Hvordan husker i vitaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

mpr

esioul skriver:

fandt dette :

Fødevaredirektoratet og Sundhedsstyrelsen anbefaler, at kvinder, der ønsker at blive gravide, skal tage en vitaminpille med 400 mikrogram folsyre dagligt.Folsyre er et B-vitamin, som er med til at nedsætte risikoen for rygmarvsbrok hos fostre. Mellem 22. og 29. dage efter befrugtningen dannes neuralrøret hos fosteret, altså næsten før du er klar over, at du er gravid. Neuralrøret udvikles senere til rygmarv og hjerne. Det anbefales at tage folsyretilskud indtil 12. graviditetsuge.

Selvom du spiser varieret og sundt, anbefaler vi, at du dagligt tager en vitaminpille, der foruden de almindelige vitaminer også indeholder folsyre. I Matas og på apoteket kan du købe vitaminpiller, der dækker de specielle behov før og under graviditeten.

Min kæreste tager også vitaminer for at forbedre kvaliteten.

Dejligt du lige fandt det - hvad er det for nogle vitaminer din kæreste tager?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

MariaKyedDK

Chel1992 skriver:

Ja hvordan husker i de der vitaminer man skal tage fra man begynder at forsøge at blive gravid?

Jeg har ikke rørt dem i over 1½ måned tror jeg og tror jeg er gået lidt død i dem eftersom jeg bare føler jeg ikke kan komme videre når der ikke er en reel cyklus at gå efter.... Hjælper de overhovedet på fasiliteten?  

jeg ved ikke om de hjælper på faciliteten. men jeg spiste dem også inden graviditeten, mere for at have det i kroppen når en evt. graviditet dukkede frem, og jeg huskede dem ved at gøre det til en vane at spise en hver aften sammen med aftensmaden  

Nu er jeg gravid i uge 29+ , og jeg spiser Jern hver morgen til morgenmaden og så spiser jeg så gravid multi med folsyrer hver aften til aftensmaden  

Anmeld

9. juni 2013

mpr

Asta&Alfred skriver:

Jeg ligger dem frem om aftenen, når vi har ryddet op fra aftensmaden. Så er de lige klar om morgenen til at snuppe sammen med morgenmaden

Tak for tippet så skal jeg bare til at være bedre til at spise morgenmad

Anmeld

9. juni 2013

esioul

Chel1992 skriver:

Dejligt du lige fandt det - hvad er det for nogle vitaminer din kæreste tager?

Han tager nogle der hedder B-daddy og så multi vitaminer

Anmeld

9. juni 2013

mpr

engodmor skriver:

Jeg fik af vide af min læge at nogle vitaminer var vigtige, fx gravitamin, jern, d vitamin. 

Prøv og Google det vitaminer før graviditeten.

Jeg har de der LIVOL Multi Total GRAVID vitamin piller med ekstra folisyre, D-vitamin og jern.. Så tror de dækker fint ind med alle de vitaminer der er i så det håber jeg men vil da lige google lidt

Anmeld

9. juni 2013

EnGodMor

Husk og spis morgenmad det er et vigtigt måltid på dagen, og når du bliver gravid er det os vigtigt for babyen. 

Så husk morgen middag og aftensmad ihvertfald. Og frugt og grønt. Spis sundt og varieret. Og så tænkt positivt og "glem" at i er igang med projekt baby og så husk os at hverken du eller manden skal være stressede

Anmeld

9. juni 2013

Asta&Alfred

Chel1992 skriver:

Tak for tippet så skal jeg bare til at være bedre til at spise morgenmad

Ja det er jo lige det - men sikkert en god ting at komme i gang med

Anmeld

10. juni 2013

Stivdie

Chel1992 skriver:

Ja hvordan husker i de der vitaminer man skal tage fra man begynder at forsøge at blive gravid?

Jeg har ikke rørt dem i over 1½ måned tror jeg og tror jeg er gået lidt død i dem eftersom jeg bare føler jeg ikke kan komme videre når der ikke er en reel cyklus at gå efter.... Hjælper de overhovedet på fasiliteten?  

Jeg har simpelthen sat en alarm på min mobil, der ringer hver dag, og så ved jeg, at nu er det tid til vitaminer! (Til familien sagde jeg naturligvis at det var til p-piller, og ingen tænkte mere over dét ;-) )

Anmeld

10. juni 2013

ønskebørn74

Chel1992 skriver:

Men hjælper det? Jeg kan se du har søgt hjælp til det, så langt er vi ikke nået endnu (heldigvis) og håber vi kan klare det på naturlig vis, men vil bare gerne vide om de overhovedet hjælper på fertiliteten at tage de vitaminer?  Det må vel give et eller andet hvis du har fået det afvide på klinikken?

Ja det beskytter dit kommende barn for rygmarvs brok.. Slå det op.. Det betyder død el. Slemme handikap..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.