Er du ærlig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg lyver aldrig om min mening, hvis ikke jeg synes en gravid mave er pæn, så kommentere jeg den ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

2721

Jeg forsøger altid at efterleve den med, har du intet pænt at sig, så heller tie
At jeg ikke synes en anden kvinde er pæn gravid eller et barn i min optik ikke er kønt, vælger jeg konsekvent at holde for mig selv, da det jo intet positivt bringer og hvad skulle jeg dog få ud af at ytre min mening

Anmeld

6. juni 2013

EnGodMor

Juliekp skriver:

Jeg er helt klart ærlig, af den årsag at jeg også ønsker andre er ærlige over for mig. 

Ja jeg skriver tit kommentare herinde om hvor søde deres børn er eller hvor flotte maver de har... MEN kun til dem hvor jeg mener det  

Hvis ikke jeg synes en kvindes mave f.eks er særlig flot, lader jeg bare vær med at skrive noget, for der er da ingen grund til at skrive noget negativt som hun egentlig ikke har behov for at vide. 

Men men men, hvis hun spørger direkte om hvorvidt hendes mave er flot eller ej, er jeg da ikke bleg for at sige på en pæn måde selvfølgelig, at jeg ikke synes den er pæn..

Håber det gav mening

Jeg er helt enig her

Anmeld

6. juni 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder? Tænker helt generelt  - og hvis din holdning ikke er "vellidt", tier du så stille, eller stikker du en hvid løgn? Fx billeder? Skriver du bare "SÅ flot mave" hvis du i virkeligheden tænker noget andet? Eller "hvor er han skøn" - og man bare tænker  ???

Jeg prøver som udganspunkt ikke at såre nogen, men til tiden kan det også være lidt overfladisk altid bare at sige hvad folk gerne vil høre, i stedet for det man tænker. Her tænker jeg mere på fx opdragelse, familieproblemer, parforhold, osv.

Hvad er din holdning - ærlighed eller høflighed (or something in between )

er ærlig.......

men holder kæft hvis det er noget der KUN ville såre og ikke kan bruges til noget...

Anmeld

6. juni 2013

mn

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder? Tænker helt generelt  - og hvis din holdning ikke er "vellidt", tier du så stille, eller stikker du en hvid løgn? Fx billeder? Skriver du bare "SÅ flot mave" hvis du i virkeligheden tænker noget andet? Eller "hvor er han skøn" - og man bare tænker  ???

Jeg prøver som udganspunkt ikke at såre nogen, men til tiden kan det også være lidt overfladisk altid bare at sige hvad folk gerne vil høre, i stedet for det man tænker. Her tænker jeg mere på fx opdragelse, familieproblemer, parforhold, osv.

Min holdning er at man skal være 100 % ærlig og hvis man ikke har noget positivt at sige så skal man bare holde mund. Dog tænker jeg at hvis en spørger mig direkte om hvad man synes, så skal man også sige sin mening selvom man ikke synes om det, men man skal sige det på en pæn måned eller finde den positive ting man synes om det istedet for at fokusere på alt det negative f.eks. kan man godt tænke: "den frisure er godt nok grim og passer slet ikke til personen", men sammentidig kan det jo være at frisuren også gør at man nu ligger mere mærke til personens pæne øjne, så ville jeg sige at det fremhæver personens pæne øjne og hvis personen så spørg direkte en gang til så ville jeg sige at jeg ikke synes det er den flotteste frisure personen har haft

Anmeld

6. juni 2013

Lunae

Jeg ser mig selv som ærlig! Jeg ville ikke kommentere på et mavebillede eller et FOTO af et barn, hvis jeg kun havde noget dårligt at sige, men kunne aldrig drømme om at skrive noget, blot for at være høflig!

Anmeld

6. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg er altid ærlig, så længe jeg har noget positivt at sige. Ellers holder jeg min mund -for det meste

Anmeld

6. juni 2013

Mother-love

Jeg vil sige jeg ærlig. Jeg skriver ikke i en debat at en mave er fin eller barnet er sødt hvis jeg ikke mener det. Og med hensyn til familie og den slags. Tja nu kommer jg fra en familie hvor der er mange problemer og folk kan ikke tåle sandheden hvis den. Lidt hård. Så bliver de fornærmet. Det kommer an på så meget. Jeg siger oftes min mening men tier også mange gange over for min familie for gider simpelthen ikke de konflikter.

Anmeld

6. juni 2013

Kay

hvis jeg ser billeder her inde og ikke syntes noget pænt... så skriver jeg ikke noget... ikke dermed sagt at alle billeder jeg ik komentere på syntes jeg er grimme for jeg ser jo ikke alle de billeder der bliver lagt her ind

hvis jeg bliver spurgt til råds med børneopdragelse af familie eller venner (sker tit da jeg er pædagog), og jeg har en mærkant anden holdning... siger jeg at jeg helst ikke svare på sådan nogle ting, da der findes mange forskellige pædagogiske teorier, og mange af dem er meget modstridende så lige meget hvad man gør gør man det jo forkert i nogens øjne  

det gør jeg af den simple grund at jeg ikke gidder skændes med folk... og de bestemmer jo selv hvordan de opdrager deres børn... men hvis folk er på herrens mark og spørg mig om gode råd så får de dem... men jeg vil aldrig svare på om jeg sys de gør tingene rigtig eller forkert.. og det er ejg blevet spurgt om rigtig mange gange... 

Anmeld

6. juni 2013

Carina:-)

Ja det synes jeg ,jeg er.

Udseende af børn ,maver osv er jo en smagssag-og jeg kan synes et barn er mindre kønt imens andre synes det er et smukt barn.

Under alle omstændigheder,så synes forældrene jo at deres barn er verdens smukkeste,og ville blive såret hvis jeg påstod noget andet-

Så lige der ville jeg nok sige en hvid løgn så må hellere rette det til delvist ærlig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.