lege baby-underholder hele dagen.

Jeg kan sagtens finde på ting at lave med baby, jeg har for det meste overskuddet og springer rundt og synger osv som en vanvittig. Men nogle dage ville jeg bare gerne være fri. Gerne ligge på sofaen lige så længe jeg har lyst, uden at blive "forstyrret". Bare kunne rydde op og gøre rent "i fred". Uden at skulke underholde imens. Kunne spise, gå på toilettet eller tage en lur uden at skulle tage hensyn til babys behov først.

Nogle dage ELSKER jeg barsel og nogle dage - som i dag - synes jeg det trækker tænder ud. Og så får jeg dårlig samvittighed overfor min dejlige, nemme baby. 

Jeg havde det præcis som dig.

Anmeld

13. juni 2013

LinLin

Jeg har elsket at være på barsel!
Mine drenge har aldrig sovet ret meget, max halvanden time selv da de var helt små, men som regel kun20-30 min men de har begge være gode til at ligge og underholde sig selv et godt stykke tid, så jeg kunne gå på toilet/spise/ordne vasketøj osv med god samvittighed bad har jeg klaret med dem i lift/skråstol lige uden for brusekabinen....

Det eneste tidspunkt jeg har syntes det her været hårdt var da nummer to endnu ikke sov igennem og jeg var alene med begge drenge hver anden weekend, når min mand var på arbejde (han filmer superligakampe og den ældste er delebarn, så derfor var det kun hver anden weekend ) så var der ikke meget mulighed for hvile når den lille endelig sov om dagen, for så havde jeg stadig den store. Men det var kun to mdr eller sådan noget; så var der vinterpause i superligaen og den lille sov igennem da han var fire mdr....

Glæder mig allerede til næste gang (som gerne skille være til nov )

Anmeld

13. juni 2013

lottemusen

Anonym skriver:

Det lyder fuldstændig som mig! Nogle dage nyder jeg at gå hjemme med min søn, andre dage gider jeg ham bare ikke.
Og ja, den dårlige samvittighed vil nok altid være der, men heldigvis er det ganske normalt, at man nogle dage bliver lidt træt af at være på barsel 

Anmeld

13. juni 2013

FrkZier

Anonym skriver:

jeg har en baby der ikke rigtig praktisere det med at sove - meen.. jeg synes du altså det hyggeligt at vær på barsel, vi har aftaler 6 ud af 7 dage, jeg nyyyder at  kunne tulle rundt osv (måske fordi det stadig er nyt?)

selvom min unge ikke sover særlig meget, er han heldigvis (7-9-13) ikke sur og ked, han er bare vågen,  hvilket gør det ret svært at få lavet noget praktisk

Anmeld

13. juni 2013

Faith

Nej det er hårdt arbejde! (synes jeg).

Har både prøvet det med tvillinger og med en enkelt, og begge dele er hårdt synes jeg. I hvert fald hvis man prioriterer aktivering af sin baby og masser af kontakt (hvilket de fleste mødre nok gør). Nogle dage er overskuddet bare i minus, og så er det altså bare vildt hårdt at baby står op 5.30 og er klar til ballade.

Så synes bestemt ikke det er lutter lagkage!

Anmeld

13. juni 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det var bestemt ikke lutter lagkage synes jeg.

Havde en skrige baby 24/7 i rigtig lang tid

Så synes det var sindssygt hårdt, frustrerende og kedeligt at have barsel.

Forstå mig ret, synes det var skønt at pusse nusse med og om min datter, men når hun samtidig var vågen 10 gange om natten flere gange af en times varighed hvor hun skreg, samtidig med hun max sov 20 min ad gangen om dagen, så var jeg ved at blive idiot

Det lyder hårdt. Min skriger sjældent, så på den måde er jeg heldig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.