Måske er jeg bare længere fremme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

M (:

Anonym skriver:

Jeg er 26, mor til 3 skønne skønne unger som jeg har sammen med min mand, vi har egen gård, egne biler (en hver), og købte ejendommen da jeg var 22 (da var min mand 26)

Vi har været gift i knap 2 år og elsker livet

Men det er ligesom om når folk hører at jeg i en alder af 26, er

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Min mand og jeg har været sammen i  knap 8 år og vi vil hinanden, vi har boet på ejendommen i snart 5 år og har altid haft hver sin bil

Vi lever småt, men godt da det er her vi vil bo og her ungerne skal vokse op

Møder i tit anderledes/sjove kommentar grundet jeres valg i livet?

Vi møder lidt den modsatte - ar folk har aaaaalt for travlt på vores vegne. 

Vi mødte hinanden i 2007, flyttede nærmest sammen fra dag 1, jeg blev færdiguddannet i januar 2013 og fødte vores søn i marts. 

Og nu er folk begyndt: hvornår skal i have nummer 2? Hvornår skal i giftes? Hvornår skal i have hus?

Rooooolig, vi er "kun" hhv 24 og 25. Vores søn er 3 mdr. Vi skal nok nå det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Swerg

Anonym skriver:

Jeg er 26, mor til 3 skønne skønne unger som jeg har sammen med min mand, vi har egen gård, egne biler (en hver), og købte ejendommen da jeg var 22 (da var min mand 26)

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Min mand og jeg har været sammen i  knap 8 år og vi vil hinanden, vi har boet på ejendommen i snart 5 år og har altid haft hver sin bil

Jeg er 22...Mor til Elias på snart 3Gårdejer som 19 årigSammen med manden på 6. ÅrUddannet Og har to Mercedes .. Vi er nogen heldige sataner High five!

Anmeld

9. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Det er også et stort spørgsmål om at vælge med omhu

Vores bør går ikke i mærketøj (kun hvis det er nedsat, kunne aldrig drømme om at give ex. 200 for en T-shirt) ( det eneste der ikke spares på er Bleer (pampers) og sko (Ecco / Angulus, de skal have ordentlig fortøj, derfor arver de heller ikke efter hinanden, da jeg syntes det er så utrolig vigtig de former deres sko selv, men det en hel anden snak )

Vi rejser ALDRIG (men nok mest fordi vi ik gider )

Vi går sjældent i byen eller tager på miniophold

Vi laver madplaner og handler kun ind én gang om ugen, fryseren bliver fyldt op hvis jeg finder knald tilbud på kød
Jeg hamstre generelt en del, hvis der er tilbud, f.eks. fandt jeg pampers bleer til 59,- for de store pakker, så køber temmelig mange

Vi har stadig så vi kan få li til opsparingskontoen hver måned,

Vi har hvad vi skal bruge, vi lever småt, men vi har det godt  

Selvfølge stor ros til dem men vil også tilføje at bankerne var mere villige til at låne penge ud for 5 år siden til huskøb osv

Anmeld

9. juni 2013

Anonym

LuLy skriver:

Tror bare at det hun mener er, at der oftest er en rækkefølge: først rejser, fester osv og SÅ hus og børn. Og i og med at hun er ved hus og børn og hendes omgangskreds ikke er der endnu, så er hun længere fremme i rækkefølgen Sådan forstår jeg det

Det er også sådan, jeg forstår det 

Så kan jeg konkludere at jeg bare er helt uenig.

Tak for "forklaringen" 

Anmeld

9. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Min situation, da jeg var på din alder, lignede din. Jeg vil ikke kalde det at være "længere fremme" end andre, blot at have prioriteret anderledes. Jeg kommer aldrig til at rejse jorden rundt med rygsæk, tage studieophold i udlandet, bo i lejlighed i storbyen osv., og det er ikke fordi, jeg ærgrer mig over det, men jeg har al mulig respekt og forståelse for, at mange unge vælger at få noget andet ud af deres ungdomsliv end at stifte familie og etablere sig tidligt. 

For mig er hus og to biler ikke andet end ting og ikke noget, jeg har sat en ære i at anskaffe tidligt - det var blot praktiske anskaffelser, der gjorde vores liv lettere, da vi nu fik børn tidligt, men ikke noget, jeg ville gøre mit liv op i. Havde vi først fået bil og hus, da vi havde rundet de 30 år, havde vi sikkert brugt pengene på nogle oplevelser i stedet, og det havde uden tvivl været lige så fint. 

