Måske er jeg bare længere fremme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

Anonym

Jeg er 20 og venter barn nummer to med min mand som jeg har vært sammen med i 5år. Vi har hver vores bil og er i fuld gang med at finde drømmehuset..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Christina91

Jeg synes det er mega fedt! Og alt stor ros til jer! Jeg tror bare mennesker er forskellige og vi kommer til punktet med hus, volvo og vovse på forskellige tidspunkter.

Jeg er selv 21, næsten 22, vi prøver at lave en baby, og jeg vil da også gerne have hus, men jeg må altså indse at det har vi bestemt ikke råd til lige nu, til trods for at jeg har en kæreste der er jurist og tjener okay. Dog er jeg på SU og har hest, hvilket er rigtig dyrt og så er villaerne også bare SÅ super dyre i Nordsjælland!

Jeg tænker at jeg med tiden kommer til at tjene mere, men så kommer der jo også bare andre udgifter, daginstutioner osv..

Så mit spørgsmål er lidt: Hvordan gør i?? Hvordan får i råd til både at have hus, bil, børn osv.?? Jeg synes det er helt fantastisk at i kan.  Til jer!!

Anmeld

8. juni 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Jeg er 26, mor til 3 skønne skønne unger som jeg har sammen med min mand, vi har egen gård, egne biler (en hver), og købte ejendommen da jeg var 22 (da var min mand 26)

Vi har været gift i knap 2 år og elsker livet

Men det er ligesom om når folk hører at jeg i en alder af 26, er

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Min mand og jeg har været sammen i  knap 8 år og vi vil hinanden, vi har boet på ejendommen i snart 5 år og har altid haft hver sin bil

Vi lever småt, men godt da det er her vi vil bo og her ungerne skal vokse op

Møder i tit anderledes/sjove kommentar grundet jeres valg i livet?

Jeg synes det er skønt at du er der i livet, hvor du er! Jeg er også selv "længere fremme" end mine veninder.

Jeg er 23 og har været sammen med min kæreste i 4 år. 

Vi har:

- 2 børn (dog tvillinger )
- hus
- bil
- uddannelse 

Mit liv er lige som jeg kunne ønske mig det 

Anmeld

8. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Jeg er 26, mor til 3 skønne skønne unger som jeg har sammen med min mand, vi har egen gård, egne biler (en hver), og købte ejendommen da jeg var 22 (da var min mand 26)

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

Min mand og jeg har været sammen i  knap 8 år og vi vil hinanden, vi har boet på ejendommen i snart 5 år og har altid haft hver sin bil

Ja da, vi får ofte den omvendte. Skal i ikke giftes, købe hus, slå jer ned... flytte ud af byen...bla bla bla. Man skal leve som man vil og har lyst! Færdig!! 

Anmeld

8. juni 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

- Mor til 3

- Gårdejer

- Bilejer

- Gift

- Uddannet

Så undre de sig?

så længe du har et dejligt Liv, skal du være SÅ ligeglad med andres menning  

det var da værre hvis du ikke havde opnået nogle af de ting endnu. 

jeg er selv 26 år, snart Mor til 2 , venter en lillesøster til august, jeg har 2 uddannelser, og min kæreste og jeg har snart været sammen i 8 år  

og vi skal også giftes  

Hus og bil er vi ikke så heldige at have endnu, men det kommer helt sikkert  

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes det er mega fedt! Og alt stor ros til jer! Jeg tror bare mennesker er forskellige og vi kommer til punktet med hus, volvo og vovse på forskellige tidspunkter.

Jeg er selv 21, næsten 22, vi prøver at lave en baby, og jeg vil da også gerne have hus, men jeg må altså indse at det har vi bestemt ikke råd til lige nu, til trods for at jeg har en kæreste der er jurist og tjener okay. Dog er jeg på SU og har hest, hvilket er rigtig dyrt og så er villaerne også bare SÅ super dyre i Nordsjælland!

Jeg tænker at jeg med tiden kommer til at tjene mere, men så kommer der jo også bare andre udgifter, daginstutioner osv..

Så mit spørgsmål er lidt: Hvordan gør i?? Hvordan får i råd til både at have hus, bil, børn osv.?? Jeg synes det er helt fantastisk at i kan.  Til jer!!

