Anonym skriver:
Hejsa Piger..
Nu kan jeg godt bruge lidt hjælp.
Jeg bor sammen med min kæreste som jeg har gjordt de sidste 6 år. Vi har en dejlig datter sammen som snart er 7 mdr.
Men men men, nu er mine følelser ved at være godt brugte. Min kæreste hjælper overhovedet ikke til herhjemme. På de 6 år vi har været sammen, har han aldrig vasket tøj, han har ryddet op 1 gang, lavet mad 10 gange og ellers skal jeg næsten tvinge ham til at hjælpe.
HAn giver aldrig vores datter mad, og han vil ikke skifte hende hvis hun har lavet nr. 2. Jeg skal altid bede ham om at gøre ting sammen med hende..
Han arbejder om natten. fra kl 21.30-05.00, så jeg har hende alene om aftenen og natten, men han sover så til kl. 16. og kører kl 20. så det er jo ikke meget han ser hende, da han laver alt muligt andet når han er vågen..
Har sagt det 1000 gange til ham og det bliver også godt i 1 dag efter, men så glemmer han det igen..
Hvis det var jer, hvad ville I så gøre????
Ærligt, lyder det en smule som om du godt var klar over "hvor skabet stod", eller... hvordan din mand/kæreste var, på det plan.
Personligt ville jeg ikke i 6 år finde mig i en mand som ikke gad at lave noget i hjemmet - med mindre det var fordi jeg gik hjemme og alligevel havde tiden.
Du har jo valgt ham, og det er jo ikke noget nyt i mine øre at han er "doven", hvis han ikke gider sætte en vask over, kan jeg ikke forstille mig at man gad skifte en ble.
Jeg synes du skal gøre op med dig selv om det i virkeligheden er dig der nu har fundet ud af, at du forventer mere af ham. Det er jo fair nok, folk ændre sig gennem hele livet. Men du må nok være mere "mor" overfor ham hvis du vil ha ham til at gøre nogle ting, som han jo er vant til han ikke skal.
Mænd er meget simple (de fleste i hvert fald - positivt ment), og hvis man vender dem til at de bare skal smække benene op i sofaen, fordi man ordner da det hele, jamen så gør de også det.
Herhjemme er det fordelt, jeg vasker tøj, han tager opvasken, han støvsuger og vasker gulv (pt. da jeg har bækkenløsning). og jeg støver så af.
Til gengæld så er vi gode til at sige: "ej hvor er det dejligt at du lige gad at....." også selvom det er sådan det har været fordelt i de år vi har været sammen.