Anmeld

9. juni 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Jeg bliver faktisk lidt provokeret af udtrykket "længere fremme". Det er negativt ladet, som om at dem der ikke lige har netop de ting i den og den alder, er bagefter/dårligere stillet. At man er et dårligere menneske, fordi at man gerne vil bruge sin ungdom på fest, druk og hor (som du jo så smukt beskriver dine jævnaldrene)

Det er som om, at Villa, vovse, bebser og mand, er det endegyldige og eneste rigtige mål, og hvis man ikke stræber efter det, så er man altså lidt forkert. Og sådan hænger verden jo (heldigvis) ikke sammen. Vi har alle hver især vores forskellige mål, lyster, behov og drømme for livet, og det ene er ikke bedre end det andet.

Jeg er selv en af dem, der havde mange af de ting tideligt ( dog ikke bebsen. Han var mange år om at dukke op), men derfor kunne jeg da ikke drømme om at sige at jeg var længere fremme end mine jævnaldrene der ikke havde disse ting. Jeg var bare et andet sted. 

Anmeld

9. juni 2013

Kløver

Det er vel hvordan man ser på det, nej langt fra alle, har fast ejendom og børn/flere børn i den alder

Jeg ser det som at det afhænger af behov, hvilke muligheder man har, hvilken udd man har taget, osv. Ved ikke om man kan sige du er længere fremme, for længere fremme end hvad, så har andre jo bare haft nogle andre livserfaringer i stedet, og taget andre valg det kommer jo også an på behov, og ønsker, og for nogle har muligheden budt sig på nogle områder før, og for nogle af dem går det godt, for andre ikke, mens andre hellere vil have tid, og nogle haster sig ind i tingene, uanset om vi snakker, børn, hus, udd, rejser, bil osv

Synes da bare det er dejligt, når folk får opfyldt deres drømme, når muligheden byder sig, også selvom de gør det i et andet tempo end en selv. Vi har feks tætte børn, der er 14 mdr imellem og den yngste er knap 14 mdr og arbejder på nr 3, det forstår nogle ikke, men det er sådan vi ønsker vores familie, hvor det for andre passer bedre med mere mellemrum, mellem børnene
For nogle er 2 biler et must, mens andre har 2 af nødvendighed, vi har en bil, en stor en af slagsen da den passervores behov, mens andre har cykel. Det afhænger igen af muligheder og nødvendighed.
Nogle ser også status i at være først, og hvis "tur" det er, hvor jeg synes det gælder om at gøre det man har lyst til, når man kan og vil

Anmeld

9. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Elgaard73 skriver:

Jeg bliver faktisk lidt provokeret af udtrykket "længere fremme". Det er negativt ladet, som om at dem der ikke lige har netop de ting i den og den alder, er bagefter/dårligere stillet. At man er et dårligere menneske, fordi at man gerne vil bruge sin ungdom på fest, druk og hor (som du jo så smukt beskriver dine jævnaldrene)

Det er som om, at Villa, vovse, bebser og mand, er det endegyldige og eneste rigtige mål, og hvis man ikke stræber efter det, så er man altså lidt forkert. Og sådan hænger verden jo (heldigvis) ikke sammen. Vi har alle hver især vores forskellige mål, lyster, behov og drømme for livet, og det ene er ikke bedre end det andet.

Jeg er selv en af dem, der havde mange af de ting tideligt ( dog ikke bebsen. Han var mange år om at dukke op), men derfor kunne jeg da ikke drømme om at sige at jeg var længere fremme end mine jævnaldrene der ikke havde disse ting. Jeg var bare et andet sted. 

Meget enig. Jeg vil da også tilføje, at det er væsentligt enklere at være "længere fremme" midt i tyverne, hvis man har taget en kort eller mellemlang videregående uddannelse, end hvis man læser medicin, fx. Det behøver jo ikke at være en prioritering af fest, druk og hor, der udskyder projekt børn, hus og bil. 

Forhåbentlig er det ikke en konkurrence, men et spørgsmål om individuelle ønsker for livet. 

Anmeld

9. juni 2013

Moster Lagkage

Det har vel også noget at gøre med hvor man køber hus, og dermed til hvilken pris. Det samme gælder vel biler, altså hvilket mærke og hvilke årgang. For nogen har uddannelsens længde vel også en del at sige. Derudover, så er nogen heldige med en del støtte fra forældre, mens andre er total på egne ben. Jeg er ikke "længere fremme" men nok ganske normal med, men ville da eundervisning havde fået rejst en del mere inden den stod på villa vogn og vovse, ikke at jeg ikke er glad for det jeg har, men visse tider kommer aldrig igen. Villa vogn og vovse kan man altid nå.

Anmeld

9. juni 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Sådan håber jeg () også mit liv ser ud når jeg er 26!

Jeg kender godt det der med at folk skal mene rigtig meget om ens liv 

Jeg er 19, og har lige haft bryllupsdag med min datters far... Og der er bare SÅ mange som skal fortælle os at det bliver svært at han skal studere i Odense (vi bor i Esbjerg), at jeg da ikke kan blive jordemoder, at vi nok ender med at blive skilt osv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.