Det er også et stort spørgsmål om at vælge med omhu

Vores bør går ikke i mærketøj (kun hvis det er nedsat, kunne aldrig drømme om at give ex. 200 for en T-shirt) ( det eneste der ikke spares på er Bleer (pampers) og sko (Ecco / Angulus, de skal have ordentlig fortøj, derfor arver de heller ikke efter hinanden, da jeg syntes det er så utrolig vigtig de former deres sko selv, men det en hel anden snak )

Vi rejser ALDRIG (men nok mest fordi vi ik gider )

Vi går sjældent i byen eller tager på miniophold

Vi laver madplaner og handler kun ind én gang om ugen, fryseren bliver fyldt op hvis jeg finder knald tilbud på kød
Jeg hamstre generelt en del, hvis der er tilbud, f.eks. fandt jeg pampers bleer til 59,- for de store pakker, så køber temmelig mange

Vi har stadig så vi kan få li til opsparingskontoen hver måned,

Vi har hvad vi skal bruge, vi lever småt, men vi har det godt  

Anmeld

8. juni 2013

Christina91

Anonym skriver:

Det er også et stort spørgsmål om at vælge med omhu

Vores bør går ikke i mærketøj (kun hvis det er nedsat, kunne aldrig drømme om at give ex. 200 for en T-shirt) ( det eneste der ikke spares på er Bleer (pampers) og sko (Ecco / Angulus, de skal have ordentlig fortøj, derfor arver de heller ikke efter hinanden, da jeg syntes det er så utrolig vigtig de former deres sko selv, men det en hel anden snak )

Vi rejser ALDRIG (men nok mest fordi vi ik gider )

Vi går sjældent i byen eller tager på miniophold

Vi laver madplaner og handler kun ind én gang om ugen, fryseren bliver fyldt op hvis jeg finder knald tilbud på kød
Jeg hamstre generelt en del, hvis der er tilbud, f.eks. fandt jeg pampers bleer til 59,- for de store pakker, så køber temmelig mange

Vi har stadig så vi kan få li til opsparingskontoen hver måned,

Vi har hvad vi skal bruge, vi lever småt, men vi har det godt  

Tusind tak for dit svar! Det er spændene med inspiration andre steder fra!! Jeg kan sagtens følge dig i det du siger, og måske handler det bare om prioteringer. Jeg synes dog heller ikke at vi bruger mange unødige penge, men det er jo nok en kombination af flere ting.  

Jeg glæder mig til vi engang har hus og børn.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym

Jeg bliver noget provokeret at sætningen: "At være længere fremme" - fordi familielivet, hus og bil bliver valgt tidligere end gennemsnittet. Eller også misforstår jeg. At man vælger rejser, udlandsophold, byture, alenetid evt. til, betyder det da, at man er bagefter? Det mener jeg slet, slet ikke...

Anmeld

9. juni 2013

lycly

Altså jeg tror/håber da at jeg er samme sted som dig når jeg er 26! Det er om 4 år, der er jeg færdigudlært, har 2 børn (har jeg jo allerede nu), bil skulle vi gerne have anskaffet os i år (dog ikke en hver da vi bor i København og ærlig talt ikke har brug for bil til daglig - meeen den er god at have!) og vi skulle til den tid meget gerne IKKE bo til leje. Hus bliver det nok ikke til da de koster en FORMUE i København, men en ejerlejlighed forhåbentligt da Sååå, i min verden er du og dit liv slet ikke unormalt

Dog kan jeg stadig godt have brug for et afbræk fra hele det der familie liv og komme lidt ud uden børn og bare have det sjovt som før i tiden.

Anmeld

9. juni 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg bliver noget provokeret at sætningen: "At være længere fremme" - fordi familielivet, hus og bil bliver valgt tidligere end gennemsnittet. Eller også misforstår jeg. At man vælger rejser, udlandsophold, byture, alenetid evt. til, betyder det da, at man er bagefter? Det mener jeg slet, slet ikke...

Tror bare at det hun mener er, at der oftest er en rækkefølge: først rejser, fester osv og SÅ hus og børn. Og i og med at hun er ved hus og børn og hendes omgangskreds ikke er der endnu, så er hun længere fremme i rækkefølgen Sådan forstår jeg det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.